Gå til innhold

Reisevante, hjelp med koffertpakking!

Anbefalte innlegg

Gjest sydenfareren
Skrevet

Har ikke vært mye ute og reist og kan ikke så mye om dette med pakking!

Burde man ha lås på koffertene sine? Eller knytte hyssing der f.eks?

Har sett noen pakke koffertene sine inn i plast, hvorfor gjør de det?

Skrevet

Lås kofferten din. Noen ganger skjer "innbrudd" i kofferter på flyplasser. Noen tar plast rundt for å unngå at noen skal åpne kofferten, eller for å unngå at kofferten skal åpne seg og innholdet ramle ut under frakt.

For noen rare spørsmål... man henger vel på et bånd eller merker kofferter med klistremerker eller noe sånt for å kunne se hva som er sin litt raskere, antar jeg... Ut av hundre svarte kofferter, er det kun din som har sløyfe med lilla prikker, liksom ;)

Skrevet

Jeg anbefaler at du ikke låser kofferten din, med mindre du ikke har noe i mot at låsen blir klippet av.

Hvis du skal til USA, for eksempel, går de regelmessig igjennom en god del av bagasjen og om en koffert er låst, så vil de ødelegge låsen for å komme til innholdet.

Skrevet

Vi skulle fly fra A til B til C til D til E. Pga omstendigheter så måtte vi reise A til B til F til E. Baggasjen ble sendt A til B til G til E.

Moralen? Merk koffertene dine med navn og telefonnummer, du får baggasjetagger der du sjekker inn. Å stå å fylle ut full adresse er ikke så smart siden bandittene bare trenger å ta en liten titt på lappen for å få vite hvor det tomme huset ditt befinner seg.

Vi har baggasjebånd i farger som vi har rundt koffertene. Dette forhindrer at kofferten blir "slått opp" når den kastes rundt av baggasjefolkene. Båndet har kombinasjonslås. De gjør det også mye enklere å identifisere koffertene.

Lås alltid kofferten! Tyveri fra kofferter er utbredt. Unngå å pakke ting som ser uvanlige ut, dvs lekepistolen til guttungen vil stoppe kofferten og dere risikerer å bli hentet av flyet.

God tur!

Skrevet

Vi har alltid hatt kofferter med lås. De er jo ikke store låsene, men jeg innbiller meg at det er bedre enn ingenting.

Dersom dere skal kjøpe kofferter, så er det greit å velge noen med litt uvanlige farger. De er lette å kjenne igjen.

Plast har vi aldri brukt.

Gjest påvisitt
Skrevet

Tenker du på tøykofferten? Aldri låst den. De som går inn for å stjele får sikkert opp låsen:-). Anbefaler deg imidlertid å merke kofferten med noe gjenkjennelig evt henge noe rundt håndtaket som julegavebånd med farger, slik at du lettere finner igjen kofferten på rullebåndet.Plast har jeg aldri pakket kofferten inn i. God tur:-)

Gjest majas mamma
Skrevet

Lås kofferten din. Noen ganger skjer "innbrudd" i kofferter på flyplasser. Noen tar plast rundt for å unngå at noen skal åpne kofferten, eller for å unngå at kofferten skal åpne seg og innholdet ramle ut under frakt.

For noen rare spørsmål... man henger vel på et bånd eller merker kofferter med klistremerker eller noe sånt for å kunne se hva som er sin litt raskere, antar jeg... Ut av hundre svarte kofferter, er det kun din som har sløyfe med lilla prikker, liksom ;)

Vi kjøpte oss ny koffert for tre år siden. Knall orange. Lett å se når den kommer på båndet og ikke så mange som har maken. Har vi med en ekstra koffert må vi ta enten svart eller brun og det har jo "alle" andre. Så da danderer vi med en rød sløyfe elle gullfarget julegavebåndet et godt synlig sted. Pakker aldri kofferten inn i plast men pleier å ha en bred tape over låsen. For å hindre at låsen for seg en smell og kofferten sprettet opp. Har sett en dame som sprang rundt etter båndet en gang for å plukke opp sine brukte unevnelige som snurret rundt på båndet til stor forlystelse for alle andre enn eieren. Låser aldri kofferten. Alle verdifulle saker som jeg ikke kan miste tar jeg i håndbagasjen.

Skrevet

Vi har aldri behøvd å knyte noe rundt koffertene når vi har reist, og vi har reist mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...