Gå til innhold

Kreatin??

misjonær

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å ta kreatin...

( Trener med vekter ca. 4 ganger i uka, 3 sett med 6-8 rep. )

Men kan noen smarte folk forklare meg litt om:

1. Hvordan bruke det på best måte?

2. Hvordan fungerer Kreatin?

3. Noen sa at jeg ikke bør drikke kaffe når jeg tar Kreatin, stemmer det?

4. Er Kreatin bra????

TAKK for gode råd!!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opploading i 5-7 dager. Ta 20-25 gram daglig, ikke i en dose men spredt utover dagen på ca. 5 gram hver servering.

Kreatin trekker vann inn i muskelcellene og gjør deg litt større (går opp ca. 3-4 kg) og litt styrkeøkning.

Kaffe (koffein) og kreatin virker mot hverandre og vil bryte ned effekten av kreatinet. Men en kaffekopp i ny og ned tar ingen skade vil jeg tro.

4. Er Kreatin bra????

Ja, ingen kjente bivirkninger av kreatin. Kreatin kan du uansett få i deg gjennom vanlig kost da det finnes i bl.a. kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opploading i 5-7 dager. Ta 20-25 gram daglig, ikke i en dose men spredt utover dagen på ca. 5 gram hver servering.

Kreatin trekker vann inn i muskelcellene og gjør deg litt større (går opp ca. 3-4 kg) og litt styrkeøkning.

Kaffe (koffein) og kreatin virker mot hverandre og vil bryte ned effekten av kreatinet. Men en kaffekopp i ny og ned tar ingen skade vil jeg tro.

4. Er Kreatin bra????

Ja, ingen kjente bivirkninger av kreatin. Kreatin kan du uansett få i deg gjennom vanlig kost da det finnes i bl.a. kjøtt.

Men dersom virkningen av kreatin bare er midlertidig - hva er da vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom virkningen av kreatin bare er midlertidig - hva er da vitsen?

Du kan trene hardere under kreatin perioden, noe som gjør at du øker muskeltilveksten. Kreatin skal også øke proteinsyntesen. Extra vann i musklene skal trekke til seg mer næring en vanlig... Sies det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må være den eneste jeg vet om som ikke har noen gode erfaringer med dette produktet.

Prøvde det en del ganger for noen år siden, og eneste jeg merket var at jeg gikk opp ett par kg, musklene ble mindre markerte (noe som jo tyder på at økningen var vann), og ingen framgang styrkemessig.

Jeg har derimot kompisser som har hatt gode erfaringer med dette produktet, så jeg vil uansett anbefale det.

Hvordan tilskudd virker varierer uansett veldig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jeg vil ikke si noe spesifikt om hvordan akkurat du skal ta kreatin- kommer an på ditt øvrige kosthold og matvaner, treningsregime og tilstand, type tilskudd, kroppsvekt, alder osv.

Kreatin binder væske. Kaffe og alkohol er eksempel på ting som medfører øket væsketap. Sånn sett motvirker disse hverandre. Men at kaffe skal ta effekten av kreatin, det tviler jeg på. Da snakker vi om små greier, eller en manisk kaffedrikker :-)

Anbefaler deg å ta en kikk på http://www.trim.no/

Kroppsbygging & fitness: http://www.iform.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...