Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kahloli

hei. Jeg er en kvinne på 24 år, 174 cm høy, som har gått ned ca. 8 kg det siste året. Jeg var normalvektig fra før av. Nå får jeg ofte kommentarer om at jeg er "spesielt tynn".

Jeg synes selv jeg er helt på grensen til å være for tynn. Synes ikke at det kler meg helt. Blir seende litt ufrisk og usunn ut.

Jeg har hatt et jobbeår, og har vel hatt mer regelmessige spiserutiner enn før. Begynt dagen med 2 rugbrødskiver og kaffe. Spist litt frukt utover dagen på arbeid, og spist i gjennomsnitt 3 rugbrødskiver til pause. Når jeg kommer hjem fra arbeid har jeg et tredjemåltid som ofte består av noe enkelt, gjerne bare pasta med saus. Kanskje litt grønnsaker og kylling i tilleg. Dette fordi det er enkelt, og jeg gidder ikke bruke mye tid på matlaging. Jeg spiser ofte også egg på brødskiven til kvelds.

Spiser ofte sent, gjerne etter 10, da jeg er sent ferdig på arbeid noen ganger.

Jeg sykler frem og tilbake til jobb hver dag. Litt i underkant av en time til sammen.

Jeg er også fysisk aktiv på arbeid.

Før hadde jeg mer uregemessige matvaner, men vil ikke si at jeg spiste mer eller mindre. Eller mer eller mindre usunt.

Det som er er at maten kommer ut igjen av systemet innen to timer etter at jeg har spist. Særlig om dagen og om formiddagen. Jeg blir sulten igjen etter morgenmat allerede etter en time, men jeg har ikke mulighet for å spise mye (bare litt frukt), da jeg er på jobb.

Jeg unner meg stortsett noe søtt hver dag. En liten sjokolade eller kake. Men jeg raser ned i vekt.

Jeg er glad i mat.

Foreldrene mine er selfølgelig bekymret. Selv vil jeg ikke gå mer ned i vekt. Hvordan kan jeg unngå at denne utviklingen fortsetter?

Bør jeg spiser mer proteiner feks?

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...