Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skriver jo rett fra levra, hvorfor skal han ikke kunne regne med et aerlig svar? Noen ganger forstàr jeg ikke helt tonen her inne, folk som kommer med egne aerlige meninger pà en saklig màte sjikanerer dere naermest om innholdet skulle vise seg à ikke vaere PK, og til dette innlegget skal man liksom bare hviske söte ord tilbake?

Jeg synes ikke jeg sjikanerte Lillemus, men sa at jeg ikke likte at Smir fikk for mange repetetive påpekninger av sine negative egenskaper. Jeg synes Glimtippers innlegg i denne tråden på en god måte begrunnet noe av det jeg ønsket å formidle. Siden jeg oppfatter Lillemus som en person som vil sine medmennesker vel, så regnet meg med at hun ikke syntes verden gikk under om jeg sa hva jeg mente.

Dol har vært et nettsamfunn preget av ganske mye omsorg og velvilje i forhold til medmennesker som sliter. Det betyr ikke at man ikke kan si hva man vil til andre, men det skader heller ikke av og til å ta med i betraktning av noen sykdommer periodevis kan påvirke måten folk uttrykker seg på, og at man da ikke trenger å fyre opp under det destruktive .

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

7

• frosken

5

• Lillemus

4

• Glimtipper

3

Gjest Slutt og lek dol-sjef
Skrevet

Han skriver jo rett fra levra, hvorfor skal han ikke kunne regne med et aerlig svar? Noen ganger forstàr jeg ikke helt tonen her inne, folk som kommer med egne aerlige meninger pà en saklig màte sjikanerer dere naermest om innholdet skulle vise seg à ikke vaere PK, og til dette innlegget skal man liksom bare hviske söte ord tilbake?

Enig!

Skrevet

Og kanskje er en bestemt type svar egnet til å forverre situasjonen hos folk som har nok å streve med fra før.

I motsetning til deg så synes jeg det er ryddig å si fra til den det gjelder når det er noe jeg reagerer på. Du og din venninne trives kanskje best med å sladre om andre?

Jeg skal med glede unnlate å kommentere på dine innlegg fremover, og så kan du kanskje vurdere å la meg være i fred også.

Det ville jeg satt veldig stor pris på.

Jeg mener det er svært ødeleggende at du hopper inn og kjefter på noen som gir vettuge svar og like så velmenende som dine og det har blitt et mønster i dette.

En usikk.

Skrevet

Det ville jeg satt veldig stor pris på.

Jeg mener det er svært ødeleggende at du hopper inn og kjefter på noen som gir vettuge svar og like så velmenende som dine og det har blitt et mønster i dette.

En usikk.

Jeg skal forklare litt mer inngående hva jeg mener. Det var ikke min intensjon å sladre om deg. Jeg ga deg en ærlig tilbakemelding som jeg fikk svar på som jeg igjen svarte på. I etterpåklokskapens lys, burde jeg selvfølgelig oversett svarene for at det ikke skulle skli ut.

Du har god greie på psykiatri, mye bedre enn meg og de fleste andre på dol. Det er ingen tvil om at du har kunnskaper mange andre av oss ikke har og du har hjulpet mange.

Når det er sagt, så kommer det av og til innlegg de fleste kan svare på slik Lillemus her gjorde. Lillemus holder seg jo ellers langt unna psykiatri.

Svaret hun ha var jo på sin plass etter alle han spørsmål om hvorfor han er ensom, alene, ike får seg dame osv osv. Dette kan jo være noe av grunnen og helt ærlig tror jeg SMIR er en såpass klok mann at ha meget godt skjønner det selv også. Det vil jo nærmest være en personlig fornærmelse og bli dikket med under et slik innlegg han her skrev. Er ikke sikker på om han ønsker det heller.

Jeg skal ikke nevne navn, men det har tidligere vist seg at et velrettet spark bak av og til er til mer hjelp enn prat rundt grøten.

La nå de som mener de har noe å si der de kan svare, få lov til det uten å bli rettet på. Ihverfall så lenge de ikke blander seg i ting de helt åpenbart bør holde seg unna, slik som medisinspørsmål osv.

Du er selvfølgelig meningsberettiget, men kunnskap gir makt og sånn sett ser mange opp til deg vil jeg tro og det kan ikke bli slik at man skal bli redd for å svare fordi de da vil bli rettet på av "sjefen"

Skrevet

Jeg skal forklare litt mer inngående hva jeg mener. Det var ikke min intensjon å sladre om deg. Jeg ga deg en ærlig tilbakemelding som jeg fikk svar på som jeg igjen svarte på. I etterpåklokskapens lys, burde jeg selvfølgelig oversett svarene for at det ikke skulle skli ut.

Du har god greie på psykiatri, mye bedre enn meg og de fleste andre på dol. Det er ingen tvil om at du har kunnskaper mange andre av oss ikke har og du har hjulpet mange.

Når det er sagt, så kommer det av og til innlegg de fleste kan svare på slik Lillemus her gjorde. Lillemus holder seg jo ellers langt unna psykiatri.

Svaret hun ha var jo på sin plass etter alle han spørsmål om hvorfor han er ensom, alene, ike får seg dame osv osv. Dette kan jo være noe av grunnen og helt ærlig tror jeg SMIR er en såpass klok mann at ha meget godt skjønner det selv også. Det vil jo nærmest være en personlig fornærmelse og bli dikket med under et slik innlegg han her skrev. Er ikke sikker på om han ønsker det heller.

Jeg skal ikke nevne navn, men det har tidligere vist seg at et velrettet spark bak av og til er til mer hjelp enn prat rundt grøten.

La nå de som mener de har noe å si der de kan svare, få lov til det uten å bli rettet på. Ihverfall så lenge de ikke blander seg i ting de helt åpenbart bør holde seg unna, slik som medisinspørsmål osv.

Du er selvfølgelig meningsberettiget, men kunnskap gir makt og sånn sett ser mange opp til deg vil jeg tro og det kan ikke bli slik at man skal bli redd for å svare fordi de da vil bli rettet på av "sjefen"

Jeg synes det er fint at frosken av og til sier fra når folk går for langt, og særlig når det som her er en av de faste som gjør det. Det er mange som ikke tør å si fra når en av de mest profilerte dolerne går over streken, og de andre faste har det med å overse slikt. Krikikk fra en mer anonym er lett å overse, men når den kommer fra en av de kjente får den kraft. Ikke synes jeg froskens svar til Lillemus var spesielt strengt heller. Jeg synes hun ordla seg enkelt og saklig.

Jeg har forøvrig også lagt merke til at Lillemus ikke pleier å svare frekt til folk som sliter, og regner med at det bare var en glipp denne gangen. Det kan skje oss alle, men det er jo greit at det blir korrigert synes jeg.

Gjest væren med acendanten på måna
Skrevet

Hei 'Smir. Hvilket stjernetegn er du født i?

Skrevet

Akkurat som du har rett til å uttale deg, så har også jeg det. Du har gjennom flere måneder postet mange negative kommentarer til meg - samt flere ganger hatt meningsutvekslinger om meg med venninnen din som har vært vesentlig kjipere enn den som var i denne tråden. Jeg har valgt å ikke lage noen konflikt ut av det, men nå har jeg fått nok.

Når det gjelder det rent saklige mht hvorvidt jeg eller andre bør kommentere på det noen har sagt, så mener jeg at det alltid har vært en av dols styrker at replikkvekslinger foregår på nettopp den måten. Dermed vil en tråd som helhet som regel bli relativt balansert, noe som tradisjonelt sett har gjort dol til et mer konstruktivt nettsted enn mange andre.

Skrevet

Akkurat som du har rett til å uttale deg, så har også jeg det. Du har gjennom flere måneder postet mange negative kommentarer til meg - samt flere ganger hatt meningsutvekslinger om meg med venninnen din som har vært vesentlig kjipere enn den som var i denne tråden. Jeg har valgt å ikke lage noen konflikt ut av det, men nå har jeg fått nok.

Når det gjelder det rent saklige mht hvorvidt jeg eller andre bør kommentere på det noen har sagt, så mener jeg at det alltid har vært en av dols styrker at replikkvekslinger foregår på nettopp den måten. Dermed vil en tråd som helhet som regel bli relativt balansert, noe som tradisjonelt sett har gjort dol til et mer konstruktivt nettsted enn mange andre.

Var ikke sikker på om jeg skulle gidde å kommentere dette. Venninner på dol har jeg aldri hatt, men jeg ser hun er enig. Forøvrig er vi også uenig i saker og slik er det med alle. Enig i noe og uenig i annet.

Personlig har jeg synes det har vært slitsomt når jeg har lagt ned tid og energi på et innlegg og bli overhøvla fordi du og hun andre, mener det er feil.

Jeg har sagt hva jeg mener nå og jeg ser reaksjonen din. Den taler for seg selv og noe mer tror jeg ikke det er å tilføye.

Skrevet

Er du helt sikker på at hun ikke er en av "dol-sjefene"? Det kan man aldri vite :-)

Jeg trodde bedre om deg enn dette her, Colette. Det var andre toner da en annen ble presset til å røpe sin identlitet. Jeg synes dere to skal tenke dere godt og lenge om.

Gjest minnah
Skrevet

OK:-) Jeg vet ikke helt hvem som skjuler seg bak nicket ditt, men jeg har vel en liten mistanke :-)

Jeg og. Definitivt.

Skrevet

Jeg trodde bedre om deg enn dette her, Colette. Det var andre toner da en annen ble presset til å røpe sin identlitet. Jeg synes dere to skal tenke dere godt og lenge om.

Jeg har ikke forsøkt å presse noen til å oppgi sin identitet. Og jeg skjønner ikke hvor du får det i fra. Jeg bare konstaterer det faktum at man faktisk ikke vet om det er en "dol-sjef" man snakker med her inne, i og med at moderatorer, og til og med NDH, kan skrive her inne med ukjente nick på lik linje med alle andre brukere.

Skrevet

Jeg og. Definitivt.

Jeg vet som sagt ikke hvem som skjuler seg bak dette nicket. Det går kun på mistanke. Og derfor føles det merkelig å lese at vi skal være venninner:-)

Skrevet

Jeg har ikke forsøkt å presse noen til å oppgi sin identitet. Og jeg skjønner ikke hvor du får det i fra. Jeg bare konstaterer det faktum at man faktisk ikke vet om det er en "dol-sjef" man snakker med her inne, i og med at moderatorer, og til og med NDH, kan skrive her inne med ukjente nick på lik linje med alle andre brukere.

Jeg oppfattet meningsutvekslingen mellom deg og den andre helt annerledes. For meg så det ut som et forsøk på faenskap. Man får inntrykk av at dere vet noe vi andre ikke vet.

Jeg fordrar ikke intrigemakeri og dobbeltspill, derfor reagerte jeg på dette. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at det ikke var det det var.

Skrevet

Jeg oppfattet meningsutvekslingen mellom deg og den andre helt annerledes. For meg så det ut som et forsøk på faenskap. Man får inntrykk av at dere vet noe vi andre ikke vet.

Jeg fordrar ikke intrigemakeri og dobbeltspill, derfor reagerte jeg på dette. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at det ikke var det det var.

Her er det ingen som vet noe som andre ikke vet. Som jeg kjenner til i hvert fall. Jeg vet som sagt ikke hvem jeg snakket med en gang.

Det var jo i så fall et ynkelig forsøk på faenskap, synes jeg. Noen flåsete meldinger en sen natt:-) Denne delen av diskusjonen vil i hvert fall jeg karakterisere som storm i et vannglass.

Ellers så må du jo bare få lov til å tro hva du vil. Det er ikke så mye mer jeg får gjort med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...