Gå til innhold

Ang trening og ork!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det i dert hele tatt noe vits i og jogge på tredemølla i 10 min hver dag og ta 30 situps (3x10).

Jegskulle gjerne kommet i bedre form,men jeg orker ikke mer enn det jeg altsp...

Orker kanskje mer for hver 3-4 dag kanskje, strekke meg et minutt lenger for hver dag?

Målet mitt er å gå ned ca 4 kilo og stramme magen.

Noen gode treningstips til meg?

Skrevet

Kan du ikke veksle mellom å gå og løpe på tredemølla? 10 min er en svært kort treningsøkt, og jeg tror ikke du oppnår så mye med det - verken i form av økt utholdenhet eller forbrenning av kalorier.

Skrevet

Gå fort da vel! 10 min er for lite.. Siden du ønsker å gå ned i vekt bør du trene i hvert fall 45 min. kandisjon + styrke. Du kan jo begynne å gå raskt i 10 min, så jobbe litt, så gå, jobbe, gå.. bare du holder pulsen oppe og blir varm/sliten. I hvert fall 30 min da :) Min. 3 ganger i uka.

Skrevet

Begynn med ti minutter hvis du føler for det, og øk med fem minutter pr uke. Etterhvert går følelsen av ork over i glede og ti minutter føles etterhvert ut som a piece of cake.

Du kan også starte treningen din med å gå på tredemøllen, slik at du slipper belastningsskader. Husk gode joggesko med god demping kjøpt på sportsbutikk.

Hvis du etterhvert får tid og ork, så anbefaler jeg å bruke apparater på treningssenter når du skal trene magen. Det er tusen ganger mer effektivt! Men bygg opp muskulaturen ved å bruke kun kroppen som belasning i starten.

Lykke til med oppstart av trening! :-)

Gjest togli
Skrevet

All trening er positivt. Bare det å få opp pulsen litt hver dag kan hjelpe på formen. Det er ikke sikkert du går ned i vekt når du trener så kort, men kroppen vil nok uansett bli i litt bedre form.

Jeg tror også at dersom du begynner med ti minutter hver dag på tredemølla, så er det mulig at du etterhvert føler at du blir "avhengig" av denne treningsøkta, og at det da er lettere å utvide treningstida. Hva med å ha tredemølla foran TV'n (noe annet er drittkjedelig ;-)) og bestemme deg for å trene til akkurat den serien er ferdig e.l. Mye lettere å bli motivert da :)

Gjest Ebbas
Skrevet

Hvis alternativet er å ikke gjøre noenting, så er rådet helt entydig: fortsett med den treninga du orker!!

Skrevet

Hvis det er alt du orker til å begynne med, syns jeg du skal fortsette, og så kan du øke litt for hver 2-3 økt som du selv foreslår.. Det greier du! Akkurat nå er kanskje det viktigste å innarbeide en vane, og finne en treningsform du kan fortsette med over tid.

Det er ofte ikke selve treningen som er tyngst, men å endre på gamle vaner. Derfor syns jeg du skal satse på noe som kjennes overkommelig.

Gjest Tatjana
Skrevet

Det er viktig når man begynner å trene å

1. finne en treningsform man trives med og liker, og

2. ikke leggelista så høyt at man tar knekken på alt av treningslyst og -glede.

Tren det du orker. Alle bevegelse, uanset hvor lite, er bedre enn ikke noe bevegelse. 10 minutter på tredemølle er bedre enn å ligge på sofaen. Etter hvert som du trener mer, blir du sterkere og sprekere og orker mer trening også.

Situps er supert og styrke er veldig lett å trene opp, så der vil du antakelig merke rask framgang.

:-)

serendipity
Skrevet

Begynn med de 10 min du, så er jeg sikker på at du faktisk orker 10 til etter 7 dager, og mulig 10 til etter ytterligere 10 dager.

Ta 15 sit ups x 3 annenhver dag i begynnelsen.

Når det gjelder å forbrenne kalorier så er 10 min svært lite (men alternativet er jo "inegn" så 10 min er bedre enn ikke noe). Men med litt x-tra innsats så er du der :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...