Gå til innhold

Har jeg gjort et dumt sykkelkjøp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt med ny sykkel, Diamand Mixed Cut 40.00, som er en hybrid.

http://www.gsport.no/Misc/Product/?query=true&productid=411170(BC_4)

Har ikke syklet så mye på den ennå, men jeg er ikke overbevist om at jeg liker hjulene, de er 28 tommer og ikke så grovt mønster som på gamlesykkelen som hadde 26 tommers hjul og grovere dekk. Den skal jo i teorien rulle lettere osv. på asfalt, og det er nok på asfalt og lette skogstier jeg kommer til å sykle mest.

Noe som vil uttale seg litt om erfaringer med hybridsykkel i forhold til terrengsykkel, vet det er flere her inne som sykler.

Jeg er faktisk litt usikker på om jeg skal benytte meg av bytteretten.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har nylig kjøpt akkurat maken og er foreløbig fornøyd. Litt uvant med de tynne dekkene, men de gjør sykkelen lettere å sykle på, og til mitt bruk gir de grep godt nok. Min gamle sykkel hadde bredere dekk og virket nok langt mer solid og stødig. Men tung. Nå går det fortere og lettere.

Skrevet

Jeg har nylig kjøpt akkurat maken og er foreløbig fornøyd. Litt uvant med de tynne dekkene, men de gjør sykkelen lettere å sykle på, og til mitt bruk gir de grep godt nok. Min gamle sykkel hadde bredere dekk og virket nok langt mer solid og stødig. Men tung. Nå går det fortere og lettere.

Takk, det var litt beroligende å høre. Det er sikkert en vanesak det med dekkene da. Jeg burde sikkert også si at jeg ikke har syklet noe særlig de siste årene. En glemmer vel aldri å sykle, men litt "rusten" føler jeg meg.

Skrevet

Jeg har sykkel med slike hjul og er veldig fornøyd. Det er deilig at den ruller så lett og store hjul er stort sett en forde. Har syklet litt i skogen med den også, det går helt greit.

Skrevet

Jeg har sykkel med slike hjul og er veldig fornøyd. Det er deilig at den ruller så lett og store hjul er stort sett en forde. Har syklet litt i skogen med den også, det går helt greit.

Takk for svar til deg også. Nå skal jeg forsøke meg på en liten tur med den igjen, kan ikke bli så langt, kjenner godt i baken at jeg ikke har sittet mye på sykkelsetet på ei stund. ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Det er uvant, for man kjenner ujevnhetene i bakken bedre det tynnere dekkene er. Men om du sykler lange strekninger, og på relativt godt underlag (altså ikke stier og skog og sånt), så vil du nok etter noen mils bruk (for å venne seg til dem, altså) sette pris på lav rullemotstand på dekkene.

Gjest MayLynn
Skrevet

Jeg ville ha valgt som deg. Hybrid med store hjul. Sykler hovedsaklig på asfalt eller grusveier og er interessert i å komme fort fram.

Skrevet

Dersom du skal sykle på asfalt og grusveier, så bør dette være en bedre sykkel enn enn off road.

Er størrelsen på selve sykkelen OK da?

Dessuten er det veldig mye annet på en sykkel som er viktig....

Skrevet

Jeg vurderte hybrid, men endte med off-road for jeg digger å herje litt rundt på stier og skogsveier. Har dekk som har knaster på siden og er noe glattere på midten så de ruller godt på asfalt også, men selvfølgelig ikke like godt som en racer! Som jeg også kunne tenkt meg...

Skrevet

Jeg har hybridsykkel, og er veldig godt fornøyd - sykler mest på asfalt. :-)

Til bruk i marka, bør man ha terrengsykkel.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246868089' post='4174805]

Jeg har hybridsykkel, og er veldig godt fornøyd - sykler mest på asfalt. :-)

Til bruk i marka, bør man ha terrengsykkel.

Jeg trenger egentlig en sykke til. Sant? Har off road, men den duger jo egentlig ikke noe særlig om jeg vil på veien og sykle fort. Synd at dameracere omtrent ikke er å få brukt. :o( I alle fall ikke her i området og til en overkommelig pris.

Skrevet

Jeg trenger egentlig en sykke til. Sant? Har off road, men den duger jo egentlig ikke noe særlig om jeg vil på veien og sykle fort. Synd at dameracere omtrent ikke er å få brukt. :o( I alle fall ikke her i området og til en overkommelig pris.

Racer? Det har jeg aldri vurdert. Men hybrid, ja, det trenger du :-) Du kan være heldig å få tak i billig sykkel på Obs. Diamondback er på salg fra i dag *leser tilbudsavisa*

Gjest sykkelfantom
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246868466' post='4174810]

Racer? Det har jeg aldri vurdert. Men hybrid, ja, det trenger du :-) Du kan være heldig å få tak i billig sykkel på Obs. Diamondback er på salg fra i dag *leser tilbudsavisa*

Man trenger ikke en terreng og en hybrid. Enten klarer man seg med en hybrid eller man må ha en terreng og en racer. Jeg støtter Lillemus fullt ut. Skal det være, så skal det være :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246868466' post='4174810]

Nja... Jeg vil ha racer om jeg skal ha en til. Og billigsykler (sånn til under totusenlappen) er jeg ferdig med, selv om jeg ikke har så mange tusen å legge i sykkel. Derfor - titte på bruktmarkedet.

Skrevet

Man trenger ikke en terreng og en hybrid. Enten klarer man seg med en hybrid eller man må ha en terreng og en racer. Jeg støtter Lillemus fullt ut. Skal det være, så skal det være :)

Nemlig! :o) Jeg liker deg. :o)

Skrevet

Du tar selvfølgelig helt feil :-)

Jeg har hybrid, og den egner seg ikke til å kjøre over røtter og i litt ulendt terreng. Så jeg bør ha en terrengsykkel i tillegg :-)

Racer er for styrkeprøven-ryttere ;-)

Skrevet

Nja... Jeg vil ha racer om jeg skal ha en til. Og billigsykler (sånn til under totusenlappen) er jeg ferdig med, selv om jeg ikke har så mange tusen å legge i sykkel. Derfor - titte på bruktmarkedet.

Jeg har aldri snakka om billigsykkel. Jeg sa billig sykkel. Hvis du får 30% avslag på en sykkel til 6000-10000 kr, så er det et varp.

Jeg trodde du visste såpass, at jeg aldri ville anbefale skrammel og skrot... ;-)

Skrevet

Hva er poenget med å sykle så fort? Trodde du syklet for å trene, og da spiller det jo ingen rolle hvor fort sykkelen triller - det avgjørende er hvilken innsats du yter under treningen :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246869057' post='4174821]

Jeg har aldri snakka om billigsykkel. Jeg sa billig sykkel. Hvis du får 30% avslag på en sykkel til 6000-10000 kr, så er det et varp.

Jeg trodde du visste såpass, at jeg aldri ville anbefale skrammel og skrot... ;-)

Uansett har jeg ikke råd nå, men det koster ikke noe å sikle og titte. :o)

Skrevet

Hva er poenget med å sykle så fort? Trodde du syklet for å trene, og da spiller det jo ingen rolle hvor fort sykkelen triller - det avgjørende er hvilken innsats du yter under treningen :-)

Men det er jo morsommere når man slipper å tråkke vettet av seg når man vil sykle litt tempo, at sykkelen er laget sånn at det er litt fremdrift i den og ikke brede dekk og div. praktisk utstyr (skjermer og bagasjebærer f.eks.) som gjør den tyngre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...