Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmmm. Hvis det er et akseptabelt begrep på ostepop (små, ormelignende, gule saker) - bruker jeg herved ordene "neger", "mulatt" og "eskimo" med verdens beste samvittighet. I en nøtral sammenheng.

Har ikke spurt noen om det er lov, men "Kina" er vel neppe et skjellsord som neger. Englepikker og kinapikker.. alltid kalt det det, og det kommer jeg til å fortsette med uten å være rasistisk verken mot kinesere eller engler :o)

Fortsetter under...

Har ikke spurt noen om det er lov, men "Kina" er vel neppe et skjellsord som neger. Englepikker og kinapikker.. alltid kalt det det, og det kommer jeg til å fortsette med uten å være rasistisk verken mot kinesere eller engler :o)

Ja,- det var ikke for å være snerpete, altså ;-)

Jeg syntes dog den var litt drøy,- og om en kineser (i mindretall, i en setting her i Norge) hadde hørt det, så undres jeg på om han hadde likt det... Men hva vet jeg :-)

Jeg er vel også av dem som ikke _helt_ godtar at man ikke kan si de andre tingene - i nøytrale sammenhenger, når man trenger å beskrive en person. Men jeg har skjønt at man ikke sier dette (nå for tiden) - og bruker betegnelsene kun innenfor husets fire vegger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...