Gjest Gidder ikke mer Skrevet 11. august 2001 Del Skrevet 11. august 2001 Faen, jeg er skikkelig fortvila nå. Blir bare feitere og feitere, mens jeg hver dag sier til meg selv at i morra, DA skal jeg begynne å jogge... Alle vet hvordan det går.. Skal begynne på skolen til høsten, og har gått opp 7-8 kilo i sommer, samtidig som jeg ikke var noen lettvekter før heller. Savner tiden hvor nåla stoppet på 79 kg, og jeg følte meg vel. Kan trene i ei uke, men så mister jeg fullstendig motivasjonen, og blir sittende å fyse inne i ei uke. Begynner å spise masse drit, og så er vi igang igjen. da må jeg jo begynne på`n igjen med samme treninga som før, og på den måten går jeg aldri ned i vekt. Overvektigheten har ødelagt 5-6 år av livet mitt, og jeg føler at det begynner å skorte på utveier. Med null selvtillitt, og desto mer fett, er jeg dømt til å mislykkes. Hadde jeg bare kunnet gått ned 15 kg ville jeg sett mye lysere på livet, og samtidig ha gleden av å kunne gå i de klærne jeg føler for. Jeg er bare så drittlei alt nå- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjell Skrevet 11. august 2001 Del Skrevet 11. august 2001 Ikke vær forvilet , det finnes en løsning men ikke uten at det vil kreve litt innsats. Skal du gå ned i vekt på varig basis så bør man trene regelmessig samtidig som kostholdet reguleres. Når det gjelder det viktigste , motivasjonen så er det kun deg selv som kan gjøre noe med denne, hvis det er en trøst så vil motivasjonen både mht til trening og kosthold forsterke seg når man ser resultatene av treningen. En slags selvforsterkende effekt på samme måte man opplever når man ikke trener, da spiller det lissom ikke noe rolle om man tar en cola eller pose med chips til. Jeg vet godt hvordan det er å vite at man burde komme igang med trening men klarer lissom aldri å gjennomføre det. Men for min del så fikk jeg sving på sakene etter nyttår, og gikk ned fra 89kg til -76 kg på ca 5 mnd. Så det nytter men ingenting kommer gratis, derfor smaker det ekstra godt når resultatene også kommer. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 12. august 2001 Del Skrevet 12. august 2001 Hei, du bør benytte et skikkelig slankeprogram. Da vil du ha et fast opplegg å forholde deg til. Bruk et son fungerer godt med tanke på styring av matinntak og som lar deg følge målsetninger via registrering og oppfølging. Ta f.eks en kikk på trim.no: Alt om trening: http://www.trim.no/ Kroppsbygging & fitness: http://www.iform.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesi Skrevet 12. august 2001 Del Skrevet 12. august 2001 Ikke vær forvilet , det finnes en løsning men ikke uten at det vil kreve litt innsats. Skal du gå ned i vekt på varig basis så bør man trene regelmessig samtidig som kostholdet reguleres. Når det gjelder det viktigste , motivasjonen så er det kun deg selv som kan gjøre noe med denne, hvis det er en trøst så vil motivasjonen både mht til trening og kosthold forsterke seg når man ser resultatene av treningen. En slags selvforsterkende effekt på samme måte man opplever når man ikke trener, da spiller det lissom ikke noe rolle om man tar en cola eller pose med chips til. Jeg vet godt hvordan det er å vite at man burde komme igang med trening men klarer lissom aldri å gjennomføre det. Men for min del så fikk jeg sving på sakene etter nyttår, og gikk ned fra 89kg til -76 kg på ca 5 mnd. Så det nytter men ingenting kommer gratis, derfor smaker det ekstra godt når resultatene også kommer. Lykke til! Jeg anbefaler deg å titte på nettsiden til Libra Helse og kosthold. Der kan du finne ut kontaktperson for kursleder for ditt hjemsted, og mange gode tips. Libra er et flott kostholdsprogram som lærer deg å gå fornuftig ned i vekt og BLI der..... Ta en titt å se.... www.libra-helse.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wonderer Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Hei! Det er ikke mye som skal til før man blir et vane-menneske eller et uvane-menneske. Dersom du bare hadde kommet over den lille kneika og kommet inn i en vane ville det sannsynligvis gått av seg selv. Noen har godt av kurs hos Grete Roede eller lignende. Noen svært få kan ha nytte av slankekurer sendt per mail. Jeg tror det viktigste er å finne en aktivitet som man trives med. Noe av det beste kan være å få med seg en venn på en lang, rask gåtur noen dager i uken, gjerne 90 minutter eller mer. Da kan du nyte frisk luft, prate med noen du liker, noe som også bedrer humøret. Når du får økt aktivitetsnivå vil du automatisk gjøre noe med balansen mellom forbrenning og inntak. Du vil garantert gå ned i vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-mod Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Hei du Skvatt litt da jeg leste innlegget fra deg.. trodde nesten jeg ubevisst hadde vært her inne og skrevet det selv Det var virkelig skummelt, akkurat sånn ville jeg også skrevet nøyaktig det samme som du skrev...!! Sliter nemlig med samme problemet som deg selv! Jeg S L I T E R virkelig altså.. Det er ikke noe annet jeg heller vil enn å gå ned i vekt. *sukk* Og bare så det er sagt; jeg er IKKE noen fjortiss med innovermage og pipestilkbein som føler at jeg er for tykk. Jeg er snart 20, er 170 høy og veier godt over 90 kg... Har ikke turt å gå på vekta de 2 siste årene, så jeg vet ikke nøyaktig hvor masse jeg veier :O/ Jeg vil gjerne ha mail av deg, "gidder ikke mer", og andre i samme situasjon. Kanskje det er lettere å drepe noen av disse grusomme ekstra-kiloene hvis vi er flere som står samlet om å klare det? Mail meg på: [email protected] (mod_1981 foran @) Mvh 81-mod :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenning Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Prøv Homøpat sørensens resept, den r enkel, du kan spise litt og ofte, en her prøvde den og gikk lett ned 10 kg på tre ukers kur. Går ikke opp etter kuren heller hvis spisingen tilpasses:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruden Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg er 14(snart 15 år) jeg er ca.165 høy og veier 81 kg. Jeg vet at man kan være tynn selvom man veier mye.Er ikke spesielt rundt, det eneste er at jeg har store lår og blubbete mage....jeg ønsker over alt i verden å bli slankere..... I blader ser jeg at man kan lage seg sunne retter....men de er så spesielle og ikke særlig godt. jeg trente før...men jeg har ikke særlig tid lengre. Har dere noen ideèr? Dette haster!!! Jeg småspiser ikke så veldig mye heller. Svar så fort dere kan for dette vil jeg helst bli kvitt!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruden Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Prøv Homøpat sørensens resept, den r enkel, du kan spise litt og ofte, en her prøvde den og gikk lett ned 10 kg på tre ukers kur. Går ikke opp etter kuren heller hvis spisingen tilpasses:-) Jeg leste et innlegg fra en bruker og hun skrev at man kunne få kjøpt en resept som heter Homøpat sørensens resept. Jeg lurte på om det er enkelt å få tak i den på apotek, og hvor mye den koster!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg tror det da kan være lurt å melde seg på et Grete Roede kurs eller libra kurs. Ikke begynn med pulverkur som bare gjør for de fleste at en går opp igjen ivekt når en er ferdig på kuren, dessuten tror jeg pulverkurene bare svekker forbrenningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trine Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Hei, jeg skjønner hvordan du har det. Men er du sikker på at det er viljestyrken din det er noe i veien med? Det tror ikke jeg.. Har du tenkt over at du kanskje har en spiseforstyrrelse, tvangsspising? Syns iallefall du skal overveie å ta kontakt med IKS (www.iks.no), eller lese en bra bok: "Matens mysterium" av Karin Christensen. Kanskje det kan gi noen aha-opplevelser? Selv var jeg plaget av mild overvekt i flere år, før jeg fant ut at jeg måtte slutte å fokusere på mat og vekt. Etter at jeg sluttet å slanke meg, gikk faktisk kiloene sakte av. Etter at jeg sluttet å trene bare fordi jeg synes jeg burde det (f.eks for å slanke meg), og begynte å trene kun når jeg hadde lyst, så har lysten til trening økt masse, og nå trener jeg 3-5 ganger i uka. Alltid fordi jeg har lyst å trene, aldri fordi jeg syns jeg må. Forskjellen er at før var trening noe ulyst-betont, som jeg gjorde fordi jeg syns jeg måtte. Da syns jeg ofte at jeg fortjente en belønning etterpå fordi jeg hadde vært så flink. Nå er det treningen i seg selv som er belønningen. F.eks hvis jeg har en hard dag på jobben, så kan jeg glede meg til treningen. Det er treningen i seg selv som er belønning. Men for å komme dit, måtte jeg som sagt slutte med alt som heter 'må' og 'bør' i forbindelse med trening. Kun gjøre så mye som jeg hadde lyst til. håper dette gav deg noen nye ideer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Jeg tror det da kan være lurt å melde seg på et Grete Roede kurs eller libra kurs. Ikke begynn med pulverkur som bare gjør for de fleste at en går opp igjen ivekt når en er ferdig på kuren, dessuten tror jeg pulverkurene bare svekker forbrenningen. Jeg har selv god erfaring med Libra-kurs! :-) Gikk på det i fjor, gikk ned 10-12 kg, og har kommet igang igjen nå, og går sakte men sikkert ned. Det er IKKE slankehysteri, men en sunn måte å gå ned i vekt, med gode råd, bevisstgjøring om riktig kosthold, egne uvaner osv. Et sunt opplegg, med 4-5 små måltider (vanlig mat), med 3-4 timers mellomrom er noe av innholdet i opplegget. Finn nærmeste kurs på http://www.libra-helse.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.