Gå til innhold

Jobbing under svangeskapspermisjon

Anbefalte innlegg

Gjest muttimutti
Skrevet

Jeg har ett års permisjon fra min vanlige jobb. En venn av meg har bruk for help i butikken et par mndr. - noe jeg godt kunne tenke meg å hjelpe til med. Er det full anledning til å ta seg annen jobb under permisjonen.

Anyone?

Skrevet

Nei, men du kan jobbe og ikke få utbetalt lønn før etter at permisjonen er over. Eller avtale en annen måte å kompensere på, avspasering etter endt permisjon f.eks.

Sjekk også reglene for tidskonto om det er mulig nå. Da jeg var i samme situasjon for 7 år siden måtte man jobbe i minst 50% for å få tidskonto. Jeg skulle jobbe 20%, og laget en spesialavtale om avspasering med min arbeidsgiver.

Gjest Lovbryteren, som aldri har tatt en 3 dagers
Skrevet

Det er ikke lov, men hvis det hadde vært meg, ville jeg ha hjulpet min venn, og motatt lønn fra han etter at svangerskapspermisjonen var ferdig.

Jeg gjorde det på min gamle jobb. Gubben passset ungen en dag i uken, mens jeg var på jobb. Lønnen fikk jeg utbetalt når min svangerskaps permisjon var ferdig. Ingen som stusset på det. helt lovlig var det vel ikke men, men.

Gjest bikku
Skrevet

Nei, men du kan jobbe og ikke få utbetalt lønn før etter at permisjonen er over. Eller avtale en annen måte å kompensere på, avspasering etter endt permisjon f.eks.

Sjekk også reglene for tidskonto om det er mulig nå. Da jeg var i samme situasjon for 7 år siden måtte man jobbe i minst 50% for å få tidskonto. Jeg skulle jobbe 20%, og laget en spesialavtale om avspasering med min arbeidsgiver.

Husker at Villniss fikk veldig pes da hun oppfordret til trygdemisbruk i forhold til sykemelding. Det du sier her er også oppfordring om trygdemisbruk, selv om det blir med motsatt fortegn. Er spent på om det blir like mye pes omkring denne saken...

Gjest bikku
Skrevet

Det er ikke lov, men hvis det hadde vært meg, ville jeg ha hjulpet min venn, og motatt lønn fra han etter at svangerskapspermisjonen var ferdig.

Jeg gjorde det på min gamle jobb. Gubben passset ungen en dag i uken, mens jeg var på jobb. Lønnen fikk jeg utbetalt når min svangerskaps permisjon var ferdig. Ingen som stusset på det. helt lovlig var det vel ikke men, men.

Som jeg sier til GA under: Vilniss fikk masse pes for å oppfordre til misbruk av trygdesystemet vårt. Det er faktisk det du gjør her også, med å forklare hvordan man kan omgå regelverket...

Skrevet

Husker at Villniss fikk veldig pes da hun oppfordret til trygdemisbruk i forhold til sykemelding. Det du sier her er også oppfordring om trygdemisbruk, selv om det blir med motsatt fortegn. Er spent på om det blir like mye pes omkring denne saken...

Nja, jeg synes ikke det er like umoralsk å hjelpe arbeidsgiver som ikke fikk vikar ved å jobbe en kveld i uka uten lønn.

Sålenge jeg ikke mottok lønn mens jeg fikk fødselspenger har jeg ikke snytt noen.

-at jeg jobbet litt redusert året etter og fikk beholde lønna er mellom min arbeidsgiver og meg.

Gjest bikku
Skrevet

Nja, jeg synes ikke det er like umoralsk å hjelpe arbeidsgiver som ikke fikk vikar ved å jobbe en kveld i uka uten lønn.

Sålenge jeg ikke mottok lønn mens jeg fikk fødselspenger har jeg ikke snytt noen.

-at jeg jobbet litt redusert året etter og fikk beholde lønna er mellom min arbeidsgiver og meg.

Det er ikke snakk om moral eller ikke, som du vrir det inn på. Det er snakk om at du har mottatt fødselspenger fra trygdesystemet i en periode du faktisk har jobbet. Lønn eller ikke spiller ikke så mye rolle. Og snytinga går på at du har fått det utbetalt i etterkant. Så du har nok ikke bare tøyd loven godt, men faktisk også brutt den. Selv om du ikke liker å se på det sånn.

Gjest mallet
Skrevet

Du kan ikke ta betalt jobb og få utbetalt permisjonspenger samtidig. Men du kan ha fleksibel utbetaling av permisjonspengene, slik at du forlenger permisjonstiden tilsvarende de dagene du jobber i stedet for å ha permisjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...