Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Vi skal på tilstelning i klassen til eldstejenta i kveld og alle skal ta med noe enkelt å spise (noe som ikke krever fat og bestikk). Jeg lurer på om jeg skal bake pizzaboller og lurer på om noen kan forklare hvordan jeg lager slike?

Selve deigen er ikke noe problem, men blander jeg fyllet i deigen? Og triller jeg vanlige, runde boller av deig med innhold?

Jeg har ost, tomatpure, basilikumpesto, skinke og krydder etc..

Pesto og tomatpure går vel ikke sammen?

Takker og bukker for synspunkter :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330476-pizzaboller-haster-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pizzasnurrer

Pizzasnurrer er enkelt, i alle fall, og omtrent det samme:

Lag deigen som du pleier, men ha i et egg.

Lag fyllet som du pleier, bland alt unntatt osten av det du pleier å ha oppå pizzabunnen.

Kjevle bunnen til en avlang, tynn leiv. Smør pizzafyllet utover, og ha på ost. Rull sammen i lengderetningen, slik at du får en lang pølse. Del opp i ca 2 cm breie biter, legg dem med skæresiden ned på et stekebrett.

Strø på litt ost, og stek.

Mmmm!

Gjest togli

[quote name=Shira :o)' timestamp='1245154000' post='4166516]

Jeg har fyllet på slik at det blir pizzasnurrer, dvs akkurat som om jeg laget skillingsboller/kanelboller. Firkant, har på fyllet og ost, triller, skjærer opp, steker.

Pizzasnurrer lager jeg ofte og det er digg :)

Nå har jeg veldig lyst å lage boller, for å variere litt... Men er usikker på framgangsmåten...

Gjest togli

Pizzasnurrer er enkelt, i alle fall, og omtrent det samme:

Lag deigen som du pleier, men ha i et egg.

Lag fyllet som du pleier, bland alt unntatt osten av det du pleier å ha oppå pizzabunnen.

Kjevle bunnen til en avlang, tynn leiv. Smør pizzafyllet utover, og ha på ost. Rull sammen i lengderetningen, slik at du får en lang pølse. Del opp i ca 2 cm breie biter, legg dem med skæresiden ned på et stekebrett.

Strø på litt ost, og stek.

Mmmm!

Se svaret til Shira :)

Forresten..Hvorfor egg i deigen?

Gjest Shira :o)

Pizzasnurrer lager jeg ofte og det er digg :)

Nå har jeg veldig lyst å lage boller, for å variere litt... Men er usikker på framgangsmåten...

Å, du er så avansert, i mitt hode er det samme greia det togli ;o)

Da vet jeg ikke, kan vel lage en grop, ha i fyll, og dekke det til. Næ, jeg vet ikke. Som sagt, jeg er ikke så avansert jeg *S*

Annonse

Gjest Pizzasnurrer

Se svaret til Shira :)

Forresten..Hvorfor egg i deigen?

Her er en oppskrift:

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift2118969416.asp

Du kan bare google pizzaboller så får du opp plenty.

Egget i deigen vet jeg ikke helt hvorfor skal være med, men jeg bruker det jeg etter at jeg fant det i en oppskrift en gang.

Eller hva med å lage innbakte småpizzaer/calzone? Kjevle ut små rundinger (diameter omlag 15 cm pleier jeg) - ha pizzafyllet og osten på den ene halvdelen, brett den andre over og klem sammen kanten med en gaffel. Prikk gjerne med gaffelen et par ganger på toppen av hver. Godt, enkelt og lett "håndmat".

Gjest togli

[quote name=Shira :o)' timestamp='1245154723' post='4166524]

Å, du er så avansert, i mitt hode er det samme greia det togli ;o)

Da vet jeg ikke, kan vel lage en grop, ha i fyll, og dekke det til. Næ, jeg vet ikke. Som sagt, jeg er ikke så avansert jeg *S*

Hehe ;)

(det er første gang jeg har blitt kalt avansert når det kommer til å lage mat *ler*)

Gjest togli

Her er en oppskrift:

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift2118969416.asp

Du kan bare google pizzaboller så får du opp plenty.

Egget i deigen vet jeg ikke helt hvorfor skal være med, men jeg bruker det jeg etter at jeg fant det i en oppskrift en gang.

Fant den nettopp :)

Ser ut som man kan bake alt sammen, ja... Får se om jeg våger meg på det "stuntet" ;)

Gjest togli

Jeg pleier å gjøre det på samme måte som kanelsnurrer. Kjevler ut en stor firkant. Legger på fyll (Ketchup, skinke og ost + litt krydder går utmerket) Ruller sammen, og skjærer opp.

Veldig greit og veldig godt.

Tror du kan slite litt med å fylle bollene....

Pizzasnurrer lager jeg ofte, men har hørt så mye om pizzaboller at jeg fikk lyst å prøve ;)

Annonse

Gjest togli

Eller hva med å lage innbakte småpizzaer/calzone? Kjevle ut små rundinger (diameter omlag 15 cm pleier jeg) - ha pizzafyllet og osten på den ene halvdelen, brett den andre over og klem sammen kanten med en gaffel. Prikk gjerne med gaffelen et par ganger på toppen av hver. Godt, enkelt og lett "håndmat".

Takk for tips:)

Gjest togli

Prøver du, så si fra hvordan det gikk! :-)

Jeg tok sjansen, og bollene ble kjempegode :)

Jeg blanda hvetemel, litt sammalt hvete, salt og tørrgjær i en bolle. Deretter helte jeg over vann/rapsolje, for så å ha over en boks tomatpure, revet ost, masse oregano og basilikum, samt en god del skinke. Jeg kjørte alt i kjøkkenmaskinen og lot heve ca 45 minutter. Bollene stekte jeg i ca 15 min midt i ovnen på 200 grader. De ble veldig luftige og fine :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...