Gå til innhold

Veksling av valuta før sydentur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Syden for første gang...

Hvordan bør vi gjøre det med valuta? Veksle masse før vi drar og ha de i safen på hotellet, eller ta ut i minibank i Syden?

Er det ikke veldig dyrt og ta ut der nede?

Hvis vi skal veksle her, må vi bestille først da, eller har de endel euro i bankene?

Hva lønner seg...?

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg pleier å gå og ta ut noen euro i minibank her hjemme før vi drar, så vi har for noen dager iallefall. Også tar jeg ut minibank der nede etter behov. Pleier å prøve å begrense uttakene, så det ikke blir så dyrt. Safe har vi iallefall hatt på alle hotellene jeg har vært på.

Skrevet

Jeg pleier å gå og ta ut noen euro i minibank her hjemme før vi drar, så vi har for noen dager iallefall. Også tar jeg ut minibank der nede etter behov. Pleier å prøve å begrense uttakene, så det ikke blir så dyrt. Safe har vi iallefall hatt på alle hotellene jeg har vært på.

Jeg har sparebank 1,de har ingen gebyrer på uttak i utlandet.

Gjest Sparebank1
Skrevet

Jeg har sparebank 1,de har ingen gebyrer på uttak i utlandet.

Det er vel forskjell på Sparebank1 og Sparebank1 såvidt jeg vet. De fleste Sparbank1 har et navn til.

Skrevet

Det er vel forskjell på Sparebank1 og Sparebank1 såvidt jeg vet. De fleste Sparbank1 har et navn til.

Skulle da tro at alle avdelinger i Sparebank1 gruppen, hadde samme regler for dette.

Gjest Sparebank1
Skrevet

Skulle da tro at alle avdelinger i Sparebank1 gruppen, hadde samme regler for dette.

Det skulle du kanskje tro, men du tar feil. Min Sparebank1 tar bl.a. både kr 30,- +0,5% på uttak i utenlandske minibanker

Skrevet

Det skulle du kanskje tro, men du tar feil. Min Sparebank1 tar bl.a. både kr 30,- +0,5% på uttak i utenlandske minibanker

Ok,legger meg helt flat,ønsket bare å komme med et tips.

Gjest Sparebank1
Skrevet

Ok,legger meg helt flat,ønsket bare å komme med et tips.

Helt i orden :) Ville bare kommentere at det ikke var sånn for alle...

Skrevet

De fleste land kan du betale med Visa-kort. Det er den billigste måten å gjøre det på. (Men bruk et kredittkort)

Vi tar alltid med noe kontanter. Kanskje ca. 2000,-? som vi tar ut i en minibank på Gardermoen. Der har de mange forskjellige valutaer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...