Gå til innhold

synes dere navnene Hilde og Heidi er like?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å komme på stedsnavn som jeg roter med på samme måten. Lurer på om det er fordi jeg har så forskjellige assosiasjoner knyttet til stedene.

Jeg roter alltid med California og Florida - må alltid tenke meg nøye om for å huske hvem av dem som er øst og vest....

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• frosken

3

• Katt-ja

3

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kom på en supermerkelig navneblanding som en kar på jobben begår hele tiden: Han omtaler konsekvent en annen dame (som sitter på et helt annet sted, så hun hører det neppe selv *S*) som "Turid", enda hun heter "Nina". LOL

Skrevet

Jeg roter alltid med California og Florida - må alltid tenke meg nøye om for å huske hvem av dem som er øst og vest....

Oi, den var ny! :-)

Jeg blander Vadsø og Vardø - husker aldri hvilken som er lengst øst (Vadsø??)

Skrevet

Jeg klarer ikke å komme på stedsnavn som jeg roter med på samme måten. Lurer på om det er fordi jeg har så forskjellige assosiasjoner knyttet til stedene.

Ulike stedsassossiasjoner bidrar til at ihvertfall ikke jeg blander Kristiansand og Kristiansund:-)

Skrevet

Kommer i samme gruppe som Bente og Berit. Ikke helt like, men likevel er det noe der som forvirrer. Har kanskje også å gjøre med at disse navnene er veldig godt representert i visse aldersgrupper...

Skrevet

Jeg blander også Vadsø og Vardø, men det er fordi jeg aldri har lært meg hvilket sted som ligger hvor... Mangler m.a.o assosiasjoner.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ulike stedsassossiasjoner bidrar til at ihvertfall ikke jeg blander Kristiansand og Kristiansund:-)

Hva med Kirsten, Kristen og Kristin...? Da har jeg tungeproblemer;)

Gjest bikku
Skrevet

Det var verre med vikarjournalisten som var utplassert i Vadsø, og konsekvent blanda Vardø og Førde pga lydlikhet. Da var det en del frustrerte mennesker som ringte inn etterhvert...

Skrevet

Det var verre med vikarjournalisten som var utplassert i Vadsø, og konsekvent blanda Vardø og Førde pga lydlikhet. Da var det en del frustrerte mennesker som ringte inn etterhvert...

LOL

Synes det er litt rart at folk synes Vardø og Førde er så like, da, men det er tydelig i denn etråden at folk kan blandet det meste;-)

Skrevet

Jeg blander også Vadsø og Vardø, men det er fordi jeg aldri har lært meg hvilket sted som ligger hvor... Mangler m.a.o assosiasjoner.

Ja, det er nok manglende assosiasjoner som er problemet hos meg også.

Skrevet

Hva med Kirsten, Kristen og Kristin...? Da har jeg tungeproblemer;)

Jeg har ikke noen problemer med å skille de fra hverandre muntlig. Men skriftlig kan det jo hende at man leser litt for fort.

Husker jeg vurderte å korrigere en dame i USA som jeg kun har hatt mailkontakt med gjennom jobben, da hun en dag plutselig begynte å feilstave navnet mitt - noe hun ikke hadde gjort før.

Heldigvis gjorde jeg ikke det, for jeg oppdaget at jeg konsekvent hadde begynt mine mailer til henne med "Dear Kirsten", mens hun egentlig het Kristen;-)

Skrevet

Jeg har ikke noen problemer med å skille de fra hverandre muntlig. Men skriftlig kan det jo hende at man leser litt for fort.

Husker jeg vurderte å korrigere en dame i USA som jeg kun har hatt mailkontakt med gjennom jobben, da hun en dag plutselig begynte å feilstave navnet mitt - noe hun ikke hadde gjort før.

Heldigvis gjorde jeg ikke det, for jeg oppdaget at jeg konsekvent hadde begynt mine mailer til henne med "Dear Kirsten", mens hun egentlig het Kristen;-)

Hennes feilstaving av mit tnavn tok forresten slutt da jeg begynte å skrive hennes navn riktig;-)

plommeblomst
Skrevet

Hennes feilstaving av mit tnavn tok forresten slutt da jeg begynte å skrive hennes navn riktig;-)

Du tok hintet ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Er det ikke Ole Paus som synger; "jeg er ikke kristen, jeg heter Krister..."

hidi, the scorpion
Skrevet

He, he, utspekulert;)

Gjest mallet
Skrevet

Men roter du også med stedsnavn som har en viss bokstavliket + lengdelikhet, som f eks Risør og Røros?

Ja, det gjør jeg. Spesielt Horten og Harstad, til tross for at jeg vet at de ligger veldig langt fra hverandre :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Men roter du også med stedsnavn som har en viss bokstavliket + lengdelikhet, som f eks Risør og Røros?

Kongsvinger og Kongsberg her! Må tenke meg nøye om hver gang. Nå har jeg heldigvis assosiasjoner til begge stedene slik at det begynner å ordne seg. :-D

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Spesielt Horten og Harstad, til tross for at jeg vet at de ligger veldig langt fra hverandre :)

Horten og Harstad! LOL! Tror du er en uhelbredelig navneblander! ;-)

Skrevet

Kongsvinger og Kongsberg her! Må tenke meg nøye om hver gang. Nå har jeg heldigvis assosiasjoner til begge stedene slik at det begynner å ordne seg. :-D

Ja, det er vel som meg og Vardø/Vadsø det.

Men Kongsvinger/Kongsberg har jeg såpass mye assossiasjoner ved at der tar jeg aldri feil:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...