Gå til innhold

Utestengt av venninne pga ulik alder på barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det er helt greit for meg at de andre går ut på kvelden og jeg ikke kan gjøre det. Jeg er fullstendig inneforstått med det, og har heller ikke noe problem med det. Eller forventer at det skal hensyntas. Jeg mener at om man reiser på ferie til samme sted som noen man kjenner, men bor i hver sin boenhet, så må man ikke gjøre alt sammen hele tiden. Det ville ikke jeg ha ønsket i alle fall.

Dessuten synes jeg at selv om man selv er ferdig med småbarn, så kan man jo tenke tilbake til den tiden en selv var småbarnsmor, og venninner stilte opp.

Ser at du har fått mange svar som gir begrunnelser for hvorfor din venninne kanskje ønsket å kun reise sammen med de med eldre barn. Disse begrunnelsene virker rimelige, men jeg synes også at du kan ha grunn til å føle deg skuffet dersom en nær venninne ikke ønsker å være såpass romslig at hun også kan strekke seg litt i forhold til deg. På den ene siden er det viktig at hver og en av oss setter grenser, men samtidig blir verden et ganske kjipt sted å være dersom alle kun skal tenke på seg selv.

Håper du kommer deg raskt over skuffelsen og finner noe hyggelig du og datteren din kan gjøre den aktuelle uken.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• MarieLouis

8

• løvinne71

6

• trollemor;o)

3

• frosken

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ser at du har fått mange svar som gir begrunnelser for hvorfor din venninne kanskje ønsket å kun reise sammen med de med eldre barn. Disse begrunnelsene virker rimelige, men jeg synes også at du kan ha grunn til å føle deg skuffet dersom en nær venninne ikke ønsker å være såpass romslig at hun også kan strekke seg litt i forhold til deg. På den ene siden er det viktig at hver og en av oss setter grenser, men samtidig blir verden et ganske kjipt sted å være dersom alle kun skal tenke på seg selv.

Håper du kommer deg raskt over skuffelsen og finner noe hyggelig du og datteren din kan gjøre den aktuelle uken.

Ja, det var litt derfor jeg ble skuffet/såret. Men jeg er kommet over det. Og jeg har nå fått avklart hennes ståsted ifht det, og det er at hun ønsker ikke å reise på ferie med venninner med yngre barn, det har hun tatt et bevisst valg på, men ikke kommunisert før nå.

Men jeg hadde jo håpet at man kunne ha romslighet en gang, det ville jeg hatt, men det er greit å vite hvor man står ifht dette.

Og ja vi har bestilt en annen tur, min datter og jeg, og gleder oss og skal få det fint sammen :-)

Gjest synes folk ha blitt litt for sære jeg...
Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med deg. Jeg har ett barn som er mye eldre enn de 2 små, og i den tiden ho var tenåring fikk jeg MYE besøk av naboer med all verdens småunger som fikk kjempemasse oppmerksomhet i dne tiden vi tlbrakte i lag. jeg tenkte da at vil jeg være venninne med mødrene,så må jeg tåle ungegnålet.

Nå har jeg selv fått 2 små igjen, og hvor har det blitt av alle nabokjerringene som kom drassende hit med sine små for noen år siden??? ....-joda du tenker riktig, de er opptatt med sitt,og det passer visst nesten aldri å ta imot besøk av oss...

Siste store i hendelser er at eldstejenta sin forlovede ikke blir invitert i konfirmasjon til søskenbarnet hennes, fordi de ikke kjenner ham... jaja sånn er verden blitt. De har vært forlovet i 1,5 år og det er bare tilfeldigheter at tanta ikke har truffet ham, men de bor i oslo og vi i midtnorge, så vi er jo ikke innom hverandre hver helg for å si det sånn..

-her ville jeg ha tenkt at det ville være kjekt å treffe vedkommede...men de vil visst ha bare folk de kjenner. Eldstejenta vår er kjempeskuffet, -og ja det er jeg også.

jeg synes folk har blitt mer og mer opptatt av seg selv nå enn tidligere. Vi er så heldige å skal treffe mange forskjellige venner i sommer , men ingen med barn på samme alder...-for det er jo VI som er venner -barna er en bonus.

Om det var meg som skulle på en jentetur med store barn ville jeg ha forklart at det er sånn det er ,men om du også vil velge å reise samtidig,kan vi jo ikke være sammen hele tiden, men at jeg gjerne ville hatt deg med... venner gjør ikke slikt, de klarer å ordne opp uten å skvise ut noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...