Gå til innhold

Sier dere hei til "kassadama"?

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg synes det er greit at de ser opp, får blikkontakt, og hilser (et "hei" er mer enn bra nok). Jeg sier hei tilbake, og sier "takk skal du ha" når jeg får eventuelle vekslepenger. Om de sier hadet, så sier jeg det igjen, men det tar jeg sjelden initiativ til.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• frosken

4

• waxo

4

• Ysah

4

Mest aktive i denne tråden

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg synes også det er slitsomt...fordi jeg vet at kassadamene gjør det av tvang, og fordi de har lært det på salgskurs:-)

Tvang, altså? ;) Høres unektelig svært alvorlig ut.

Jeg har arbeidet i butikk, og vi fikk ingen instrukser om å si hverken hei eller hadet, men på merkelig vis så oppførte vi oss på noenlunde sivilisert vis likevel, og både hilste og smilte :)

Skrevet

Det gjør de jo som oftest:-) Jeg ser ned på matvarene og legger dem på båndet. Men så fort jeg ser opp - så vet jeg at det obligatoriske "heiet" kommer. Og jeg vet ikke helt om jeg liker det, nei:-(

ikke alle som sier hei.. :)

Skrevet

Ja, jeg sier hei både til kassafolkene og til bussjåføren.

Skrevet

''Sure kassadamer som ikke hilser får meg i dårlig humør faktisk.''

De hilser jeg faktisk enda litt mer hyggelig til, bare for å vise at det faktisk er mulig;-)

Samme her, men da jeg vi skulle sjekke inn på flyet hjem fra ytlandet i forrige uke var det komplett umulig å oppnå noe som helst "hilse-kontakt" med dama bak disken. Ufattelig sur dame!

Skrevet

Det spørs på den som sitter der. Jeg er kassedame sjøl, så jeg vet at noen ganger har man sagt hei så mange ganger at alt føles falsk og man trenger bare hvile litt. Man merker fort om den bak kassa er litt fraværende eller ei. Jeg pleier egentlig bare å se litt på vedkommende, og så ser jeg an om det passer med et smil, et nikk, et hei, en kommentar. Det varierer så veldig. Når jeg selv sitter i kassa er det trist når det går mange forbi som ikke sier hei, på rams, men det blir jo fort rart om alle sier det automatisk og. koseligst med de som har en naturlig positiv reaksjon, som et smil, et annet ord enn hei, et blunk, en gjest. og ja, småprating går finfint så lenge det ikke danner kø. det kan faktisk være ganske koselig. selv om jeg ikke trenger å høre om ille du hadde influensa for to måneder siden ;)

Gjest Ellipse
Skrevet

Ja, jeg sier hei... Tenker ikke så mye over at jeg gjør det, det går automatisk.

Skrevet

Ja, jeg sier hei... Tenker ikke så mye over at jeg gjør det, det går automatisk.

Heldigvis (får vi vel egentlig si) at det faktisk går automatisk å vise såpass høflighet som å hilse:-)

Skrevet

Jeg sier hei, takk og hadet - og forventer det samme fra kassadama. Vanlig høflighet, mener nå jeg.

Skrevet

Jeg sier alltid hei til mennesker jeg, om di sitter i kassa eller jeg gikk på tur med hunden.

Syns det er frekt og en uting om folk ikke lenger kan vise vanlig høfflighet, som å si: hei, hadet, jatakk og neitakk (til feks. poser eller kassalappen)

Skrevet

Sier alltid hei, jeg, og om jeg så forbrenner en kalori pga det, er det helt ok

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...