Gå til innhold

Jeg har søkt på jobb i NAV...

Anbefalte innlegg

Gjest sikla
Skrevet

...og lurer på om det er noen her inne som jobber som veileder i NAV? Den stillingen jeg har søkt er "brukeroppfølging" av de som ikke har så lett for å få jobb, eller jobbe - av ulike grunner.

Det fremkommer så utrolig mye negativt om NAV i media og jeg lurer på hvordan det -egentlig- er der? Vil sette pris på å høre fra noen som jobber der.

Det vil jo selfølgelig variere fra kontor til kontor, men det hadde vært fint å få noen erfaringer.

Skrevet

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

og ha

Gjest gjør som du vil
Skrevet

Jeg jobber der, og jeg prøver å søke meg vekk. Dersom jeg klarer det kan du søke min stilling også. En gang hadde jeg trua på navreformen, men jeg tror ikke jeg med hånden på hjertet kan si at jeg har det lenger. Noe varierer sikkert fra kommune til kommune og fra kontor til kontor, men dog...

Gjest gjør som du vil
Skrevet

og ha

Hvorfor så morsomt? Det finnes faktisk fornuftige mennesker som jobber i nav også. Dessuten kan det være en fornuftig og god tanke å ønske å jobbe i nav (helt til man finner ut hvordan det faktisk er)

Gjest svava
Skrevet

og ha

Ja, det var jo et konstruktivt svar. :P

Jeg jobber (desverre) ikke i NAV, men jeg kjenner flere som gjør det, og det er der som alle andre plasser - meget variert. Jeg tror NAV-reformen, som vistnok er det største reformen i nyere tid, vil være bra når den er "på plass". Men i overgangen og omstillingsprosessen er det mye som er vondt og vanskelig. Både for de foran OG bak skranken.

Gjest That's the situation
Skrevet

Dessverre har jeg inntrykk av at de som har stort pågangsmot og håp for kundene (eller brukerne som de vel kaller det) når de begynner i NAV, ganske fort mister motet siden de så ofte støter hodet i veggen i forbindelse med alle stivbente regler som må følges. Det er vel ikke så mange muligheter for å handle slik de tror er riktig for kunden/brukeren, og så gir de opp de også, og blir en del av byråkratiet som gjør det de er pålagt siden det er jobben deres. Det skjedde med en bekjent av meg. Hun ble jo raske veldig populær balnt brukerne, for de så jo at hun fikk ting til å skje. Dvs at hun ble raskt overarbeidet, samtidig som de andre ansatte ble sure på henne, for hun viste jo hva de kunne oppnå hvis de viste vilje og pågangsmot, og jobbet effektivt. Så hun gav opp, orket ikke byråkratiet og søkte seg ut av NAV. Eller rettere sagt,s å ble hun sykmeldt hun også. hehe... (det var galgenhumoristisk latter, hvis ingen skjønte det...)

Skrevet

Har en nabo som jobber i Nav. Hun er utslitt...vet ikke hvor lenge hun orker.

Det varierer sikkert fra kontor til kontor. Men det er lenge siden jeg har hørt om noen som stortrives...

Gjest oppfordring
Skrevet

og ha

Det kan være på sin plass å huske på at mennesker som ikke "tilhører" forumet skriver inn her for råd også. Da er det ikke spesielt hyggelig med slike svar. ..

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har ikke erfaring selv, men kjenner flere som jobber i NAV, jeg er ikke helt sikker på hvilken stilling de har, men det innebærer jobb med brukere. Og de trives, mye styr nå i omleggingen, det er det ingen tvil om, men de trives på jobb.

Forøvrig kjenner jeg til flere i NAV som gjør en god jobb. Det er mye som har feilet, men jeg kan også komme med positive ting, og ikke bare negativt.

Lykke til med jobben, dersom du får den :o)

Gjest Miguela
Skrevet

Jeg har ingen erfaring av å jobbe i NAV, men for noen år siden var jeg såkalt bruker på trygdekontoret. Saksbehandleren min må være langt under middels når det gjelder intelligens. Til slutt klagde jeg skriftlig til trygdesjefen og fikk skriftlig beklagelse og en ny saksbehandler som jeg ikke ble noe særlig kjent med.

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg kjenner et par med overordnede stillinger i nav, og begge trives godt. Jeg kjenner også en saksbehandler som trives dårlig, og ønsker å søke seg over i annen jobb. Hun ene med overordnet stillig arbeidet tidligere med brukeroppfølging av langtidsledige, og savner brukerkontakt i stillingen hun har i dag. Alle tre er sindige damer som greier å la være å ta mediestormen rundt navreformen personlig, men grad av trivsel varierer altså likevel.

Gjest Er ansatt
Skrevet

Jeg trives godt å jobbe i Nav. Har mye å gjøre, mye å lære og arbeidsdagen min går fort. Det jeg liker mindre er at jeg er midlertidig ansatt, vet aldri når jeg mister kontrakten og lønna mi er dårligere enn bekjente som har samme type stilling. Mye galt med Nav-reformen, men jeg vet at både jeg og kollegaene mine står på 100 % hele dagen. (Før jeg begynte å jobbe i Nav trodde jeg at Nav-ansatte hadde fine dager på jobb med mye kaffepauser).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...