Gå til innhold

Hvordan gå ned de siste kg?

Anbefalte innlegg

Gjest takker for svar..

Jeg har kasta badevekta mi, har fobi mot å veie meg. Men har gått ned ca 4 størrelser på ett år. Har litt igjen før jeg er fornøyd, har ennå litt mage og litt overflødig på kroppen. Trener på treningstudio og prøver å moderere kostholdet, men går ikke ned :-( Er det slik at de siste kg er vanskeligst? Har dere noen tips til å gå ned de siste kg? Det står stille nå.. Takker for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331894-hvordan-g%C3%A5-ned-de-siste-kg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bipp..

Min erfaring er at de siste kiloene sitter hardere, og at det blir vanskeligere å gå ned i vekt når man er normalvektig.

Du må antagelig enten stramme inn mere på maten eller øke treningen. Eller aller best en kombinasjon av disse. Kaloribehovet synker med lavere vekt, og det du spiser og trener nå får deg til å holde deg stabil. Det må du være obs på når du går ned enda mere, da kan du ikke gå tilbake til den porsjonsstørrelsen du har nå. Da vil du gå opp igjen.

Lykke til

Gjest baremei

Så flott at du har klart å gå ned hele 4 størrelser! Gratulerer!

Du har nå tydeligvis kommet til et vektplatå, noe de fleste slankere opplever før eller seinere. Det skyldes i hovedsak at en mindre kropp bruker mindre energi, rett og slett. Nå går kaloriregnskapet ditt (inntak - forbruk) i null. For å igjen komme på minussida, kreves ytterligere kalorirestriksjon og/eller mer fysisk aktivitet.

Se over kostholdet ditt på nytt: er det noe du kan kutte ut/ ned på? Nå vet ikke jeg hvordan ditt nåværende kostregime ser ut, hvor "streng" du er med deg selv. Faren er, slik jeg ser det, om kosten din blir så begrenset at du går lei, og "sprekker", eller blir slapp slik at du ikke orker å trene som i dag.

Spørsmålet er derfor om du ikke skulle ta deg en pause fra slankingen, og heller fokusere på å holde vekta stabil en periode?

Du skriver at du trener, men trener du styrke? Det kan være lurt, da en økt muskelmasse vil resultere i økt forbrenning-også når du hviler.

Tenk også ekstra på å utnytte alle muligheter til aktivitet i hverdagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...