Hushjelpen Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Er så lei pølser, og nå skal vi på vår 4. avslutningsfest med grilling!! (både skole og fotballlag) Vi pleier og ha med pølser og brød, men 4 pølse i brød-middager på 2 uker, det orker jeg ikke:o) Kom med gode, ikke altfor innviklede, tips til meg, væææær sååå snill:o) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Marinerte kyllingstykker på spid. Potetsaltat til. Eller hamburgere med brød og salat. 0 Siter
Speak Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Jeg lager kylling-grillspid. (Tynne kyllingfileter marinert med soyasaus og grillkrydder tredd på spid) Og så lager jeg fiskepakker. (Laksefilet, litt grønnsaker som søk, gulrot, kålrot + bittelitt smør, dill, salt og sitronpepper) Pakkes i folie. Bakte poteter kan du steke i ovnen før du reiser hjemmefra. Det skal jeg i dag. Regner med at de holder seg varme til vi skal spise dem. Pakker dem nok i et kjøkkenhåndkle. I tillegg lager jeg ofte grønnsaksform. Div. grønnsaker som løk, kålrot, blomkål, kålrot i folieform. Litt smør + salt + gjerne litt timian. Grønnsaksbuljong i et lite glass som helles på før du legger dette på grillen. (Om du heller på dette hjemme blir det fort klin) Mange er misunnelige på vår grillmat:-) 0 Siter
løvinne71 Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Marinerte kyllingstykker på spid. Potetsaltat til. Eller hamburgere med brød og salat. Kan du ikke bare ta med deg hvilken som helst annet kjøtt istedet!? Butikkene bugner jo av allslags grillmat for tiden! Som tilbehør kan du ta med en pakke ferdig potetsalat, en boks mais, eller grønn salat du har laget på forhånd. Diverse sauser fåes kjøpt ferdige, og kan helles rett på kjøttet. Det samme gjelder div typer kryddersmør. Bakte poteter kan f.eks lages hjemme på forhånd. De holder seg varme svært lenge hvis du f.eks pakker dem inn i et håndkle. Hvis du skal bruke engangsgrill kan det være lurt å styre unna store, tykke flintsteiker som krever god varme og lang steketid. Ellers er det bare å velge å vrake blant masse godsaker... . 0 Siter
løvinne71 Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Marinerte kyllingstykker på spid. Potetsaltat til. Eller hamburgere med brød og salat. Sorry! Svaret mitt skulle til trådstarter! 0 Siter
løvinne71 Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Kan du ikke bare ta med deg hvilken som helst annet kjøtt istedet!? Butikkene bugner jo av allslags grillmat for tiden! Som tilbehør kan du ta med en pakke ferdig potetsalat, en boks mais, eller grønn salat du har laget på forhånd. Diverse sauser fåes kjøpt ferdige, og kan helles rett på kjøttet. Det samme gjelder div typer kryddersmør. Bakte poteter kan f.eks lages hjemme på forhånd. De holder seg varme svært lenge hvis du f.eks pakker dem inn i et håndkle. Hvis du skal bruke engangsgrill kan det være lurt å styre unna store, tykke flintsteiker som krever god varme og lang steketid. Ellers er det bare å velge å vrake blant masse godsaker... . 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Grillspyd. Ønsket kjøtt, kylling, svinekjøtt, eller pølsebiter. Finnes annen mye mer spennende pølse enn gilde grill, liksom. Tre på kjøtt og grønnsaker annenhver gang. Jeg bruker litt store paprikabiter, maiskolber skjært i sivet, løkringer og squash. Blir kjempegodt. Og så er det jo valgtfritt med marinade til. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Hamburgere, serveres med ferdig kuttet salat, løk, tomatringer, ketchup og sennep, dressing og skivet ost - alt i grove hamburgerbrød. Du kan også kjøpe kyllingfileter, krydre disse og servere med en salat, ris/potetsalat og litt dressing (rømme med presset hvitløk, salt og pepper f.eks.) Laks, grilles rask og smaker herlig med salat til. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Hamburgere, serveres med ferdig kuttet salat, løk, tomatringer, ketchup og sennep, dressing og skivet ost - alt i grove hamburgerbrød. Du kan også kjøpe kyllingfileter, krydre disse og servere med en salat, ris/potetsalat og litt dressing (rømme med presset hvitløk, salt og pepper f.eks.) Laks, grilles rask og smaker herlig med salat til. Har du tips til noen gode grove hamburgerbrød? Baker du de selv? Jeg kjøpte noen (tror det var skoga) på REMA og det er det tørreste jeg har smakt. Hvorfor får man ikke kjøpt dem frossne. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Har du tips til noen gode grove hamburgerbrød? Baker du de selv? Jeg kjøpte noen (tror det var skoga) på REMA og det er det tørreste jeg har smakt. Hvorfor får man ikke kjøpt dem frossne. Jeg kjøper, vet ikke merke (tomt nå...) Rema har noen jeg synes er helt greie. Men det er klart, det er i all hovedsak grov luft - ikke noe særlig substans i dem, som det er i hjemmelagede. Du kan sikkert bake noen grove rundstykker som presses litt flate også 0 Siter
pusi Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Vi spiser middag hjemme og tar med snacks til slike treff. Jeg orker ikke å stå i kø og grille. Jeg synes også det er pyton å skulle balansere et plastfat og bestikk på fanget, mens man sitter på gresset. For ikke å snakke om drikke til hele gjengen. Vi tar ofte med ferdig oppskjært vannmelon. Skallet er selvfølgelig kastet i søplebøtta hjemme. Enkelt og greit ) Noen ganger tar vi med kjeks eller brownies, og marsmallows til grillen. Det synes ungene er kjempestas. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Vi spiser middag hjemme og tar med snacks til slike treff. Jeg orker ikke å stå i kø og grille. Jeg synes også det er pyton å skulle balansere et plastfat og bestikk på fanget, mens man sitter på gresset. For ikke å snakke om drikke til hele gjengen. Vi tar ofte med ferdig oppskjært vannmelon. Skallet er selvfølgelig kastet i søplebøtta hjemme. Enkelt og greit ) Noen ganger tar vi med kjeks eller brownies, og marsmallows til grillen. Det synes ungene er kjempestas. Syns ikke ungene det er kjedelig å spise frukt når alle de andre spiser grilla pølser, og burgere? Hadde jeg syntes. Det hadde jeg syntes ennå ) 0 Siter
pusi Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Syns ikke ungene det er kjedelig å spise frukt når alle de andre spiser grilla pølser, og burgere? Hadde jeg syntes. Det hadde jeg syntes ennå ) Så lenge vi har spist middag hjemme, så er de ikke egentlig sultne. Jeg har sjelden middag som tar mer enn 10 minutter å lage, når vi skal bort. En halvtime hjemme er altså det som skal til, og det må man som regel ha uansett. Jeg har alltid med noe spiselig som de liker. Oppskåret vannmelon er en favoritt her. Kjeks og marsmallows er så sjelden vare hos oss, så om jeg har med det, da er det virkelig fest. Når man kommer på slike treff synes de fleste ungene at det viktigste er å leke. Når jeg ikke har varmmat, slipper de å avbryte leken når det passer meg. De spiser når det passer dem ) 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Jeg pleier å ta med marinert grillfilet, skivene er tynne og det går fort å grille. Som tilbehør tar jeg med potetsalat og litt grønnskaer som jeg pakker i folie og legger på grillen. Og så har jeg med saus på termos, papptallerkner og kniv og gaffel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.