Gå til innhold

Bagasje på flyet

Gjest har ikke reist mye nei :)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo, barnet vårt og jeg skal snart på ferietur med fly.

Og ja jeg vet vi har lov å ha med 20 kg bagasje hver. Barnet er 8 år. Sambo pakker for seg, og jeg og barnet tar en stor koffert sammen. Da går det vel greit om den kofferten veier over 20 kg? Eller må jeg pakke i to kolli til meg og barnet, slik at hvert kolli er under 20 kg.

Skrevet

Det kommer an på hvilket selskap du reiser med...

Du får ta kontakt med dem og spørre. F.eks. med RyanAir går det ikke.

Men - 20 kilo er ganske mye - sikker på at du kommer over det?

Skrevet

Ja, jeg kommer over det. Men ikke mer enn ca 23 kg da.

Vi skal reise med ving og tomas cook flyselskap. Skal først lese gjennom mailene jeg har fått, finner jeg ikke ut av det så får jeg vel bare ringe.

Takk for svar

Skrevet

Vi pleier å reise to voksne og to barn med tilsammen to store tunge kofferter. De setter en merkelapp med "heavy" på koffertene, men eller går det greit, uten ekstra overvekt-betaling. Deres plan går sikkert greit!

Skrevet

Da samboern og jeg dro til Mallorca i fjor hadde han en stor koffert, og jeg en liten. jeg hadde selvsagt pakket halparten av mitt i min, og andre halvparten i han + sko og toalettsaker. Hans veide 22 kg, og min 15. :) Han bare kommenterte det, og da vi sa vi skulle flytte over i min koffert sa han at det gikk greit, men at vi måtte pakke annerledes neste gang. Var sas.

Gjest har ikke reist mye nei:)))
Skrevet

Da samboern og jeg dro til Mallorca i fjor hadde han en stor koffert, og jeg en liten. jeg hadde selvsagt pakket halparten av mitt i min, og andre halvparten i han + sko og toalettsaker. Hans veide 22 kg, og min 15. :) Han bare kommenterte det, og da vi sa vi skulle flytte over i min koffert sa han at det gikk greit, men at vi måtte pakke annerledes neste gang. Var sas.

Men dere var 2 voksne og to kolli? Blir jo litt annerledes kanskje? Vi er 2 voksne og 1 barn og to kolli. Vi har jo da i utgangspunket lov å ha med 20 kg bagasje også til barnet vårt.

Men jeg har funnet ut at jeg kan pakke mitt og barnet sitt i en koffert, og om den blir over 20 kg så gjør det ikke noe.

Men takk for svar. :)

Skrevet

Vi pleier å reise to voksne og to barn med tilsammen to store tunge kofferter. De setter en merkelapp med "heavy" på koffertene, men eller går det greit, uten ekstra overvekt-betaling. Deres plan går sikkert greit!

Ja, vi kan pakke på den måten :)

Takk for svar

Skrevet

Var i Paris for to år siden med en gruppe andre mennesker. En av familiene - på to voksne og fire barn - hadde pakket i to store kofferter, som hver veide over tjue kilo. De måtte betale overlast for alt som overskjøt tjue kilo på hver av kolliene - selv om det da i den familien var fire personer som IKKE hadde sjekka inn noe. Det ble ganske mye å betale! Dette var Norwegian.

Jeg ville anbefale å forsøke å pakke slik at ingen av kolliene oversteg 20 kilo.

Skrevet

Vi har reist mye charter, og pakker alltid til 3 personer i 2 kofferter. Og vi har hatt over 20 kilo. Det har gått helt greit. Men du kan nok oppleve andre ting hos billig-selskapene....

Gjest Elextra
Skrevet

Vil absolutt anbefale å forsøke å begrense deg til 20 kg. pr. kolli.

Jeg har mange ganger gått litt over, og stort sett går det greit, men sistgang (med SAS) måtte jeg betale for overvekt. Jeg fikk da beskjed om at jeg godt kunne ha 2 x 20 kg., men ikke 1 x 25.

Gjest Elextra
Skrevet

Men dere var 2 voksne og to kolli? Blir jo litt annerledes kanskje? Vi er 2 voksne og 1 barn og to kolli. Vi har jo da i utgangspunket lov å ha med 20 kg bagasje også til barnet vårt.

Men jeg har funnet ut at jeg kan pakke mitt og barnet sitt i en koffert, og om den blir over 20 kg så gjør det ikke noe.

Men takk for svar. :)

''Men jeg har funnet ut at jeg kan pakke mitt og barnet sitt i en koffert, og om den blir over 20 kg så gjør det ikke noe.

''

Husk at mange flyselskaper er mer bekymret for kilo pr. kolli enn antall kolli.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns ikke 20 kg er så mye :o) Jeg og kjæresten fikk ca 18-19 kg hver på vår 14-dagers ferie. Kunne godt ha pakket mer jeg, men hadde ikke plass ;O)

Skrevet

Kommer an på flyselskapet!

da vi reiste med Norwegian i fjor var vi påpasselige med å ha ett kolli hver uten overvekt, da de er superstrenge på at hvert kolli ikke skal overstige grensen.

Men nå nylig reiste vi med annet selskap der det gikk greit å ha to kolli på tre personer, selv om det ene kolliet veide over 20 kg.

Sjekk på hjemmesiden til flyselskapet!

Skrevet

Var i Paris for to år siden med en gruppe andre mennesker. En av familiene - på to voksne og fire barn - hadde pakket i to store kofferter, som hver veide over tjue kilo. De måtte betale overlast for alt som overskjøt tjue kilo på hver av kolliene - selv om det da i den familien var fire personer som IKKE hadde sjekka inn noe. Det ble ganske mye å betale! Dette var Norwegian.

Jeg ville anbefale å forsøke å pakke slik at ingen av kolliene oversteg 20 kilo.

vi dro til Paris med Norwegian i fjor, og da måtte vi under bestillingen klikke av for hvor mange kolli på max X kilo (20?) vi kunne ta med ombord.... de tar seg jo ekstra betalt for det meste, til og med booking av seter!

Dvs dette med seteresrevasjon ble fremstilt som et "gode" - hipp hurra NÅ kan du sikre deg det setet du vil!!! Jeg hadde absolutt intet behov for å reservere seter i januar for en reise vi skulle foreta i september, men fryktet at dersom de fleste forhpndsreserverte seter, ville det bli vanskelig for oss å sitte samlet. Så da reserverte vi seter, da, tror det var kr 25 per pers per strektning...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...