Gå til innhold

Utdrikningslag til en som har giftet seg?

Anbefalte innlegg

Gjest hva forventes?
Skrevet

Jeg var forlover til en venninne som giftet seg i det stille i vinter, og nå skal de ha stor fest. Forventes det da "utdrikningslag" før festen? Jeg hadde ikke tenkt på det, men så hører jeg at brudgommens forlover skal dra i gang slikt helga før festen.

Brudeparet bor langt unna, så jeg må reise 45 mil hver vei, så ikke lett å dra dit to helger på rad.

Synspunkter?

Skrevet

Jeg synes at det er unødvendig med utdrikkingslag, da de allerede har gifta seg. Dersom du har lyst til å arrangere utdrikkingslag, ville jeg heller gjort det som et overraskelses venninne-party, på et tidspunkt som passer deg/dere - helt uavhengig av festen nå.

Skrevet

Jeg ville ikke ha arrangert utdrikningslag i dette tilfellet.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke forventet. man skal jo drikkes ut FØR man gifter seg da.. Å ha fest i etterkant er jo noe annent, men nei til utdrikningslag.

Skrevet

Jeg giftet meg på den måten bl.a. for å unngå utdrikningslag og andre mer eller mindre festlige påfunn...

Gjest Ikke nødvendig.
Skrevet

Siden de giftet seg i det stille regner jeg med at de ikke orker slike ting som utdrikningslag... At forloveren finner på utdrikningslag trenger ikke være regelen.

Selv var jeg forlover, men travelt opptatt småbarnsmor i full jobb, så jeg hadde ikke anledning til å finne på sånt.... derfor ble det til at de andre vennene fant på utdrikningslag....

I et annet bryllup sa bruden klart fra at hun ikke ville ha noe utdrikningslag.

Man kan jo heller gjøre noe koselig, en dag du har tid å reise så langt, gå ut og spise?

Men er det vanskelig for deg å reise så langt så forstår jo bruden det.

Skrevet

Synes det rett og slett blir litt "bakvendt" å arrangere utdrikkingslag for noen som allerede er gift.

Leser definisjonen på utdrikkingslag i bokmålsordboka "vennelag til ære for en person som snart skal gifte seg"

Wikipedia sier følgende: "en fest eller et selskap som forloverne ordner for en mann eller kvinne som skal gifte seg. Festen skal markere et farvel med ungkarslivets eller frøkenskapets frihet og gleder."

Så jeg synes jo at dette paret har definert seg ut av utdrikkingslaget, for å si det slik :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...