Gå til innhold

Det bør komme et forbud mot tigging.

Anbefalte innlegg

Gjest Får ikke fred en dag mer
Skrevet

I dag var det like før jeg dyttet til en. Hver dag når jeg står og venter på bussen, kommer det i løpet av den tiden 3-4 stykker.

Det var greit nok før da de respekterte et nei og gikk videre, men det gjør ikke disse. De kommer helt opp i ansiktet mitt og står der og glor meg opp i trynet og gir seg ikke om jeg rister på hodet.

I dag skjedde det at en mann begynte å pekke borti meg da jeg ikke ville se på han. Han traff puppen og det var like før jeg dyttet han unna i ren refleks.

Jeg opplever ikke dette i noen andre storbyer. Det er ikke mulig å få gå i fred i Oslo lenger. Det bør komme et forbud mot tigging. Er så lei av dette nå.

Gjest noe herk!
Skrevet

rundt spesielle begivenheter er det en del av de i stavanger og:( samt gatemusikanter(som ikke kan spille!!) som går etter deg når du ikke gir penger:((

selv har jeg i tillegg til å riste på hodet slengt med et par "fuck off",men tviler på om det er noe råd(hvem vet,kanskje de blir agressive?)

forskjell på å sitte stille på gata med en hatt for penger,og å forfølge noen til de gir eller klarer slippe unna

Skrevet

Uff,det hørtes ikke koselig ut.

Det er kommet flere tiggere også til vår små by og det er ikke koselig.

De følger heldigvis ikke etter oss ennå,men det kommer vel det også.

Skrevet

Det er en fire-fem-seks tiggere i Trondheim også, som sitter rundt omkring med koppene sine. Stort sett er det utlendinger. Jeg synes virkelig ikke det passer inn i bybildet vårt, og det er direkte ubehagelig. Så lenge de bor i Norge, er de ærlig talt ikke så fattige at de må bo på gata, og ikke har penger til mat. Det provoserer meg dette.... og jeg gir av prinsipp aldri penger til dem.

Greit nok at de har dårlig råd i hjemlandet, og sender penger hjem til familien, men det må da være andre måter å gjøre det på. Retten og sletten.

Skrevet

Så noen av dem i dag jeg også. 3-4 stykker, østeuropeiske damer "gjemte" seg i buskene ved en gravlund og skifta til fillete og fæle klær. Jeg så dem rett før også, pent kledde. Jeg var innom et par butikker og så dem igjen etterpå sto på perrongen for å ta T-banen til byen. Da jeg skulle til byen senere på dagen sto dem og tigga i sentrum, så så fattige ut atte. Penklærne lå nok bagene deres.

Gjest mora2
Skrevet

De norske tiggerene har jeg ingen dårlig erfaring med. Jeg pleier alltid gi dem penger. Jeg får så vondt av dem...

Men de utenanske i som løper rundt med koppen, eller rosen, de får ikke ei krone av meg. Frekke som F...

Gjest majas mamma
Skrevet

Så noen av dem i dag jeg også. 3-4 stykker, østeuropeiske damer "gjemte" seg i buskene ved en gravlund og skifta til fillete og fæle klær. Jeg så dem rett før også, pent kledde. Jeg var innom et par butikker og så dem igjen etterpå sto på perrongen for å ta T-banen til byen. Da jeg skulle til byen senere på dagen sto dem og tigga i sentrum, så så fattige ut atte. Penklærne lå nok bagene deres.

Sånt er så utrolig frekt. Så en i Oslo ved juletider. Kom humpende nedover Karl Johansgt (Oslo) og mot Egertorvet i det t-banen kom. Det var så synd på han, atte. Kunne nesten ikke gå, kroppen var helt forvridd og han brukte to krykker. Dattera mi sa: stakkars han....... Folk kom opp fra t-banen og der sto den stakkars mannen med lus nesten nedi lomma til folk. Så kom det ikke fler, mannen tittet på klokka, satte lua på hodet og LØP opp Karl Johan med krykkene under armen. Vi så han ihgjen en halv time senere, da var han plutselig like syk igjen. Dattera min som hadde sett det hele tok meg i hånda, leide meg bort til en norsk narkoman som satt der med koppen sin og sa: Vi gir til han vi, mamma, for han er ingen juksepave....Han fikk 50 kr.

Skrevet

Sånt er så utrolig frekt. Så en i Oslo ved juletider. Kom humpende nedover Karl Johansgt (Oslo) og mot Egertorvet i det t-banen kom. Det var så synd på han, atte. Kunne nesten ikke gå, kroppen var helt forvridd og han brukte to krykker. Dattera mi sa: stakkars han....... Folk kom opp fra t-banen og der sto den stakkars mannen med lus nesten nedi lomma til folk. Så kom det ikke fler, mannen tittet på klokka, satte lua på hodet og LØP opp Karl Johan med krykkene under armen. Vi så han ihgjen en halv time senere, da var han plutselig like syk igjen. Dattera min som hadde sett det hele tok meg i hånda, leide meg bort til en norsk narkoman som satt der med koppen sin og sa: Vi gir til han vi, mamma, for han er ingen juksepave....Han fikk 50 kr.

Så rørende sagt av datteren din. Ja, blir jo noe av det samme disse to opplevelsene våre. Synes det var ille fra første stund det jeg opplevde, gjemme seg der i buskene noen få meter fra gravstøtter.

Skrevet

litt komisk å lese.. :P hehe

sånt er irriterende ja...

candyqueen_83
Skrevet

De norske tiggerene har jeg ingen dårlig erfaring med. Jeg pleier alltid gi dem penger. Jeg får så vondt av dem...

Men de utenanske i som løper rundt med koppen, eller rosen, de får ikke ei krone av meg. Frekke som F...

Samme her.. Gir "ofte" til de norske, men aldri til rumenere osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...