Gå til innhold

IKEA-problem

Anbefalte innlegg

Gjest Oversettersken
Skrevet

Vi bor i Oslo, og har en liten hytte på Nordvestlandet, ikke langt fra grensa mot Sør-Trøndelag. Nå må vi ha en sovesofa, vi har for lite plass. Tenkte å bestille på IKEA i Trondheim, det står at IKEA og Posten kan frakte. Selv drar vi med tog og buss fra Oslo og til hytta (vi har for tiden ikke bil). En snill nabo skal ta imot flatpakkene for oss, i tilfellet de kommer før vi er framme.

Så bestiller jeg. Og får vite (pr. internettsiden deres) at trekket til sofaen - og en rye vi skal ha - ikke kan fraktes.

Det er jo flott! Frakter sofaen, som er temmelig diger, men ikke trekket. Eller teppet. Jeg skjønner at IKEA ikke vil ha alt mulig smått i frakt, de er jo ingen internettbutikk egentlig, men når de likevel skal frakte en diger sofa i to flatpakker, fatter jeg ikke at de ikke kan ta med trekket (og teppet).

Har noen erfaring med dette? Går det an å ringe dem og be pent eller er det helt umulig?

Skrevet

Høres rart ut.. man kan jo handla masse på Ikea, og be om hjemkjøring, og da kan man ha med planter og alt de har i butikken. Hadde tatt en telefon og hørt med dem jeg..

Skrevet

Høres rart ut.. man kan jo handla masse på Ikea, og be om hjemkjøring, og da kan man ha med planter og alt de har i butikken. Hadde tatt en telefon og hørt med dem jeg..

Det er nok forskjell på de tilfellene der du selv går og plukker ut tingene i butikken og får dem hjemsendt og de tilfellene der du bestiller slik at Ikea-ansatte plukker dem ut for deg.

Gjest Oversettersken
Skrevet

Det er nok forskjell på de tilfellene der du selv går og plukker ut tingene i butikken og får dem hjemsendt og de tilfellene der du bestiller slik at Ikea-ansatte plukker dem ut for deg.

Jeg har prøvd å ringe i hele dag ... gråvær og fellesferie, tror halve Norge er på Ikea i dag! Eller ringer dit.

Skrevet

Jeg har prøvd å ringe i hele dag ... gråvær og fellesferie, tror halve Norge er på Ikea i dag! Eller ringer dit.

''gråvær og fellesferie, tror halve Norge er på Ikea i dag!''

Du har rett!! Var en tur innom i dag, forferdelig... Knapt en parkeringsplass å oppdrive. Har fortsatt høyt blodtrykk tror jeg....

Skrevet

Dersom det er Ektorp fra Ikea, så er den ikke veldig god. De har vel sovesofaer på Bohus e.l som er litt nærmere dere dere skal.

Skrevet

Jeg har kjøpt sofa på ikea, og fikk både sofa og trekk levert. En gang kjøpte jeg noen bokhyller jeg måtte få levert, pluss en masse småting (gorm-byggesett + et par papirposer) og fikk levert alt, uten at det var noe problem. Dette var i Oslo, men det skulle vel ikke ha noe å si?

Skrevet

Det er ikke det at de ikke _har_ trekket og rya som er problemet, da!?!?

Gjest midia
Skrevet

Forbauser meg ikke.

Hadde en episode med dem i fjor sommer.

Kjøleskapet vi kjøpte på Ikea sluttet å virke, det måtte en reperatør fra en butikk et helt annet sted i Norge til, å han kunne ikke komme før om 3 uker å når han endelig kom så gikk det ikke å reparere og nytt kjøleskap måtte leveres fra Sverige selv om de hadde kjøleskapet i Trondheim og vi kunne hente det selv.

Det ble hele sommeren med kjølebag på kjøkkenet, heldigvis hadde vi fryser så vi fikk skiftet element noen ganger pr dag.

En annen gang ble de utsolgt for skapdør håndtak og vi manglet 1 på vårt splitter nye kjøkken, de hadde det på Ikea i Oslo, men jeg måtte hente det selv:(

Heldigvis så var det en observant slektning som oppdaget en pakke i en restekurv på ikea Trondheim. Da hadde vi kjøpt en pakke i en annen farge som vi tenkte å lakkere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...