Gå til innhold

Facebook er for fjortiser og single

Anbefalte innlegg

Gjest mener jeg
Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig at voksne folk kan legge ut bilder av seg selv med venner på facebook. Kan godt skjønne at det er litt morsomt men alvorlig talt. Hørte en dame fortalte at mannen hennes hadde fått bilde og informasjon om gamlekjæresten sin fra de var tenåringer. Slikt kan da fort skape problemer i et forhold og gamle følelser kan komme til liv igjen. Aldri i verden om jeg skal på facebook, det får være for de under 25 år og de som er single mener jeg. Andre voksne får gjøre som de vil men det virker dumt.

Gjest togli
Skrevet

Jeg kjenner ingen fjortiser som er på facebook, men veldig mange fra 20-60 år..... Min erfaring er at de som aldri selv har prøvd Facebook er svært negative, og at de ikke nødvendigvis helt vet hva de snakker om ;-)

Forøvrig er det ikke slik at alle på Facebook er like eller legger inn de samme tingene. Man kan godt velge å ikke legge ut bilder i det hele tatt. Dette handler ikke om Facebook, men om at folk har ulike terskler for hva de synes offentligheten trenger å vite ;)

Gjest togli
Skrevet

Hvorfor er det viktig at man er singel for å ha profil på Facebook?

Facebook er ingen sjekkeside og man kan velge at kun venner kan se profilen. Dessuten kan man klikke for at man er gift/i et forhold etc..

Gjest mener jeg
Skrevet

Hvorfor er det viktig at man er singel for å ha profil på Facebook?

Facebook er ingen sjekkeside og man kan velge at kun venner kan se profilen. Dessuten kan man klikke for at man er gift/i et forhold etc..

Nei det er ikke noen sjekkeside. Men det er ikke alle som synes det er så veldig ok at det strømmer bilder inn av gamlekjærester på facebook til partneren. Selv om mange vil påstå at de er ferdige med gamlekjærester så er det ikke sikkert det stemmer når det kommer til stykket. Det har vært føleser en gang der også, kanskje sterkere enn de en har for den en er sammen med nå. I respekt for den man er sammen med så bør en ikke oppsøke slike gamle venner og kjærester.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei det er ikke noen sjekkeside. Men det er ikke alle som synes det er så veldig ok at det strømmer bilder inn av gamlekjærester på facebook til partneren. Selv om mange vil påstå at de er ferdige med gamlekjærester så er det ikke sikkert det stemmer når det kommer til stykket. Det har vært føleser en gang der også, kanskje sterkere enn de en har for den en er sammen med nå. I respekt for den man er sammen med så bør en ikke oppsøke slike gamle venner og kjærester.

Har man problemer med at kjæresten ser bilde av ekskjærester på Facebook kommer man uansett til å få problemer i forholdet før eller siden.

Gjest togli
Skrevet

Det blir jo opp til hver enkelt hvordan de bruker Facebook. For meg er det et flott hjelpemiddel til å holde kontakt med venner som bor spredt utover hele landet (og noen få fra andre land). Jeg har til og med gamlekjærester på vennelista mi (mannen min har dem på sin venneliste også ;-)), men at vi har vært kjærester en gang i tiden er ikke noe tema der.

Jeg tror begge parter i et forhold får bestemme hva som passer dem best. Hadde ikke mannen min likt at jeg hadde ekser på vennelista mi, så hadde jeg selvsagt respektert dette!

Poenget mitt er at det blir for dumt å skylde på Facebook generelt, når det er noen som _velger_ å oppføre seg dumt ;-)

Gjest togli
Skrevet

Har man problemer med at kjæresten ser bilde av ekskjærester på Facebook kommer man uansett til å få problemer i forholdet før eller siden.

Enig! Et forhold der man ikke stoler på partneren er ikke liv laga allikevel... Kanskje Facebook har gjort sitt til at man kjapt fant ut om partneren var en drittsekk eller ikke ;-)

Skrevet

Jeg syns mer det er helt utrolig at du klarer å irriterer deg så mye om facebook jeg, at du lager ett innlegg her, for å kritisere.

Helt tydelig at du ikke aner hva du snakker om. Jeg har forøvrig en gamlekjæreste på vennelista mi, og to jeg har ignorert. Skjønner ikke problemstillingen du snakker om.

Og hvorfor det skulle være for single skjønner jeg ikke, og facebook er ikke for "ungdommen", di er på nettby mest, sånn jeg trodde det. Facebook har ikke noe med sjekking å gjøre i det hele tatt.

Det finnes værre ting i verden enn å holde kontakt med vennene sine, og gjenoppta kontakt med gamle venner.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg syns mer det er helt utrolig at du klarer å irriterer deg så mye om facebook jeg, at du lager ett innlegg her, for å kritisere.

Helt tydelig at du ikke aner hva du snakker om. Jeg har forøvrig en gamlekjæreste på vennelista mi, og to jeg har ignorert. Skjønner ikke problemstillingen du snakker om.

Og hvorfor det skulle være for single skjønner jeg ikke, og facebook er ikke for "ungdommen", di er på nettby mest, sånn jeg trodde det. Facebook har ikke noe med sjekking å gjøre i det hele tatt.

Det finnes værre ting i verden enn å holde kontakt med vennene sine, og gjenoppta kontakt med gamle venner.

''Jeg syns mer det er helt utrolig at du klarer å irriterer deg så mye om facebook jeg, at du lager ett innlegg her, for å kritisere.''

Man må vel få skrive det man vil, BMS!

Gjest Kimmie
Skrevet

Synes bare det er artig jeg,tar det ikke så seriøst jeg da ;)

Skrevet

''Jeg syns mer det er helt utrolig at du klarer å irriterer deg så mye om facebook jeg, at du lager ett innlegg her, for å kritisere.''

Man må vel få skrive det man vil, BMS!

Det er klart man kan.

Men jeg tenkte at det er synd at folk klarer å irriterer seg over slike ting som er helt valgfritt og la være å være med på. Jeg ville heller brukt energien min på meg og mitt, og ikke irritert meg over at naboen var på face, og over 25 og attpåtil gift ;-p

Gjest MayLynn
Skrevet

Den er visst ikke for sjalu personer ;-)

Mannen min har mange ekser som venner, har ikke kommet på at det skulle være noe problem...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

En av de tingene som jeg har hatt glede av på FaceBook, er å oppspore gamle kjærester og finne ut hvor de har havnet i verden. Det har ikke falt meg inn at det skulle være noe galt i det.

Men det er en kortvarig glede. Vi har bare utvekslet informasjon om oss selv, og så har det stilnet av. Så i det lange løp syns jeg FB er kjedelig, siden de jeg har på vennelisten bare forteller om hverdagshendelser.

Da trives jeg mye bedre på Twitter, som jeg bruker til å holde meg oppdatert på nyhetssaker (før de kommer i avisene) og å bli kjent med nye personer som med samme interesser som meg.

Gjest togli
Skrevet

En av de tingene som jeg har hatt glede av på FaceBook, er å oppspore gamle kjærester og finne ut hvor de har havnet i verden. Det har ikke falt meg inn at det skulle være noe galt i det.

Men det er en kortvarig glede. Vi har bare utvekslet informasjon om oss selv, og så har det stilnet av. Så i det lange løp syns jeg FB er kjedelig, siden de jeg har på vennelisten bare forteller om hverdagshendelser.

Da trives jeg mye bedre på Twitter, som jeg bruker til å holde meg oppdatert på nyhetssaker (før de kommer i avisene) og å bli kjent med nye personer som med samme interesser som meg.

I starten hadde også jeg det slik med FB. Fant ikke helt ut hva som var moro med det. Etterhvert begynte jeg å skrive noe på statusen min og kommentere andres status, og da begynte det å ramle inn med kommentarer og diskusjoner etc. Mye artigere nå :)

candyqueen_83
Skrevet

''En av de tingene som jeg har hatt glede av på FaceBook, er å oppspore gamle kjærester og finne ut hvor de har havnet i verden. Det har ikke falt meg inn at det skulle være noe galt i det. ''

Hvorfor har du en glede av det? Det kunne ikke brydd meg mindre.

Gjest KrølleKrus
Skrevet

*ler* Jo :) Selv så har jeg mange seriøse venner på lista mi jeg da. Jeg har også fått meg venner andre steder i verden, og det er både morsomt og spennende. Masse fine mennesker rundt omkring.

Det ikke jeg skjønner er de voksne som forteller hele verden, gang på gang, at de er dritt lei, deprimerte, ikke gidder mer, skal drikke seg fulle, må ha noen dager alene osv osv når de en haug unger på vennelista si, attpåtil sine egne.

Skrevet

Hva er så galt med bilder av gamlekjæresten da? Det er vel ikke det samme som at de er sammen igjen?

Facebook er morsomt, synes jeg. Bestemmer selv akkurat hvem og hva jeg skal ha på siden min der inne. Mannen min er ihvertfall ikke sjalu på en internetside.. isåfall mener jeg det var han som hadde et problem og ikke jeg. Mennesker som bruker tiden sin på å være så sjalu må ha det veldig vondt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...