Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sooo high
Skrevet

Abstinenser i dag etter mye colaboksdrikking i utlandet... så jeg kjøpte meg en boks cola og 1 1/2 liter cola....

drakk boksen på styrten og to store glass... så kommer min mann med mc-donalds meny med en halv liter cola - også den på styrten!

Usunn? Yes! Og nå føler jeg meg faktisk rusa! Mistenker junkfoodindustrien i å tilsette ulovlige stoffer ass, for jeg føler meg faktisk "høy" og kommer nok til å få abstinenser i morra....

Skrevet

Trenger ikke være hemmelige tilsettingsstoffer for at du skal få abstinenser:-) Cola inneholder koffein, som jo er avhengighetsskapende. Det kan kaffedrikkere skrive under på:-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Er koffeinet du får abstinenser av, samme for de av oss som starter dagen med kaffe ;o)

Gjest midia
Skrevet

Trenger ikke være hemmelige tilsettingsstoffer for at du skal få abstinenser:-) Cola inneholder koffein, som jo er avhengighetsskapende. Det kan kaffedrikkere skrive under på:-)

Rart det ikke blir forbudt å drikke kaffe når man kan bli eller blir påvirket av det.

Jeg drikker ikke kaffe..

Skrevet

Rart det ikke blir forbudt å drikke kaffe når man kan bli eller blir påvirket av det.

Jeg drikker ikke kaffe..

Man blir jo ikke _påvirket_ av alt som er vanedannende, da. ;-) Ihvertfall ikke i den sammenhengen man benytter "påvirket" når man snakker om alkohol og narkotika.

Og hvis du skulle forby koffein generelt, måtte man også forby cola, kakao og te;-)

Og hva med slik som f eks sukker? Det er jo i aller høyeste grad vanedannende. Men du nevner ikke avhengighet i innlegget ditt, men "påvirket". Hvis det er enhver mulighet for å kunne bli "påvirket" som skal bestemme om det er tillatt eller ikke, er det jammen meg mye som bør bli forbudt! :-)

Jeg synes isåfall vi skal starte med å forby påvirkningen fra Fremsrkittspartiet! DET hadde vært noe det.

Og så sakser jeg litt fra internett om kaffe og avhengighet:

''Myte nr. 1: Koffein er avhengighetsdannede

Det er noe sannhet i dette, men det kommer an på hvordan man definerer ”avhengig”. Koffein stimulerer sentralnervesystemet, og ved regelmessig bruk kan man få en mild avhengighet. Men koffein påvirker ikke din fysiske, sosiale og økonomiske helse på samme måte som narkotika.

Drikker du to eller flere kopper kaffe om dagen, og plutselig slutter å drikke kaffe, kan du merke noen lette symptomer i en dag eller to. Typiske abstinenssymptomer er hodepine, trøtthet, angst, irritasjon, dårlig humør og konsentrasjonsproblemer. Men dette er forbipasserende symptomer, og er ikke i nærheten av de abstinensplagene som alkoholikere og narkomane opplever. ''

Gjest midia
Skrevet

Man blir jo ikke _påvirket_ av alt som er vanedannende, da. ;-) Ihvertfall ikke i den sammenhengen man benytter "påvirket" når man snakker om alkohol og narkotika.

Og hvis du skulle forby koffein generelt, måtte man også forby cola, kakao og te;-)

Og hva med slik som f eks sukker? Det er jo i aller høyeste grad vanedannende. Men du nevner ikke avhengighet i innlegget ditt, men "påvirket". Hvis det er enhver mulighet for å kunne bli "påvirket" som skal bestemme om det er tillatt eller ikke, er det jammen meg mye som bør bli forbudt! :-)

Jeg synes isåfall vi skal starte med å forby påvirkningen fra Fremsrkittspartiet! DET hadde vært noe det.

Det er noe sannhet i dette, men det kommer an på hvordan man definerer ”avhengig”. Koffein stimulerer sentralnervesystemet, og ved regelmessig bruk kan man få en mild avhengighet. Men koffein påvirker ikke din fysiske, sosiale og økonomiske helse på samme måte som narkotika.

Drikker du to eller flere kopper kaffe om dagen, og plutselig slutter å drikke kaffe, kan du merke noen lette symptomer i en dag eller to. Typiske abstinenssymptomer er hodepine, trøtthet, angst, irritasjon, dårlig humør og konsentrasjonsproblemer. Men dette er forbipasserende symptomer, og er ikke i nærheten av de abstinensplagene som alkoholikere og narkomane opplever. ''

ugh cola'n må ikke forsvinne:) Mente ikke at kaffen burde være bannlyst hvis du trodde det:) Det var bare et sånn "tenk om" svar.

Gjest sooo high
Skrevet

Sukker og koffein burde forbys, sukker er usunt, fetende, kreftfremkallende pga fedme øker kreftfaren, hull i tennene osv og vanedannende, og koffein gir en slags rus, er oppkvikkende og vanedannende.

Skrevet

Sukker og koffein burde forbys, sukker er usunt, fetende, kreftfremkallende pga fedme øker kreftfaren, hull i tennene osv og vanedannende, og koffein gir en slags rus, er oppkvikkende og vanedannende.

...men tobakk og valium skal fortsatt være lov? ;-)

Gjest sooo high
Skrevet

...men tobakk og valium skal fortsatt være lov? ;-)

Nei, alt som gir rus burde vært forbudt....

Tobakk og snus, valium, Paracet, alt av smertestillende...

koffeinholdige drikkevarer inkl svart te,

sukkerholdig matvare.... Hm, jeg så en episode på simpsons mener jeg, der Marge klarte å forby alt som var sukkerholdig, og det ble visst veldig kjedelig :D hehe....

Men spøk til side; usunn lovlig "mat/rus" som sukkerholdige ting og koffeinholdige ting burde vært avgiftsbelagt slik som tobakk og alkohol.

Nå er det såpass rimelig med en boks cola at man impulsivt kjøper seg en.

Man burde produsere flere sunne og gode alterntiver, som ikke var så kaloriholdige, og helst uten koffein.

Så hadde det vært lettere å ta det valget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...