Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg begynte å trene og slanke meg i januar, men siden vi kjøpte en leilighet som måtte totalrenoveres gikk det i vasken. hadde ikke tid til å trene, og det ble mye junk og usunn mat da jeg var mye i leiligheten uten kjøkken eller noen mulighet for matlaging. Men nå er vi endelig ferdige, med både leilighet og ferie. Og min kjære elipse-maskin står klar på gjesterommet :)

Ble en del øl, vin, is og gode middager i sommer, så har vel lagt på meg enda mer. Men nå er jeg supermotivert. Har dagbok, der jeg skriver opp alt jeg spiser, da er det lettere å motstå ting som ikke burde bli skrevet ned når man er på slankern. :) Har også skrevet ned en del mål. Hjelper å ha det svart på hvitt, for da er det lettere å følge.

Skal trene minst tre ganger i uka, ikke spise karbohydrater til middag, og øke frukt og grønt-inntaket. En brødskive og salat til lunsj i stedet for 2 skiver eller middag..

I tillegg til å gå ned trenger jeg å stramme opp kroppen, og komme i beder form. Gikk i fjellet i ferien, og holdt på å dø bare av en times tur oppover. Ikke bra..

Jeg må kjøpe meg en ny vekt, tror jeg vil ha en sånn gammeldags, sånn med vektnål og ikke digital. Noen å anbefalle som ikke koster flesk? Har en digital, men den er håpløs. Veier 62 den ene dagen, og 65 dagen etter.. da er liksom poenget med å veie seg borte.. Noen som har en link til enkle øvelser man kan gjøre hjemme? Har små vekter til trening av armer, elipse-maskin og yogamatte som jeg trener rumpe/lår, rygg og mage på, men vil ha flere tips til øvelser jeg kan variere med. Etterhvert når vi får tv inne på gjesterommet skal jeg kjøpe pilatesball og dvd, så jeg kan trene med det til tv´n en gang i uka.

Målet mitt nå er 7 kg til jul, så jeg får krysse fingre og tær og holde meg sjøl i øra. :) Det jeg kan fort ryke på er at jeg er litt for glad i hamburgere og junk + øl og vin.. Blir gjerne øl og vin både fredag og lørdag, og hender jeg kan ta en pils til maten ellers i uka. Et av mine mål nå er kun alkohol til spesielle anledninger (bursdager, fester ol.), eller max 2 ganger i mnd. Da må jeg prioritere når jeg bruker opp "alkohol-kvota" mi, enten en fredagspils med kollegaer, eller rødvin til lørdagsbiffen :)

Hvordan går det med dere? Holdt på lenge, og hvordan ligger vektreduksjonen an? Hvor lang tid tok det før dere merket at dere kom i bedre form av treningen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332363-n%C3%A5-er-jeg-endelig-i-gang-igjen-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Oi, ble nesten motivert av innlegget ditt. Kunne godt tenke meg -7 kg. til jul jeg også! :)

Er også altfor glad i øl og vin, som jeg gjerne nyter flere ganger i uken, og nødig gir slipp på :P. Må jo begrense meg noe, men tror det finne nok av andre områder å stramme inn på også. Tror dessuten det er bedre å drikke litt vin enn øl, som er den store synderen.

Er ikke helt over motivasjonsterskelen til å ta et grep ennå, men håper å komme dit :P

Gjest sjøstjerna

Gikk ned ca 6 kg forleden år.

I starten skrev også ned alt jeg spiste på vektklubben sine sider. Dette var bevisstgjørende i forhold til kaloriinntak, og hva man kan spise myyyyyyye av (salat) og hva man knapt bør smake på (potetgull). Jeg visste selsvagt det fra før- men da ble alt stående svart på hvitt og ble så synlig.

Trening- 1-2 gang pr uke aerobics, og 30 min gange pr dag. + noen spontane turer til fjels etc eller sykling.

Formen kom seg ganske raskt. De første 2-3 ukene var trening slit, men jeg så særlig på turer at "lange" turer begynte bli lette.

Gikk ned sakte- kanksje 0.5 kg pr andre uke. Men denne vekta holdt seg også da det neste 1.5 året- helt til i sommer. For i sommer har jeg blåst helt i _alt_ av begrensinger mht til mat og vin. Og selvsagt har jeg da gått opp et par-tre kg.

Men jeg bekymrer meg ikke. Under perioden med kostendring/besisstgjøring så så jeg jo hva og hvor mye jeg kan spise. Ordner det her etter hvert- men jeg må bli motivert først...

Håper det går bra med deg! Morsomt at du er så motivert. Lykke til.

Nå i sommer har jeg

Gjest prust

Jeg var kjempeflink til å trene i høst og i vinter, men i vår dabbet det av, og i sommer har jeg ikke trent noe. Har lagt på meg 3 kilo i sommer, og de skal bort fortere enn svint.

Veide 71 kilo på søndag, da vi kom fra ferie. Har ligget på 68 kilo en stund, men målet mitt er egentlig 65.

Denne uka har jeg prøvd å tenke mye på hva jeg spiser, og det får være slutt med øl om kvelden hvis ikke det er noe spesielt....

Opplegget mitt er trening 2-3 ganger i uka, spise litt mindre til hvert måltid enn jeg gjør, drikke mer vann enn jeg gjør, ikke drikke øl og vin mer enn 2 kvelder pr uke, og prøve å holde meg unna godteri utenom helga. Tdiligere har et slikt opplegg virket på meg, men jeg har aldri gått ned så mye som 6 kilo.

Jeg er med!!!!!

Jeg var kjempeflink til å trene i høst og i vinter, men i vår dabbet det av, og i sommer har jeg ikke trent noe. Har lagt på meg 3 kilo i sommer, og de skal bort fortere enn svint.

Veide 71 kilo på søndag, da vi kom fra ferie. Har ligget på 68 kilo en stund, men målet mitt er egentlig 65.

Denne uka har jeg prøvd å tenke mye på hva jeg spiser, og det får være slutt med øl om kvelden hvis ikke det er noe spesielt....

Opplegget mitt er trening 2-3 ganger i uka, spise litt mindre til hvert måltid enn jeg gjør, drikke mer vann enn jeg gjør, ikke drikke øl og vin mer enn 2 kvelder pr uke, og prøve å holde meg unna godteri utenom helga. Tdiligere har et slikt opplegg virket på meg, men jeg har aldri gått ned så mye som 6 kilo.

Jeg er med!!!!!

Gla i øl og vin du og ja ;) Godt det er flere. Særlig nå i sommer har det blitt litt mye.. er jo så godt med en kald pils til maten, eller et eller flere glass kald hvitvin i sola. Mmmmmmmmm... Jeg tipper jeg skal unne meg et glass eller to vin lørdagskvelden, for da er bursdagsferingen til poden overstått med store og små.

jeg tenker i samme baner som deg, men må være litt strengere mot meg selv, ellers sklir det bare ut. Holder følge! ;)

Gjest prust

Gla i øl og vin du og ja ;) Godt det er flere. Særlig nå i sommer har det blitt litt mye.. er jo så godt med en kald pils til maten, eller et eller flere glass kald hvitvin i sola. Mmmmmmmmm... Jeg tipper jeg skal unne meg et glass eller to vin lørdagskvelden, for da er bursdagsferingen til poden overstått med store og små.

jeg tenker i samme baner som deg, men må være litt strengere mot meg selv, ellers sklir det bare ut. Holder følge! ;)

Ja, jeg har blitt veldig glad i øl det siste året - favorittene er Aas bayer og Newcastle :-)

Og jeg har funnet min favoritthvitvin: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductCompare-Add;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000YcI_Z_c6?ProductRefID=83901%40store-vmp&CatalogCategoryID=&hiddenUUIDs=false

Jeg tror det var den i alle fall, en hvitvin fra Portugal som kostet 89 kr. Vanvittig god, hvis du liker tørre hvitviner!!!!

Nå er det flere uker siden jeg har drukket rødvin, så jeg tror nok det blir et par glass rødvin på meg i helga :-)

Annonse

Gjest Elextra

Jeg er med!!!!!

''Opplegget mitt er trening 2-3 ganger i uka, spise litt mindre til hvert måltid enn jeg gjør, drikke mer vann enn jeg gjør, ikke drikke øl og vin mer enn 2 kvelder pr uke, og prøve å holde meg unna godteri utenom helga.''

Hørtes ut som akkurat samme moderate opplegg som jeg har ambisjoner om å følge fremover. Tenker imidlertid å spise omtrent samme mengde til måltidene, bare vri det over til noe mer lavkarbo (mer kjøtt/grønnsaker, mindre poteter/pasta). Får se hvordan det går :-).

Gjest prust

''Opplegget mitt er trening 2-3 ganger i uka, spise litt mindre til hvert måltid enn jeg gjør, drikke mer vann enn jeg gjør, ikke drikke øl og vin mer enn 2 kvelder pr uke, og prøve å holde meg unna godteri utenom helga.''

Hørtes ut som akkurat samme moderate opplegg som jeg har ambisjoner om å følge fremover. Tenker imidlertid å spise omtrent samme mengde til måltidene, bare vri det over til noe mer lavkarbo (mer kjøtt/grønnsaker, mindre poteter/pasta). Får se hvordan det går :-).

I sommer har jeg nå spist mye mer kjøtt enn jeg peler når vi har grillet, og mindre karbohydrater (men kanskje en del potetsalat....) - og vekta har gått opp :-(

Gjest Elextra

Ja, jeg har blitt veldig glad i øl det siste året - favorittene er Aas bayer og Newcastle :-)

Og jeg har funnet min favoritthvitvin: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductCompare-Add;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000YcI_Z_c6?ProductRefID=83901%40store-vmp&CatalogCategoryID=&hiddenUUIDs=false

Jeg tror det var den i alle fall, en hvitvin fra Portugal som kostet 89 kr. Vanvittig god, hvis du liker tørre hvitviner!!!!

Nå er det flere uker siden jeg har drukket rødvin, så jeg tror nok det blir et par glass rødvin på meg i helga :-)

Selv er jeg mer svak for Chablis og Sancerre :)

Annonse

Ja - Sørlandschips, enten den grønne med Crème fraiche, eller den røde med paprika - er favorittene her i huset. Utrolig godt sammen med øl!!!!

Eller ostepop

Eller cashewnøtter.

:-)

enig enig enig, men kan hoppe over kinapikker da :) Lukter helt jævlig og..

Kinapikker???!!!!

Ostepop :-DDDD

*gapskratter*

Enig i at de lukter vondt, men de smaker godt :-DDD

Hmmm. Hvis det er et akseptabelt begrep på ostepop (små, ormelignende, gule saker) - bruker jeg herved ordene "neger", "mulatt" og "eskimo" med verdens beste samvittighet. I en nøtral sammenheng.

Hei - der var du jo tilbake igjen, Spirello! Så hyggelig at dere endelig er ferdige med oppussing og sjau..

Flott at du er motivert for vektmestring - selv er jeg gravid i uke 19 og har ingen ambisjoner om å gå _ned_ i vekt frem mot jul! Men jeg håper på å ikke gå opp noe særlig mer enn 10 kg (gikk om henholdsvis 9 og 12 kg med de to første). Jeg er innom forumet og deltar i veietrådene - iallefall før ferien plutselig kom over oss..Hadde tatt av 4 kg før graviditeten, og det er jeg jo glad og stolt av.

Lykke til med ditt nye prosjekt!

Gjest prust

Jeg satte i gang i dag likegodt, jeg! Gikk en lang tur på 1 time og 20 minutter, vekslet mellom rolig gange, rask gange og litt løping. Deilig!

Hei - der var du jo tilbake igjen, Spirello! Så hyggelig at dere endelig er ferdige med oppussing og sjau..

Flott at du er motivert for vektmestring - selv er jeg gravid i uke 19 og har ingen ambisjoner om å gå _ned_ i vekt frem mot jul! Men jeg håper på å ikke gå opp noe særlig mer enn 10 kg (gikk om henholdsvis 9 og 12 kg med de to første). Jeg er innom forumet og deltar i veietrådene - iallefall før ferien plutselig kom over oss..Hadde tatt av 4 kg før graviditeten, og det er jeg jo glad og stolt av.

Lykke til med ditt nye prosjekt!

Takk takk! Så at du skrev her at du var gravid her, men var litt usikker på om det ville gå bra, så det var kjempehyggelig å høre at du allerede er i uke 19 :)

Du trenger nok ikke tenke på å gå ned i vekt nå nei, hehe.. Flott du klarte å gå ned fire kg før graviditeten. Går jeg ned fire kg er jeg fornøyd med det. Masse lykke til videre med den lille i magen da :o) Kjenner jeg blir litt misunnerlig gitt.. hehe.. Mulig vi skal prøve på nyåret, får se an litt. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...