Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med bilteori?

Anbefalte innlegg

Gjest sliter med teorien
Skrevet

Sitter her med noen spørsmål jeg ikke er helt sikker på.

altså:

hvilket gir er det sterkeste?

hvilket gir er det svakeste?

Hvilket gir vil du bruke i bratt oppoverbakke? og hvorfor

hvilket gir vil du bruke i lang bratt nedoverbakke og hvorfor?

Hvilket gir vil du foretrekke å bruke på glatt føre?

høyt eller lavt gir?

hvorfor?

veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg

Gjest Elsker bil
Skrevet

hvilket gir er det sterkeste? Dess lavere gear, dess sterkere

hvilket gir er det svakeste Revers av første svar

Hvilket gir vil du bruke i bratt oppoverbakke? og hvorfor 1 og kanskje andre, kommer ann på hvor bratt bakke. Forde bilen trenger mer krefter for tyngre jobb

hvilket gir vil du bruke i lang bratt nedoverbakke og hvorfor? 1 eller 2, evnt.3, kommer ann på hvor bratt bakke. Forde dess lavere gear dess mer bremser gearene.

Hvilket gir vil du foretrekke å bruke på glatt føre? høyt eller lavt gir? Kommer ann på hvor fort jeg skal kjøre fremover :) Vi bruker de samme gearene på glatt føre som ved tørt føre. Det eneste er at vi antagelig kjører penere på glatt føre og derfor også kan risikere å bruke lavere gear. Vi skal kjøre etter føre (også på vannføre ol) og bruker gearene etter forholdene/ hurtighet-krefter

hvorfor? Se over

:)

Gjest sliter med teorien
Skrevet

Hvilket gir vil du bruke i bratt oppoverbakke? og hvorfor 1 og kanskje andre, kommer ann på hvor bratt bakke. Forde bilen trenger mer krefter for tyngre jobb

hvilket gir vil du bruke i lang bratt nedoverbakke og hvorfor? 1 eller 2, evnt.3, kommer ann på hvor bratt bakke. Forde dess lavere gear dess mer bremser gearene.

Hvilket gir vil du foretrekke å bruke på glatt føre? høyt eller lavt gir? Kommer ann på hvor fort jeg skal kjøre fremover :) Vi bruker de samme gearene på glatt føre som ved tørt føre. Det eneste er at vi antagelig kjører penere på glatt føre og derfor også kan risikere å bruke lavere gear. Vi skal kjøre etter føre (også på vannføre ol) og bruker gearene etter forholdene/ hurtighet-krefter

hvorfor? Se over

tusen takk:)

Gjest Aimabel
Skrevet

hvorfor? Se over

Man skal kjøre i 2. gir når det er glatt for å unngå å spinne. (Dette gjelder når det er så glatt at du sliter med å komme opp bakke, eller holde deg på veien osv, ellers kjører man jo som vanlig bare sakte :-)

Skrevet

Anbefaler siden zensor.no.

Der kan du øve deg på teoriprøver mot litt betaling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...