Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest rakkern

Hei! For ca. 3 døgn siden forslo jeg overgangen mellom kne og legg. Det ble ett lite sår på den kulen under kneskålen (slutten av leggbenet?) men ingen hevelse de første timene. Etter ca. 4 timer kom hevelsen som nå strekker seg fra oppunder kneet til midt på leggen. Det er ingen blåmerker på slagstedet, men jeg kjenner det er varmere enn resten av leggen. Jeg har nå, 3 døgn etter skaden, problemer med at kneet stivner helt når jeg ikke holder det i aktivitet. Selv når muskulaturen er varm klarer jeg ikke bøye kneet mer en 90 grader. Hevelsen er vond ved berøring og jeg får stadig følelsen at det renner noe kaldt gjennom hevelsen som om såret har begynt å blø nedover leggen. Jeg er fortiden i utlander og lurer på om dette kan være noe alvorlig som jeg burde benytte meg av reiseforsikringen for å undersøke eller om det bare er en forslått og vil leges av seg selv. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331963-forsl%C3%A5tt-knelegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg svarte umiddelbart etter at du la ut dette spørsmålet at du for all del burde kontakte lege med en gang, idet dette gjerne kunne være en bakterilell infeksjon med inngangsport i såret under kneet. Av en eller annet grunn har ikke svaret mitt kommet ut til deg. Håper at det har gått bra !?

• 2 uker senere...

Jeg svarte umiddelbart etter at du la ut dette spørsmålet at du for all del burde kontakte lege med en gang, idet dette gjerne kunne være en bakterilell infeksjon med inngangsport i såret under kneet. Av en eller annet grunn har ikke svaret mitt kommet ut til deg. Håper at det har gått bra !?

Hei igjen! Alt gaar bra med meg. Stoersteparten av hevelsen forsvant den neste dagen og jeg fikk ut puss av saaret. Siden har det vaesket litt til tider, men jeg har vasket det med klorhexidinloesning med jevne mellomrom. Det er naa snart 2,5 uke siden skaden intraff, jeg har ikke besoekt lege, men saaret har naa dannet en rue og all hevelse og smerter er borte. Har ikke kjent noe den siste uken. Kjenner ogsaa den vante "kloeen" naar saar gror. Er fortsatt i Kroatia, har planlagt og returnere til Norge om en uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...