puppola Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Lurer på hvordan dere har det etter stort vekttap? Er det en lykkefølelse å gå ned mye? Tidligere har dere kanskje "gjemt" dere bak overvekten og unnlatt å gjøre mange ting fordi dere var for store? hvordan er det etter vektapet? går dere i bikini, ut på cafe, "sprader" rundt? Jeg skal ned 25 kilo men kommer ikke helt igang og prøver å forestille meg hvordan jeg kommer til å ha det når målet en gang er nådd! Vil gjerne høre fra dere som har klart det og få vite litt sånn "hva føler du nå"? Må jo få lov å si at jeg er imponert over alle som får det til, grattis!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipp.. Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg har gått ned ca 36 kg og har fått et nytt liv på mange måter. Veier nå 64 kg. Jeg har kommet meg i god fysisk form, og koser meg med masse lange turer. Gikk turer før og men da gikk det saktere og jeg sleit tungt i motbakkene. I dag har jeg vært på bikini jakt, det er nytt og jeg føler meg vel på stranda. Har kjøpt meg ny garderobe og trives godt i prøverommene, det gjorde jeg ikke før. Da var jeg fornøyd om noe passet. Blodsukkeret har gått fra høyt til normalt, og jeg har grunnet bedre fysisk form fått mye mere overskudd. Kostholdet mitt har generelt blitt sunnere og jeg føler meg vel og opplagt.Men å sprade rundt for å vise frem kroppen gjør jeg definitivt ikke. Hvis du sliter på egenhånd, kan jeg anbefale VG`s vektklubb. Det er veldig bra. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg har gått ned ca 36 kg og har fått et nytt liv på mange måter. Veier nå 64 kg. Jeg har kommet meg i god fysisk form, og koser meg med masse lange turer. Gikk turer før og men da gikk det saktere og jeg sleit tungt i motbakkene. I dag har jeg vært på bikini jakt, det er nytt og jeg føler meg vel på stranda. Har kjøpt meg ny garderobe og trives godt i prøverommene, det gjorde jeg ikke før. Da var jeg fornøyd om noe passet. Blodsukkeret har gått fra høyt til normalt, og jeg har grunnet bedre fysisk form fått mye mere overskudd. Kostholdet mitt har generelt blitt sunnere og jeg føler meg vel og opplagt.Men å sprade rundt for å vise frem kroppen gjør jeg definitivt ikke. Hvis du sliter på egenhånd, kan jeg anbefale VG`s vektklubb. Det er veldig bra. Lykke til! Hvordan har du klart å gå ned så mye? Har du noen tips til å komme igang? Hvilken diett fulgte du? Alle små og store tips mottas med takk! hvor lang tid brukte du på vektapet og er det vanskelig å holde vekta? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jellye Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Den største lykkefølelsen kjente jeg da første tall på vekta gikk fra 6 til 5, da var målet nådd Jeg har gått ned 23 kilo. Hverdagen er ikke annerledes med tanke på hva jeg gjør, bortsett fra et høyere aktivitetsnivå til tider. Det går bare på mange måter enklere. Jeg er mer tilfreds når jeg ser meg i speilet, jeg kjenner større glede når jeg handler klær. Det er rett og slett godt å være sitt "gamle" jeg. Nå er det imidlertid ett år siden jeg nådde målet og derfor har jeg ingen spesielle følelser rundt dette lengre. Jeg er bare tilfreds med å stille i 50-kilos klassen uten at jeg tenker så mye over dette i hverdagen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -50,2 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Selvom jeg fortsatt er overvektig, er det herlig å ha gått ned 50 kg siden slutten av oktober! Jeg føler meg nesten slank, selvom jeg fortsatt ikke er det. Jeg nyter det hver dag. Jeg var på badestrender og i bassenger før vektnedgangen også. Har alltid vært glad i å bade, og har ikke latt overvekten stoppe meg. Men nå i år har jeg kjøpt meg en todelt badedrakt. Har brukt den mye, og føler meg helt vel i den. Alt er lettere. Gå tur, gjøre rent. Ja, alle daglige gjøremål. Det er gøy å kjøpe pene klær. Jeg kan velge, ikke bare kjøpe det som passer. Som person føler jeg meg ikke mer- eller mindre verdt enn før. Jeg er bare i bedre form, og orker mye mer. Og det er ikke et ork om jeg har glemt noe om må tilbake for å hente det, må gå en ekstra trapp el.l. Jeg ser bare fordeler ved vekttapet, ingen ulemper! Jeg går ikke på noen slankekur, men har lagt om kostholdet. Jeg spiser sunn og god mat 5-6 ganger daglig, og føler meg aldri sulten mellom måltidene. Dette er helt topp, på alle måter! Du skal jo ikke ned på langt nær så mye som meg. Dette kommer du til å få til! Lykke til med livsstilsendringene! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Selvom jeg fortsatt er overvektig, er det herlig å ha gått ned 50 kg siden slutten av oktober! Jeg føler meg nesten slank, selvom jeg fortsatt ikke er det. Jeg nyter det hver dag. Jeg var på badestrender og i bassenger før vektnedgangen også. Har alltid vært glad i å bade, og har ikke latt overvekten stoppe meg. Men nå i år har jeg kjøpt meg en todelt badedrakt. Har brukt den mye, og føler meg helt vel i den. Alt er lettere. Gå tur, gjøre rent. Ja, alle daglige gjøremål. Det er gøy å kjøpe pene klær. Jeg kan velge, ikke bare kjøpe det som passer. Som person føler jeg meg ikke mer- eller mindre verdt enn før. Jeg er bare i bedre form, og orker mye mer. Og det er ikke et ork om jeg har glemt noe om må tilbake for å hente det, må gå en ekstra trapp el.l. Jeg ser bare fordeler ved vekttapet, ingen ulemper! Jeg går ikke på noen slankekur, men har lagt om kostholdet. Jeg spiser sunn og god mat 5-6 ganger daglig, og føler meg aldri sulten mellom måltidene. Dette er helt topp, på alle måter! Du skal jo ikke ned på langt nær så mye som meg. Dette kommer du til å få til! Lykke til med livsstilsendringene! Du er så flink og jeg er veldig imponert. Har lest mange av innleggene dine og det virker så enkelt å gå ned i vekt etter "din metode", hva har vært utfordringene underveis? Kan du si noe om hva som har vært litt vanskelig? Høres herlig ut å kunne kjøpe klær du vil ha og ikke bare det som passer. Tenk 50 kilo siden oktober!!!!!!! Hva gjør du for eksempel i ferier, høytider, bursdager med mye søtt, kaker, alkohol mm- hva velger du da å spise? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -50,2 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Du er så flink og jeg er veldig imponert. Har lest mange av innleggene dine og det virker så enkelt å gå ned i vekt etter "din metode", hva har vært utfordringene underveis? Kan du si noe om hva som har vært litt vanskelig? Høres herlig ut å kunne kjøpe klær du vil ha og ikke bare det som passer. Tenk 50 kilo siden oktober!!!!!!! Hva gjør du for eksempel i ferier, høytider, bursdager med mye søtt, kaker, alkohol mm- hva velger du da å spise? Jeg koser meg ikke med noe ekstra hver lørdag, har ikke behov for det. Men når det er bursdager eller andre festdager spiser og drikker jeg akkurat det jeg har lyst på. Skal jeg i selskap om kvelden spiser jeg litt mindre til måltidene tidligere på dagen, men jeg spiser like ofte som ellers. I lengre høytider og ferier har jeg bare som mål å holde vekta, og det har gått greit. I jula f.eks. gikk jeg ned 2,4 kg (3 uker) selvom jeg spiste og koste meg meg julemat og julegodter. Jeg velger nok automatisk litt annerledes enn før. Da jeg var i syden tidligere i sommer ble det mye god mat og drikke. Jeg var aktiv med svømming. Jeg gikk verken opp eller ned i vekt, og er veldig fornøyd med det. Jeg tror det er viktig å ikke bli helt fanatisk. Jeg ville i hvertfall ikke holde ut med det lenge om gangen. Noen perioder må det være greit å bare holde vekta, men jeg VIL IKKE gå oppover igjen. Og uansett om det er hverdag eller fest, passer jeg på å spise ofte, og ingen måltider med bare karbohydrater. Ja, jeg syns faktisk kostholds-omleggingen har gått veldig greit, og det har ikke vært spesielle problemer. Jeg har som sagt unnet meg planlagte utskeielser. Og til daglig spiser jeg meg godt forsynt 5-6 ganger, og jeg spiser mat jeg liker og koser meg med. Det har vært overraskende lett, og veldig gøy. Særlig tatt i betraktning at jeg tidligere har sultet meg gjennom "hundrevis" av kurer og kosthold uten å lykkes. Jeg er ikke engang jojo-slanker, for jeg har aldri gått ned i vekt, unntatt 2-3 kg første uka på ny kost. Det jeg har vært mest engstelig for er hvordan jeg skal takle vektplatåer. Jeg har ikke kommet til noe hittil. Og nå som jeg allerede har gått ned så mye tror jeg at jeg ville takle det greit. Jeg trives jo også så godt med det kostholdet jeg har. Det andre jeg har vært engstelig for er utskeielser som ikke er planlagte. Da tror jeg det kan være lett å miste motet og fortsette utskeielsene, i steden for å begynne på ny frisk. Jeg har bare hatt et par sånne. Og da har jeg lagt det bak meg, og fortsatt som før dagen etter, uten å bruke tankevirksomhet på å ergre meg over det. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg koser meg ikke med noe ekstra hver lørdag, har ikke behov for det. Men når det er bursdager eller andre festdager spiser og drikker jeg akkurat det jeg har lyst på. Skal jeg i selskap om kvelden spiser jeg litt mindre til måltidene tidligere på dagen, men jeg spiser like ofte som ellers. I lengre høytider og ferier har jeg bare som mål å holde vekta, og det har gått greit. I jula f.eks. gikk jeg ned 2,4 kg (3 uker) selvom jeg spiste og koste meg meg julemat og julegodter. Jeg velger nok automatisk litt annerledes enn før. Da jeg var i syden tidligere i sommer ble det mye god mat og drikke. Jeg var aktiv med svømming. Jeg gikk verken opp eller ned i vekt, og er veldig fornøyd med det. Jeg tror det er viktig å ikke bli helt fanatisk. Jeg ville i hvertfall ikke holde ut med det lenge om gangen. Noen perioder må det være greit å bare holde vekta, men jeg VIL IKKE gå oppover igjen. Og uansett om det er hverdag eller fest, passer jeg på å spise ofte, og ingen måltider med bare karbohydrater. Ja, jeg syns faktisk kostholds-omleggingen har gått veldig greit, og det har ikke vært spesielle problemer. Jeg har som sagt unnet meg planlagte utskeielser. Og til daglig spiser jeg meg godt forsynt 5-6 ganger, og jeg spiser mat jeg liker og koser meg med. Det har vært overraskende lett, og veldig gøy. Særlig tatt i betraktning at jeg tidligere har sultet meg gjennom "hundrevis" av kurer og kosthold uten å lykkes. Jeg er ikke engang jojo-slanker, for jeg har aldri gått ned i vekt, unntatt 2-3 kg første uka på ny kost. Det jeg har vært mest engstelig for er hvordan jeg skal takle vektplatåer. Jeg har ikke kommet til noe hittil. Og nå som jeg allerede har gått ned så mye tror jeg at jeg ville takle det greit. Jeg trives jo også så godt med det kostholdet jeg har. Det andre jeg har vært engstelig for er utskeielser som ikke er planlagte. Da tror jeg det kan være lett å miste motet og fortsette utskeielsene, i steden for å begynne på ny frisk. Jeg har bare hatt et par sånne. Og da har jeg lagt det bak meg, og fortsatt som før dagen etter, uten å bruke tankevirksomhet på å ergre meg over det. Lykke til! Wow, deg er det jo bare å bøye seg i støvet for!:-) Du er et riktig prakteksempel på vellykket livsstilsendring, og kan sikkert være til inspirasjon for mange som sliter med overvekt. Flott at du har funnet balansen mellom det å kunne hygge deg litt ekstra - uten å skeie ut fullstendig i matveien-, og det å bli fanatisk. Jeg tror du har de beste forutsetninger for å nå målvekta di og beholde denne framover. Bare lurer på en ting: har du noe problemer med overflødig hud, slik mange får etter en så stor vektnedgang? Lykke til videre, og pass på å kose deg med masse deilige bær i sommer, da:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipp.. Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hvordan har du klart å gå ned så mye? Har du noen tips til å komme igang? Hvilken diett fulgte du? Alle små og store tips mottas med takk! hvor lang tid brukte du på vektapet og er det vanskelig å holde vekta? Jeg har brukt lang tid på å gå ned, noe jeg tror jeg er tjent med. Jeg har ikke fått overflødig hud og det er nok fordi det har gått så langsomt. Å komme i gang har med vilje å gjøre, du må bare bestemme deg. Enkelte dager går det skeis, og da er det viktig at du er i gang igjen dagen etter, ikke venter til mandag. Jeg har spist helt vanlig kost, ca 1400 kalorier om dagen. Jeg spiser minimum 4 måltider pr dag. Snop har jeg holdt meg helt unna fordi jeg fant ut at da forsvinner søtsuget. Nå spiser jeg litt av og til, men med måte. En vanlig sjokolade er 500 kalorier så da må man forsake mye mat for å kunne unne seg det. Og det synes jeg ikke det er vært. Foreløpig syns jeg det går greit å holde seg stabil. Når jeg koser meg ekstra strammer jeg inn noen dager etterpå slik at vekten ikke øker. Men som sagt tidligere, jeg anbefaler deg VG`s vektklubb. Den er billig og gir deg det verktøyet du trenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -50,2 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Wow, deg er det jo bare å bøye seg i støvet for!:-) Du er et riktig prakteksempel på vellykket livsstilsendring, og kan sikkert være til inspirasjon for mange som sliter med overvekt. Flott at du har funnet balansen mellom det å kunne hygge deg litt ekstra - uten å skeie ut fullstendig i matveien-, og det å bli fanatisk. Jeg tror du har de beste forutsetninger for å nå målvekta di og beholde denne framover. Bare lurer på en ting: har du noe problemer med overflødig hud, slik mange får etter en så stor vektnedgang? Lykke til videre, og pass på å kose deg med masse deilige bær i sommer, da:-) Tusen takk! Jeg har ikke så mye overflødig hud som jeg hadde forventet etter så stor vektnedgang. Litt er det på overarmer, lår, hofter og mage. Men ikke så mye at det er til sjenanse, så langt.. Dersom det blir nødvendig kan jeg få fjernet overflødig hud, men da må BMIen først ha vært stabilt under 30 i minst ett år. Jeg får se hvordan det ser ut når jeg når ønsket vekt. Men jeg går jevnlig til legen for vektkontroll. Man må ha dokumentert av lege hvor mye man har gått ned, og hvor lenge man har hatt BMI under 30, hvis man skal søke om operasjon. Og du kan tro jeg nyter alle de gode bærene nå i sesongen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Tusen takk! Jeg har ikke så mye overflødig hud som jeg hadde forventet etter så stor vektnedgang. Litt er det på overarmer, lår, hofter og mage. Men ikke så mye at det er til sjenanse, så langt.. Dersom det blir nødvendig kan jeg få fjernet overflødig hud, men da må BMIen først ha vært stabilt under 30 i minst ett år. Jeg får se hvordan det ser ut når jeg når ønsket vekt. Men jeg går jevnlig til legen for vektkontroll. Man må ha dokumentert av lege hvor mye man har gått ned, og hvor lenge man har hatt BMI under 30, hvis man skal søke om operasjon. Og du kan tro jeg nyter alle de gode bærene nå i sesongen! Så bra da! :-) Da har du nok vært heldig. Huden kan kanskje trekke seg noe sammen av seg selv også, dersom den bare er litt slapp. Sikkert godt å vite at muligheten for operasjon er der om det skulle behøves(?). Men jeg krysser fingrene for at du slipper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -50,2 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Så bra da! :-) Da har du nok vært heldig. Huden kan kanskje trekke seg noe sammen av seg selv også, dersom den bare er litt slapp. Sikkert godt å vite at muligheten for operasjon er der om det skulle behøves(?). Men jeg krysser fingrene for at du slipper. Ja, det er godt å vite at muligheten er der dersom det skulle bli behov for det. Men håper selvsagt at det ikke blir nødvendig. Det ser ut som huden trekker seg sammen selv også. I ansiktet har huden heldigvis trukket seg pent sammen. En ung kvinne jeg har blitt kjent med har gått ned 112 kg på ca 3,5 år, ved hjelp av kost og trening. Hun er bare 1.60 høy, mye lavere enn meg som er 1.78. Hun har enormt med løshud, legen antar den har en vekt på ca 12 kg bare på magen! Hun bruker et spesielt belte for å holde det på plass under klærne.Hun er lykkelig for at hun nå står for tur til operasjon. Er det noen som fortjener det, så er det henne. Veldig bra at muligheten finnes! Det jeg syns er litt rart er at de som er overvekts-operert blir prioritert foran de som har gått ned uten inngrep. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karusell123 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Selvom jeg fortsatt er overvektig, er det herlig å ha gått ned 50 kg siden slutten av oktober! Jeg føler meg nesten slank, selvom jeg fortsatt ikke er det. Jeg nyter det hver dag. Jeg var på badestrender og i bassenger før vektnedgangen også. Har alltid vært glad i å bade, og har ikke latt overvekten stoppe meg. Men nå i år har jeg kjøpt meg en todelt badedrakt. Har brukt den mye, og føler meg helt vel i den. Alt er lettere. Gå tur, gjøre rent. Ja, alle daglige gjøremål. Det er gøy å kjøpe pene klær. Jeg kan velge, ikke bare kjøpe det som passer. Som person føler jeg meg ikke mer- eller mindre verdt enn før. Jeg er bare i bedre form, og orker mye mer. Og det er ikke et ork om jeg har glemt noe om må tilbake for å hente det, må gå en ekstra trapp el.l. Jeg ser bare fordeler ved vekttapet, ingen ulemper! Jeg går ikke på noen slankekur, men har lagt om kostholdet. Jeg spiser sunn og god mat 5-6 ganger daglig, og føler meg aldri sulten mellom måltidene. Dette er helt topp, på alle måter! Du skal jo ikke ned på langt nær så mye som meg. Dette kommer du til å få til! Lykke til med livsstilsendringene! Jeg er imponert over deg. Kan du skrive en oversikt over hva du spiser på en vanlig dag? Har litt problemer med å finne ut av dette med hva, hvor mye og hvor ofte jeg bør spise. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -50,2 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg er imponert over deg. Kan du skrive en oversikt over hva du spiser på en vanlig dag? Har litt problemer med å finne ut av dette med hva, hvor mye og hvor ofte jeg bør spise. Jeg skal gjøre det, men har ikke tid akkurat nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2776937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -51,1 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg er imponert over deg. Kan du skrive en oversikt over hva du spiser på en vanlig dag? Har litt problemer med å finne ut av dette med hva, hvor mye og hvor ofte jeg bør spise. Jeg veier ikke maten, så det er vanskelig å oppgi nøyaktige mengder på alt. Jeg bruker mye kylling, både fileer, kjøttdeig, lår og hel kylling. Ellers bruker jeg mye grønnsaker, både rå, kokte, stekte, stuet og bakte. Egg og fisk, både rød og hvit, går det også mye av. Elers så bruker jeg allslags kjøtt. Spiser daglig frukt og/eller bær og litt nøtter. Her kommer eksempel på daglige måltider: 3 fullkorn-knekkebrød eller 2 fullkorn brødskiver. Som pålegg bruker jeg f.eks 1 stekt eller kokt egg, makrell i tomat og røkt kalkunskinke. Tomat og agurk ved siden av. 1 frukt eller bær Salat med kylling, eller kabaret med kokte egg, rød fisk, reker og brekkbønner, eller 2 kjøttkaker laget av kyllingkjøttdeig med grønnsaker til. Eggerøre og røkelaks, tomat og agurk + 1 frukt wok eller gryte med kylling eller kjøtt, og masse grønnsaker 2 fullkorn-knekkebrød med lettost Bær f.eks. en hel kurv jordbær, eller frukt med noen osteterninger eller nøtter til. Jeg har lært å lage flere forskjellige sunne og smakfulle sauser og dressinger som jeg bruker på maten Jeg drikker vann eller te til alle måltidene, og mellom måltidene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2777182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg har til nå tatt av 34 kg og ser at jeg har blitt tynnere, men har forsatt vanskelig med å se meg selv som tynn. Har flere i min omgangskrets som jeg synes er så tynn som jeg har lyst å bli en gang. Sjokket er like stort hver gang det viser seg at jeg faktisk er så tynn allerede nå. Selv etter å ha brukt 2,5 år på vektnedgangen har hodet vanskelig for å følge med. Jeg har aldri "gjemt" kroppen, men merker at det er lettere nå å ta på seg bikini. Jeg føler meg i alle fall friere og har lyst å vise frem min "nye" kropp selv med sine feil og mangler. Er stolt av hva jeg har klart å få til og nyter følelsen av personlig seier. Følelsen da jeg kjøpte mitt første plagg i størrelse 38 i sommer kan ikke kjøpes. Det er det mangen år siden jeg engang har trodd var mulig. Du må finne motivajsonen, ta små skritt og beregn lang tid. En varig vekt nedgang har ingen enkel fiks, men tar tid. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331509-til-dere-som-har-g%C3%A5tt-ned-mye/#findComment-2777505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.