Hushjelpen Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Skal til Syden for første gang... Hvordan bør vi gjøre det med valuta? Veksle masse før vi drar og ha de i safen på hotellet, eller ta ut i minibank i Syden? Er det ikke veldig dyrt og ta ut der nede? Hvis vi skal veksle her, må vi bestille først da, eller har de endel euro i bankene? Hva lønner seg...? 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Jeg pleier å gå og ta ut noen euro i minibank her hjemme før vi drar, så vi har for noen dager iallefall. Også tar jeg ut minibank der nede etter behov. Pleier å prøve å begrense uttakene, så det ikke blir så dyrt. Safe har vi iallefall hatt på alle hotellene jeg har vært på. 0 Siter
linnea72 Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Jeg pleier å gå og ta ut noen euro i minibank her hjemme før vi drar, så vi har for noen dager iallefall. Også tar jeg ut minibank der nede etter behov. Pleier å prøve å begrense uttakene, så det ikke blir så dyrt. Safe har vi iallefall hatt på alle hotellene jeg har vært på. Jeg har sparebank 1,de har ingen gebyrer på uttak i utlandet. 0 Siter
Gjest Sparebank1 Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har sparebank 1,de har ingen gebyrer på uttak i utlandet. Det er vel forskjell på Sparebank1 og Sparebank1 såvidt jeg vet. De fleste Sparbank1 har et navn til. 0 Siter
linnea72 Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Det er vel forskjell på Sparebank1 og Sparebank1 såvidt jeg vet. De fleste Sparbank1 har et navn til. Skulle da tro at alle avdelinger i Sparebank1 gruppen, hadde samme regler for dette. 0 Siter
Gjest Sparebank1 Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Skulle da tro at alle avdelinger i Sparebank1 gruppen, hadde samme regler for dette. Det skulle du kanskje tro, men du tar feil. Min Sparebank1 tar bl.a. både kr 30,- +0,5% på uttak i utenlandske minibanker 0 Siter
linnea72 Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Det skulle du kanskje tro, men du tar feil. Min Sparebank1 tar bl.a. både kr 30,- +0,5% på uttak i utenlandske minibanker Ok,legger meg helt flat,ønsket bare å komme med et tips. 0 Siter
Gjest Sparebank1 Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Ok,legger meg helt flat,ønsket bare å komme med et tips. Helt i orden Ville bare kommentere at det ikke var sånn for alle... 0 Siter
Speak Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 De fleste land kan du betale med Visa-kort. Det er den billigste måten å gjøre det på. (Men bruk et kredittkort) Vi tar alltid med noe kontanter. Kanskje ca. 2000,-? som vi tar ut i en minibank på Gardermoen. Der har de mange forskjellige valutaer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.