Bookworm Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 http://www.dagbladet.no/2009/06/16/nyheter/overgrep/erstatning/innenriks/rettssak/6741758/ Jeg er målløs... 0 Siter
KaVa Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Jeg skulle akkurat til å legge ut samme linken - jeg er også sjokkert. Strider ikke dette mot folks rettsfølelse, så vet jeg ikke hva..... Blir bare trist. Og forbanna. 0 Siter
astridny Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Hva slags folk er det som er i Agder lagmannsrett,? Har de ikke utdannelse og vett i hodet? Er alle sammen der skikkelig tilbakestående ? Jeg er sjokkert :-( 0 Siter
BMS! Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Sånt gjør meg utrolig rasende. For ett potetland vi bor i, så flaut, rett og slett, flaut.... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har veldig vanskelig for å forstå at dette kan være sant...? Det høres helt surrealistisk ut. Det er jo ikke antydet at det er pga tvil om skyldspørsmålet heller... Vanvittig! 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Jus har enkelte gang sørgelig lite med rettferdighet og alminnelige folks rettsoppfatning å gjøre Personlig syns jeg den norske rettssystemet er altfor viktig til å forvaltes av for mange jurister. Det må mer vanlige folk inn, for å sikre at det ikke bare er paragrafene som følges. 0 Siter
Gjest rysta!!!!!!!! Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Hva i FAENS helvete????????????????????????? 0 Siter
Adriana Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Det må jo ha skjedd en feil et sted.... Kan ikke forestille meg at noen har sittet og fattet en sånn dom! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Jus har enkelte gang sørgelig lite med rettferdighet og alminnelige folks rettsoppfatning å gjøre Personlig syns jeg den norske rettssystemet er altfor viktig til å forvaltes av for mange jurister. Det må mer vanlige folk inn, for å sikre at det ikke bare er paragrafene som følges. Det er jo slik lagmannsretten fungerer - at vanlige folk er de som dømmer. I en straffesak med en strafferamme på over 6 år (vet ikke om dette var tilfelle i denne saken) er det 10 lekfolk (altså vanlige folk) og 3 juridiske dommere - og det er lekfolkene som dømmer. For straffesaker med lavere strafferammer er sammensetningen 3 juridiske dommere og 4 lekdommere. Jeg tror det er strafferammen som avgjør om lagmannsretten er "stor" eller "liten" 0 Siter
Pebble Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Det er jo slik lagmannsretten fungerer - at vanlige folk er de som dømmer. I en straffesak med en strafferamme på over 6 år (vet ikke om dette var tilfelle i denne saken) er det 10 lekfolk (altså vanlige folk) og 3 juridiske dommere - og det er lekfolkene som dømmer. For straffesaker med lavere strafferammer er sammensetningen 3 juridiske dommere og 4 lekdommere. Jeg tror det er strafferammen som avgjør om lagmannsretten er "stor" eller "liten" Bare for å rette enda litt mer - her var det vel snakk om en sivil sak om oppreisning, og lagmannsretten settes da med tre fagdommere. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 17. juni 2009 Skrevet 17. juni 2009 Bare for å rette enda litt mer - her var det vel snakk om en sivil sak om oppreisning, og lagmannsretten settes da med tre fagdommere. OK. Jeg har ikke vært med på sivile saker, bare straffesaker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.