Lokomotivet Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg driver med styrkeidrett og opplevde sterke, skytende smerter langs hele kneet etter å ha presset meg i tung knebøy. Jeg tok MR-bilder av knærne, men fastlegen min virker helt inkompetent og ute av stand til å si noe fornuft vedrørende resultatene (et inntrykk jeg har fått høre at andre andre her i område også sitter igjen med vedrørende denne legen). Da jeg for tiden bor på et knøttlite sted i Nord-Norge har jeg ingen mulighet til å bytte fastlege og ønsker derfor hjelp. Kan noen "oversette" og fortelle meg om tiden som styrkeløfter er forbi, og hvorvidt jeg kan belage meg på kneproteser i midten av 30-årene, slik fastlegen min (forhåpentligvis feilaktig) hevder? Har unngått all beintrening som gir smerter (så og si all trening av beina gjør vondt) og tar voltaren, men smertene gir seg ikke. MR HØYRE KNE -------------------------- Fremre korsbånd og mediale sideligament virker litt ødematøse. Intakte menisker og ligamenter. Lett subkondral sklerose distalt lateralt i trochlea femoris. Ellers upåfallende forhold. (dette står så med store bokstaver): R: KONTUSJONSFORANDRINGER VED ACL OG MCL. DEGENERATIVT PREG VED LATERALE TROCHLEA FEMORIS MR venstre kne ---------------------- Noe markert subkondral sklerose distale laterale trochlea femoris. Fremre korsbånd virker litt ødematøst. Ellers upåfallende forhold. Inntakte menisker og ligamenter. R: KONTUSJONSFORANDRINGER VED ACL. DEGENRATIVT PREG VED LATERALE TROCHLEA FEMORIS. Da livet mitt i stor grad handler om å løfte vekter er dette et betydelig problem for meg og fastlegens "pytt, pytt, bare bli mosjonist" holdning er både provoserende og belastende. Hvis noen har forslag til behandling og mulighet til å fortelle hva jeg har pådratt meg og hvor alvorlig det er, vil jeg være ekstremt takknemmelig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332457-mr-resultater-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.