Gå til innhold

For sent å begynne?

janzone

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lest forumet med stor interesse. Fått mange gode treningstips. Men jeg lurer på om det er for sent å begynne å trene seg opp til en OK kropp (jeg er 35 år), eller om det fortsatt er håp. Har ikke trent regelmessig tidligere, og så godt som ingen ting før fylte 30. Takknemlig for svar.

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis vi går ut fra at alderen har like lite å si for både kvinner og menn når man begynner å trene, så kan jeg faktisk si noe fra egen erfaring: Jeg begynte å trene styrke i den unge alder av 54 år og er i hvert fall blitt fast i fisken og har fått muskler i skuldrene, overarmene, brystet og rumpe og lår. Så hvorfor skulle det være for sent for en som er knapt nok over puberteten, relativt sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er aldri for sent !

Seriøst: Du kan få resultater med tiden ja.

Hei dere som har svart. Takk for mange kjempefine tilbakemeldinger. Dere har virkelig bidratt til økt motivasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Aldri forsent kjære deg,

men det kan ta litt lenger tid bare..

En venn av meg begynte med triathlon når han var 33 år. Han hadde riktignok vært aktiv svømmer i sin ungdomstid, men sluttet med det når han var ca 22år. Idag er han 42 og gjør en olympisk distanse (slik som i Sydney) 1500m svømming-40km sykkel-10km løping på 2 timer og 10min.

Stå på du. Beste råd er å gjøre noe du liker, trene variert og påse at du spiser ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...