Gå til innhold

Syden for første gang, hva gjør vi på stranden?

Anbefalte innlegg

Gjest sydenfareren
Skrevet

Hehe, litt teit overskrift:o)

Man bader og solder seg selvfølgelig, men ser for meg at det kan bli litt kjedelig i lengden... Kanskje ta med en kortstokk!

En annen ting, litt mer praktisk spørsmål.

Hvordan gjøres det med mat og drikke på stranden, her i Norge har vi jo med oss kjølebag, men kan jo ikke ta med den til syden! Får man kjøpt det der tro?

Jaja, vi finner vel ut av dette etteer en dag på stranden, får se hva alle andre gjør...

Skrevet

Hei,

Jeg synes det er topp å ha med bok og sitte under en parasol og lese:-) Ellers har vi med (eller kjøper) vannleker (frisbee f eks) og junior synes det er topp å spille UNO.

Man gjør vel stort sett det samme på sydenstrender som på strender i Norge skulle jeg tro. Kryssord og spørrebøker kan også være en idé, dersom dere liker slikt.

vedr det med kjølebag: Det jeg vil anta er det største problemet her, er å få frosset kjøleelementene. Man kan jo selvsagt ta med en liten sammenleggbar kjølebag til å ha med drikke i selv uten kjøleelementer, men vi har aldri hatt det. Vi har typisk kjøpt med vann og tatt med uten kjølebag rundt, og så supplerer vi underveis med innkjøp fra strandbar/-kiosk. Det er som regel mye mer kommersielt på strender i mer sydlige strøk, så det byr sjelden på problemer å få kjøpt mat og drikke på stranda.

Gjest midia
Skrevet

Vi kjøpte drikke på stranda. Husker ikke å ha sett turister med kjølebag i syden.

Gjest togli
Skrevet

Vi er stort sett i Spania hver sommer og har kjølebag i den leiligheten vi disponerer hvert år, så vi har alltid med kjølebag med mat, frukt og drikke. I mosattt fall hadde vi blitt ruinert der nede ;)

Jeg lover deg at det blir mye billigere å kjøpe en kjølebag for å ha med egen drikke, enn å kjøpe drikke på stranda hver dag (med mindre de har en strandkiosk med billig drikke ved siden av stranda...).

serendipity
Skrevet

Kjøper drikke på stranda, om det er vanskelig med kjøleelementer. Vi har med epler og bananer og litt salte kjeks, samt en tubeost og rundstykker. Ellers så tar i en god lang pause fra stranda og lager noe i leiligheten. Non ganger spiser vi på taverna.

Onsdag1365380628
Skrevet

På stranda i Syden er min favorittsyssel å studere andre mennesker. Og tro meg, det blir man ikke lei av, dersom man ikke ligger alene i en ensom vik da. Det er så mange forskjellige mennesker i alle størrelser og fasonger at for meg er det underholdning for en hel dag. Har man mindre barn trenger dem gjerne litt underholdning, og jeg synes det er gøy å være litt barnslig å lage sandslott og demning. Litt lesestoff kan være greit det også ja, selv om det av erfaring blir lite lest.

Vi pleier ikke ha med mat og drikke. Der vi har feriert har sånt vært atskillig billigere en vi er vant med hjemmefra, så vi har unnet oss både mat og drikke fra strandbaren. Det som vi faktisk har styrt unna er fruktselgerne på stranden. Vi endte opp med å betale 80 kroner for en ananas og det er for dyrt..så ligg unna ivrige selgere på stranden.

God tur!

Skrevet

Vi kjøpte sånn strand ping-pong eller hva det heter og spilte "tennis" i vannet. Var for varmt å ligge rett ut på håndkle. Jeg tar med bok, gubben tar en pils og en cowboy-strekk mens jeg leser. Så bader vi, skravler, går på strandcafeen og spiser, bader osv osv. Bare slapper av og koser oss. I fjor var stranda rett ved hotellet, så da gikk jeg i leiligheten og smurte baguetter til oss, siden det er så varmt blir maten svett med en gang så matpakke er håpløst. Drikke = vannflasker jeg legger i frysern kvelden før (ikke helt full!) så den holder seg iskald hele dagen på stranda.

Skrevet

I år spilte vi veldig mye "vann- ping- pong"", fikk fullstendig dilla. Rackerter og ball fås kjøpt overalt og koster ikke mange kronene. Virkelig årets badeleke...fikk nesten tennisalbue etterhvert. Tiden går fort når man spiller, så man må være påpasselig med solkrem, særlig hvis man står ute i sjøen.

Ellers hadde vi med kortstokk og reisegeni. Vi pleier å lage turneringer, dvs den som har vunnet mest når vi drar hjem, får en symbolsk premie...

På stranden er det greit å lese bok når man slapper av da...eller kryssord...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...