Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pizzasnurrer

Jeg tok sjansen, og bollene ble kjempegode :)

Jeg blanda hvetemel, litt sammalt hvete, salt og tørrgjær i en bolle. Deretter helte jeg over vann/rapsolje, for så å ha over en boks tomatpure, revet ost, masse oregano og basilikum, samt en god del skinke. Jeg kjørte alt i kjøkkenmaskinen og lot heve ca 45 minutter. Bollene stekte jeg i ca 15 min midt i ovnen på 200 grader. De ble veldig luftige og fine :)

Høres jo både lettvindt og godt ut! Vurderer faktisk å lage dette til en skoleavslutning m/picnickurv i morgen. Hm...

Fortsetter under...

Gjest togli

Høres jo både lettvindt og godt ut! Vurderer faktisk å lage dette til en skoleavslutning m/picnickurv i morgen. Hm...

Det var superlettvint, men smakte kanskje mer boller med spennende smak enn pizza.

For å få mer pizzasmak kan du ha i mye skinke. Mannen min mente bollene hadde blitt enda bedre med mer skinke i. Jeg strødde også over litt maldonsalt på toppen, så ble bollene litt saltere.

Det er iallefall ikke siste gang jeg lager disse :)

Gjest Pizzasnurrer

Det var superlettvint, men smakte kanskje mer boller med spennende smak enn pizza.

For å få mer pizzasmak kan du ha i mye skinke. Mannen min mente bollene hadde blitt enda bedre med mer skinke i. Jeg strødde også over litt maldonsalt på toppen, så ble bollene litt saltere.

Takk for tips! Jeg er i gang med bakingen, og fyker tilbake til kjøkkenet og skjærer opp mer skinke!

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg kan tenke meg en mister litt følelsen av "gratinering" når en lager det til boller. Sikkert godt det også, men selv er jeg litt glad i følelsen av gratinering oppå bollen og på osten:o)

Uansetter det kjekt med litt variasjon.

Jeg kan tenke meg en mister litt følelsen av "gratinering" når en lager det til boller. Sikkert godt det også, men selv er jeg litt glad i følelsen av gratinering oppå bollen og på osten:o)

Uansetter det kjekt med litt variasjon.

Det har du helt rett i. Det ble mer "boller med spennende smak" enn pizza ;) Men gode var de, og artig å variere litt :)

• 2 uker senere...

Jeg ser på linken at det står 150 gram gjær til 1 kg hvetemel...det hørtes da utrolig mye ut. Brukte dere det? Med vellykka resultat?

3 poser tørrgjær på 5,5 dl væske!? Jeg vil gjette på at det _stinker_ gjær når man åpner stekeovnen gitt! Jeg bruker en pose gjær på 5 dl væske vanligvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...