Gå til innhold

Anbefalte innlegg

- og har bestemt meg for å klare det. Har tenkt å begynne å trene, venter på et innmeldingstilbud som kommer i neste uke på treningssenteret her.

Så nå driver jeg og legger om kosten litt. Drikker mer vann - et stort glass vann før hvert måltid. Har kjøpt meg sånne Fiberrik knekkebrød, og spist noen sånne, med skinke og magerost. Overraskende godt, egentlig.

Men - så over til spørsmålet mitt: Ei venninne mente at jeg _legger på meg_ hvis jeg spiser havregryn. Jeg har nemlig laget meg egen frokostblanding, for det metter så godt. Havregryn, kruskakli, knuste hasselnøttkjerner, linfrø og rosiner, og trodde inntil nylig at dette var kjempelurt. Er det det? Det er jo utrolig mettende, og jeg kan gå i tre timer uten problemer (demper søtsuget også, det at jeg ikke er småsulten).

Til middag tenker jeg at jeg spiser som vanlig. Det er uansett ikke der problemet mitt ligger. Det ligger på godterier og cola - uten tvil! Men jeg skal klare det. Får vel spise lørdagsgodt jeg, som ungene... :-)

Fortsetter under...

Jeg spiser sånn kornblanding som du - bruker 4-korn, ekstra havegryn, havrekli/kruskakli, linfrø, solsikkefrø, nøtter og tørket frukt + mager kesam + lett eplesyltetøy på. Spiser det til lunsj når jeg er på jobb og jeg har i alle fall gått ned i vekt. :o)

Jeg spiser sånn kornblanding som du - bruker 4-korn, ekstra havegryn, havrekli/kruskakli, linfrø, solsikkefrø, nøtter og tørket frukt + mager kesam + lett eplesyltetøy på. Spiser det til lunsj når jeg er på jobb og jeg har i alle fall gått ned i vekt. :o)

Flott - da satser jeg på det! Sunt er det iallefall.

Havregryn er supert til å starte dagen med av alle grunnene du gir her. Men jeg ville droppet rosiner og evt tørket frukt. Inneholder veldig mye av det sukkeret du ikke har bruk for.

Nøtter er bra, men ikke for mange. Høyt fettnivå, selv om det er av et sunt fett.

Alt i alt skal du i minus på kalorier hver dag. Enten maten er sunn eller ei. Får man for mye, går man ikke ned.

Du høres veldig motivert ut, masse lykke til :)

Havregryn er langsomme karbohydrater, og en flott frokost. Ikke ta for mye rosiner/nøtter da de har mye sukker/fett.

Fersk frukt fungerer bra. Og om du vil få en større posjon uten at kaloriene øker for mye så kan du ta på en mager youghurt i tillegg til melk. Det bruker jeg.

Dette fungerer flott til både frokost og lunsj.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...