Gå til innhold

hvilke tannlegekontorer bruker narkose i oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg jobber en psykisk utviklingshemmet gutt på 17 år som har fått et tannproblem. vi måtte være tre personer for å holde han fast i tannlegestolen sist vi var på tannlegevakta.

Vet dere om den offentlige tannlegevakta bruker narkose i slike tilfeller? Det kan være at han må rotfylle tanna og synes jeg det er ganske uverdig å holde han fast, hvis vi kan løse dette på en annen måte.

vet dere noe om det?

Skrevet

Tannlegehøgskolen i Oslo tilbyr behandling i narkose.

Skrevet

Holdt fast av tre personer mens han fikk tannbehandling? Jeg håper ikke det gjentar seg. I den offentlige tannhelsetjenesten

- tror - jeg dere må til sykehus for å få behandling i narkose. Men det finnes jo andre medisiner, som gjør at du blir ganske "dopa" og ikke er klar over hva som foregår. Vet at min tannlege har brukt flunipam for noen pasienter med sterk angst. (Jeg fikk tilbud om det, men tanken på ikke å være "til stede" og vite/ha kontroll over hva som skjer.)

Skrevet

Den offentlige tannlegevakta har såvidt meg bekjent ikke mulighet til å gi narkose. Derimot vil vedkommende kunne få behandling i narkose på Tannlegehøgskolen (men det forutsetter at det ikke er grunn til å forvente komplikasjoner i forbindelse med narkosen) og på sykehus.

Gjest best wishes
Skrevet

Holdt fast av tre personer mens han fikk tannbehandling? Jeg håper ikke det gjentar seg. I den offentlige tannhelsetjenesten

- tror - jeg dere må til sykehus for å få behandling i narkose. Men det finnes jo andre medisiner, som gjør at du blir ganske "dopa" og ikke er klar over hva som foregår. Vet at min tannlege har brukt flunipam for noen pasienter med sterk angst. (Jeg fikk tilbud om det, men tanken på ikke å være "til stede" og vite/ha kontroll over hva som skjer.)

han fikk en stor dose Stesolid før tannlegebesøket, men det hjalp tydeligvis ikke :(

Gjest best wishes
Skrevet

Den offentlige tannlegevakta har såvidt meg bekjent ikke mulighet til å gi narkose. Derimot vil vedkommende kunne få behandling i narkose på Tannlegehøgskolen (men det forutsetter at det ikke er grunn til å forvente komplikasjoner i forbindelse med narkosen) og på sykehus.

et problem er at denne brukeren har epilepsi og jeg har hørt at kombinasjonen narkose og epilepsi kan være utfordrende, for ikke å snakke om farlig. Skulle gjerne visst hvor farlig det er, for vi må veie denne risikoen opp mot det traumet vi utsetter han for ved å være hos tannlegen.

Skrevet

han fikk en stor dose Stesolid før tannlegebesøket, men det hjalp tydeligvis ikke :(

Stesolid er et beroligende middel, flunipam er søvndyssende så virkningen skal egentlig være en annen.

Skrevet

et problem er at denne brukeren har epilepsi og jeg har hørt at kombinasjonen narkose og epilepsi kan være utfordrende, for ikke å snakke om farlig. Skulle gjerne visst hvor farlig det er, for vi må veie denne risikoen opp mot det traumet vi utsetter han for ved å være hos tannlegen.

Det betyr at han sannsynlig bør behandles på sykehus og ikke på tannlegehøgskolen. Jeg vet ikke hvilke sykehusavdelinger i Oslo som har ansvar for dette, men i Akershus foretas denne type behandling på Ahus daglig. Det innebærer ikke innleggelse, kun at pasienten møter fastende om morgenen.

Gjest best wishes
Skrevet

Stesolid er et beroligende middel, flunipam er søvndyssende så virkningen skal egentlig være en annen.

Men flunipan gis vel oralt? Fordelen ved Stesolid er at det kan settes i rektum. Han svelger ikke selv medisiner, vi må blande det i maten hans. og hvis han ikke er sulten så får han det ikke i seg. Jeg vet ikke om tannlegehøyskolen kan sette sprøyte med noe beroligende? Mange utfordringer med brukerne jeg jobber med.

Skrevet

Løkketangen Tannlegesenter på Løkketangen 12A i Sandvika. Jeg tok kontakt med dem nå nylig fordi jeg har enormt tannlegeskrekk, og MÅ ha narkose for i det hele tatt tørre å åpne munnen omtrent.

Der møtte jeg for en gangs skyld verdens koseligste tannleger, unge og veldig flotte. De har fått en del positiv omtale i media, og i det hele tatt... Ta kontakt med dem, eller se på hjemmesida deres for mere informasjon.

Tror faktisk jeg kan anbefale dem, for makan til flotte folk...

Gjest best wishes
Skrevet

Løkketangen Tannlegesenter på Løkketangen 12A i Sandvika. Jeg tok kontakt med dem nå nylig fordi jeg har enormt tannlegeskrekk, og MÅ ha narkose for i det hele tatt tørre å åpne munnen omtrent.

Der møtte jeg for en gangs skyld verdens koseligste tannleger, unge og veldig flotte. De har fått en del positiv omtale i media, og i det hele tatt... Ta kontakt med dem, eller se på hjemmesida deres for mere informasjon.

Tror faktisk jeg kan anbefale dem, for makan til flotte folk...

takk for tipset, det hjelper veldig med forståelsesfulle folk:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...