Gå til innhold

Uhøfflig og respektløst?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Tror du har gått på en liten "invitasjonssmell" her, for folk har faktisk ikke så inmari gode antenner lenger, og må ha ting helt konkretisert.

En invitasjon må inneholde helt klar beskjed om at man ønsker svar uansett om de kommer eller ei (for det er også en sjekk på at de har mottatt invitasjonen), og ikke minst en absolutt siste frist for tilbakemelding.

Da kan man selv kontakte de ca 50 % som ikke har gitt tilbakemelding innen fristen, og spørre dem direkte om de kommer eller ei med forklaring at du skal ut og handle.

Folk er rare. Å ikke svare på en invitasjon synes å være helt normalt i dag, og det synes jeg er merkelig. Mange venter og venter og ser om det skjer noe morsommere, tror jeg. Og hun som spurte hvem som kommer - vel.... Litt blank i toppen, kanskje?

Takk, jeg tror du har veldig rett i dette.

Neste gang skal jeg sette en siste frist for svar dato.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, men når de både får invitasjon på mail, og info på SMS om at mailen er sendt, så burde det vel være opplagt at vi ønsker snarlig svar?

Det skal tross alt litt foreberdelser til for å diske opp for 16 mennesker (+ oss selv og egne og andres barn).

Det er ikke _opplagt_ hva dere tenker...

Enig med det mange har skrevet her. Nemlig at det for tidlig å bli "fornærmet". Og at du neste gang får hentyde en svarfrist av hensyn til innkjøp etc.

Skrevet

Enig med deg i at det er uhøflig å ikke svare.

Og aller verst er det med hun som spør hvem andre som kommer før hun eventuelt takker ja!! At det går an!

Skrevet

I utgangspunktet: Javisst er det uhøflig ikke å svare. Men så lenge du ikke har bedt om svar og gitt en frist, synes jeg det er for tidlig å bli fornærma! Dersom jeg hadde fått en mail i helga om fest neste helg, ville jeg måtte sjekke en del ting, fått plassert ungene etc før jeg ville kunne svare et klart JA.

Dermed er lærdommen fra dette: Neste gang du sender ut en slik hyggelig invitasjon, ville jeg føyd til: Jeg setter stor pris på om dere gir tilbakemelding om dere kommer innen (dato)!

Enig med deg mht det å sette frist osv.

Gjest best wishes
Skrevet

Ja, jeg syns det er frekt å ikke svare så fort som mulig. Alle vet vel at det er litt å forberede til en fest... Har inntrykk av at mange "shopper" rundt etter tilbud - og venter med å svare i tilfelle de dukker opp noe annet:(

Jeg tror mange tenker at alle de andre som har fått invitasjon har svart, så da gjør det ikke noe om jeg er litt treg. En person fra eller til betyr kanskje ikke så mye?

Og hun som lurte på hvem andre som kom. Godt mulig hun var kort i toppen og frekk, men kan det være et tegn på usikkerhet også? Noen mennesker (meg selv inkludert) kan få prestasjonsangst ved tanken på å være en av få gjester, da kreves det faktisk noe av en for å få samtalen igang. Å sitte en hel kveld og tørrprate med noen som jeg ikke kjenner så godt gir meg hetta. Derfor ville jeg nok sjekket på en eller annen måte om det var mange andre som også skulle dit. Men tror ikke jeg ville formulert meg slik som hun gjorde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...