Gå til innhold

Fredag kveld - hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mente du alvorlig i går at en farge i dus rosa ville være fin? Blir ikke det fryktelig sukkersøtt?

Så en fin farge på en vegg i dag - den var veldig lys, men mer gul enn eggeskall, tror kanskje det kan bli fint mot eikefargen på skapdørene og på golvet.

hehe... Nei, skrev jeg ikke noe om å spraylakke eikedørene hvite + babyrosa vegg? Så det i et hus engang og det var sprekt! I tillegg hadde de cerisefarget stæsj :-)

Jeg klarer ikke gulfarger. Snuppas rom har en lysfarge som er kvalm. *må male* Hun skal få en fin, kald (litt blå) lysrosa farge. Karmene på hennes rom er trefarget *urk* De skal bli helblanke hvite.

Orange er forøvrig gyselig, verre enn gult på vegger.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

23

• Lotte :o)

17

• Lillemus

4

• waxo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg fant en uåpnet boks Lys Toscana i kjelleren forleden dag. Tror jeg omsider husker hva det var jeg tenkte å male, men jeg kom aldri så langt. Like bra, den er jo gusjegul!

Nei, det er den alldeles ikke. Gusjegul, mener jeg...Den er en anelese mørkere enn "elfenben" og hakket lysere enn "dun".

Skrevet

Er den gusjegul? Rørte du den skikkelig da?

Mener å huske at det ikke var så himla mye forskjell på den og Kaffe latte, men at vi var ganske klare på at vi likte kaffe latte best.

Jeg leste et sted på internett at hvis folk ikke vet hvilken farge de ønsker, så sleng til dem et spann med "lys toscana" og saken er grei:-)

Skrevet

Nei, det er den alldeles ikke. Gusjegul, mener jeg...Den er en anelese mørkere enn "elfenben" og hakket lysere enn "dun".

Den er i alle fall gul! Ikke knallgul, men det er mye gult i den.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249161410' post='4186375]

hehe... Nei, skrev jeg ikke noe om å spraylakke eikedørene hvite + babyrosa vegg? Så det i et hus engang og det var sprekt! I tillegg hadde de cerisefarget stæsj :-)

Jeg klarer ikke gulfarger. Snuppas rom har en lysfarge som er kvalm. *må male* Hun skal få en fin, kald (litt blå) lysrosa farge. Karmene på hennes rom er trefarget *urk* De skal bli helblanke hvite.

Nehei! Orange er veldig fint ;)

Vi har hatt et strålende orange kjøkken i noen år. Det er dus grønt nå, da, men jeg savner den varme, klare fargen å våkne til om vinteren.

Med resten av huset i en dus variant av hvitt, så er det deilig å ha ett rom med skikkelig farge. Da snakker jeg ikke om 70-talls brunorange, da...

Kaffe Latte, toscana mm holder jeg meg langt unna. Enten farge eller ikke-farge!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249161410' post='4186375]

Nei - den kjøkkenstilen er ikke noe for oss!

Jeg synes det kan være fint med gult, men er himla lei av den gule stua vi har (tapetsert gult da huset var nytt i 1997). Nå er det bare kjøkkenet og stua igjen å ta (kjøkkenet er mørkeblått nå).

Rommet til minstejenta er i en syrlig lys gul farge, med syrlig grønne og kaldrosa møbler - skikkelig stilig :-)

Skrevet

Jeg leste et sted på internett at hvis folk ikke vet hvilken farge de ønsker, så sleng til dem et spann med "lys toscana" og saken er grei:-)

He he -- det var jo litt enkelt da!

Men det er ufattelig mange farger...

Det ble forresten børstet stål på kjøleskapet vårt. Jeg gav meg :-(

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jo, det er stor forskjell på Lys Toscana og Caffe Latte - toscanaen var for gul for meg i alle fall, caffe latte er litt gråere vel. Vet flere som har sistnevnte på veggene og den er nydelig! Ville ikke hatt toscanaen på veggen nei.

Caffe Latte er beige, ikke grå. Dvs at det er ørlite brunt i den.

Skrevet

Jeg fant en uåpnet boks Lys Toscana i kjelleren forleden dag. Tror jeg omsider husker hva det var jeg tenkte å male, men jeg kom aldri så langt. Like bra, den er jo gusjegul!

Hehe! Godt du lot det være ;-)

Skrevet

Vi har hatt et strålende orange kjøkken i noen år. Det er dus grønt nå, da, men jeg savner den varme, klare fargen å våkne til om vinteren.

Med resten av huset i en dus variant av hvitt, så er det deilig å ha ett rom med skikkelig farge. Da snakker jeg ikke om 70-talls brunorange, da...

Kaffe Latte, toscana mm holder jeg meg langt unna. Enten farge eller ikke-farge!

*s*

Skrevet

Vi hadde oransje gang de første årene i nytt hus. Den fargen het et eller annet spansk navn, husker jeg....

Malte den i 2003 i kaffe latte - knallfint, synes vi :-)

Skrevet

Den er i alle fall gul! Ikke knallgul, men det er mye gult i den.

Det er veldig lite gult i den, og totalt avhengig av lyset i rommet. Jeg har gulv som har fargen "skibsgulv" (mørk, rødlig) og ved siden av dette blir "lys toscana" mer grå enn gul.

Skrevet

Nei - den kjøkkenstilen er ikke noe for oss!

Jeg synes det kan være fint med gult, men er himla lei av den gule stua vi har (tapetsert gult da huset var nytt i 1997). Nå er det bare kjøkkenet og stua igjen å ta (kjøkkenet er mørkeblått nå).

Rommet til minstejenta er i en syrlig lys gul farge, med syrlig grønne og kaldrosa møbler - skikkelig stilig :-)

:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er ikke aprikos du mener da? Det er fin farge.

Skrevet

He he -- det var jo litt enkelt da!

Men det er ufattelig mange farger...

Det ble forresten børstet stål på kjøleskapet vårt. Jeg gav meg :-(

He..he....Ja, det er jo ok at mannen i huset får bestemme litt også :-)

Skrevet

''Caffe Latte er beige, ikke grå. Dvs at det er ørlite brunt i den.''

Veldig enig med deg! Ikke grått i den i det hele tatt.

Skrevet

Caffe latte har akkurat samme farge som "fløte med kaffe i "som det ble sagt her i går:-) Altså lyse, lyse brun.

Skrevet

Det er ikke aprikos du mener da? Det er fin farge.

Aprikos høres dus ut - denne var glødende klar. Vi valgte den ikke fra fargekart, men fra kodestrips. Det orange eksisterer per i dag kun som en fantastisk bakgrunn på bilder fra middagsselskap og andre samlinger omkring bordet.

Skrevet

He..he....Ja, det er jo ok at mannen i huset får bestemme litt også :-)

Ja, det var jo ikke sånn at jeg absolutt ikke ville ha børstet stål, og at sort var det absolutt eneste for meg.

Tror det blir knallfint, særlig når vi får malt veggene også! Får det levert på mandag :-)

Skrevet

Ja, det var jo ikke sånn at jeg absolutt ikke ville ha børstet stål, og at sort var det absolutt eneste for meg.

Tror det blir knallfint, særlig når vi får malt veggene også! Får det levert på mandag :-)

Har du små barn? Børstet stål kan være et pes å holde flekkfritt, men flott å se på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...