Gå til innhold

ned i vekt... forslag til meny for en dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ajaja

Meny bør legges opp etter antall kalorier du skal ha i deg pr dag hvis du skal kunne gå ned i vekt. Dette avhenger igjen av din forbrenning, nåværende vekt og ditt aktivitetsnivå. Så min dagsmeny vil antagelig ikke passe deg i det hele tatt.

Generelt kan man si at du bør spise hver tredje-fjerde time. Små, sunne måltider. Drikke mye vann, unngå mye kjeks, kaker og andre søtsaker. Unngå brus og lettbrus. Spise grovt og mye frukt og grønt og være i aktivitet.

For eksempel slik:

Frokost: En skål All Bran med ekstra lett melk og en ss linfrø.

Mellommåltid: 5 mandler og en Yoplait 0% youghurt.

Lunsj: Salat med godt med skinke/kylling/tunfisk el.l. Litt oljedressing på.

Mellommåltid: Fiberrik med masse makrell i tomat.

Middag: Kjøtt/Fisk med masse grønnsaker.

Kvelds: 5 mandler, 1 gulrot og 1 eple.

Drikk masse vann hele dagen. Kutt alt som heter brus - også sukkerfri.

Om jeg ligger på sofaen og sløver hele dagen trenger jeg ca. 1260 kcal, men nå rører jeg en del på meg og trenger egentlig mer for å holde vekten. Siden jeg gjerne vil ned litt i vekt (ikke mye) så spiser jeg for tiden omtrent sånn på en vanlig dag:

Frokost - 2 havreknekkebrød med makrell i tomat + 1 glass utvannet eplejuice (synes den blir for sterk ellers)

Mellom - 1 bixit fullkornbar + 1 kopp te

Lunsj - mager kesam + lett eplesyltetøy + korn-frø-blanding

Middag - gjerne en kyllingfilet eller en laksebit + 300-400 gram grønnsaker

Kvelds - 1-2 havreknekkebrød med pålegg / en smoothie eller annen frukt e.l. + en kopp te

Funker fint for meg, jeg tusler sakte og rolig ned i vekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...