Gå til innhold

Leker i 40- årsdag??

Anbefalte innlegg

Gjest leken 40- åring
Skrevet

Skal feire 40- årsdag om ikke så lenge. I den forbindelse lurer jeg på om dere har noe forslag på leker som kan gjennomføres. Vi er en gjeng som synes det er artig med leker.

Forslag??

Gjest togli
Skrevet

Stolleken er alltid gøy, men helst når man er blitt noe brisen ;-)

Natursti rundt huset pleier å være veldig artig på denne årstida :)

Skrevet

Stolleken er alltid gøy, men helst når man er blitt noe brisen ;-)

Natursti rundt huset pleier å være veldig artig på denne årstida :)

skotthyll er arti (2 og 2 på lag).

Gjest togli
Skrevet

Hva er det?

Skrevet

Hva er det?

Vet du ikke hva skotthyll er? Det er kanskje ikke så vanlig nå til dags, men man har en bane som ofte har tre små trevegger i den ene enden og der står det et visst antall kjegler oppstilt. Man står x antall meter unna og skal slå ned kjeglene med en metallskive som kastes mot dem. Eldgammelt spill.

Skrevet

Vet du ikke hva skotthyll er? Det er kanskje ikke så vanlig nå til dags, men man har en bane som ofte har tre små trevegger i den ene enden og der står det et visst antall kjegler oppstilt. Man står x antall meter unna og skal slå ned kjeglene med en metallskive som kastes mot dem. Eldgammelt spill.

Kan det være trøndersk...? Har aldri hørt om det jeg heller.

Skrevet

Kan det være trøndersk...? Har aldri hørt om det jeg heller.

Her er det nedgrodde skotthyllbaner i haugevis rundtomkring! Så det er ikke så populært lenger ser det ut til.

Men se her:

http://www.skotthyll.no/

Norges Skotthyllforbund!

Gjest togli
Skrevet

Guri...Jeg begynte plutselig å føle meg veldig ung ;-)

Har ikke hørt om eller sett det spillet før, tror jeg...

Skrevet

Skotthyll tror jeg ikke jeg har spilt på over 20 år! ;-)

Men veldig artig, ja. Husker en gang vi spilte det ute om natta en gang, på en hyttetur. Plasserte en liten stearlinlysestump på hver vedkubbe for å se "målskiva". Den måtte selvsagt tennes på nytt hver gang noen rev ned kubba;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...