Gå til innhold

Tacos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke så verst

Taco - det kommer helt an på hva du fyller dem med. Hvis du fyller den godt opp med salat og grønnsaker, og bruker litt rent kjøtt / fisk (google fisktetaco!)/ fugl, eller ihvertfall karbonadedeig i stedetfor kjøttdeig, og ikke lesser på med store mengder ost og rømme, så er det sunn mat. Det finnes ulike typer skjell og lefser, de fleste er ikke kjempesunne, så det vil være sunnest å spise en vellfylt taco enn mange ikke så fulle.

Det er jo stor forskjell på hva som er magert og hva som er sunt, men taco kan gjøres ganske sunt, selv om det ikke er slankemat akkurat.

Tørket frukt er kaloririkt, og inneholder mye fruktsukker. Men er et sunnere alternativ til mye annen snacks som kan inneholde mer raffinert sukker og usunt fett.

Men heller ikke det er slankemat..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332853-tacos/#findComment-2788345
Del på andre sider

Gjest Skal ned 60 kg -54,2

Som de andre skriver her er tacos helt grei mat, bare du er bevisst på hva du fyller dem med. Jeg bruker kylling-kjøttdeig eller karbonade, og mye grønnsaker, og jeg unner meg også litt ost på toppen, men ikke mengder. Jeg spiser mest fyll, minst lompe/skall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332853-tacos/#findComment-2788963
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanskelig å gå ned

Som de andre skriver her er tacos helt grei mat, bare du er bevisst på hva du fyller dem med. Jeg bruker kylling-kjøttdeig eller karbonade, og mye grønnsaker, og jeg unner meg også litt ost på toppen, men ikke mengder. Jeg spiser mest fyll, minst lompe/skall.

Grattis med vekttap. Hva spiser du iløpet av en dag? Kan man unne seg en nutrilett meal til lunsj?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332853-tacos/#findComment-2788984
Del på andre sider

Grattis med vekttap. Hva spiser du iløpet av en dag? Kan man unne seg en nutrilett meal til lunsj?

Nå for tiden spiser jeg omtrent sånn:

3-4 fullkorn-knekkebrød eller 2 fullkorn brødskiver til frokost med f.eks. sardiner, egg, magerost, kylling-leverpostei, kalkunservelat o.l + tomat, agurk, redikker o.l. + 1 frukt eller bær

Mellommåltid: Som frokost, men bare halvparten

Til lunsj f.eks salat med kylling, fetaost eller reker, eller omelett av to egg og røkt kalkunskinke eller røkt ørret, grønnsaksalat ved siden av.

Til middag spiser jeg kjøtt, fugl eller fisk med masse grønnsaker til - stekte, kokte, rå, bakte eller stuing. Skjelden ris eller pasta, men av og til 1 potet.

Etter middag spiser jeg som oftest bær, f eks en hel kurv jordbær, utenom sesong tiner jeg opp frosne bær av alle slag. Og jeg spiser som oftest en liten neve rå nøtter hver dag.

Kveldsmat 2 fullkorn knekkebrød, pålegg som til frokost.

Det er helt greit å bytte ut et måltid med nutrilett-bar, hvis du blir mett av det.

Det er viktig å ikke gå sulten!

Jeg har ingen fast utskeielsesdag, men til selskaps og spesielle anledninger spiser og drikker jeg hva som helst. Nå i sommer har jeg unnet meg en is flere ganger i uka.

Jeg syns det er lett å følge dette kostholdet, og føler meg aldri sulten mellom måltidene. Har nå holdt på i snart 10 måneder, med bare små endringer, og er ikke gått lei, men resultatene er jo veldig motiverende i seg selv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332853-tacos/#findComment-2788994
Del på andre sider

Gjest Vanskelig å gå ned

3-4 fullkorn-knekkebrød eller 2 fullkorn brødskiver til frokost med f.eks. sardiner, egg, magerost, kylling-leverpostei, kalkunservelat o.l + tomat, agurk, redikker o.l. + 1 frukt eller bær

Til lunsj f.eks salat med kylling, fetaost eller reker, eller omelett av to egg og røkt kalkunskinke eller røkt ørret, grønnsaksalat ved siden av.

Til middag spiser jeg kjøtt, fugl eller fisk med masse grønnsaker til - stekte, kokte, rå, bakte eller stuing. Skjelden ris eller pasta, men av og til 1 potet.

Etter middag spiser jeg som oftest bær, f eks en hel kurv jordbær, utenom sesong tiner jeg opp frosne bær av alle slag. Og jeg spiser som oftest en liten neve rå nøtter hver dag.

Det er helt greit å bytte ut et måltid med nutrilett-bar, hvis du blir mett av det.

Jeg har ingen fast utskeielsesdag, men til selskaps og spesielle anledninger spiser og drikker jeg hva som helst. Nå i sommer har jeg unnet meg en is flere ganger i uka.

Jeg syns det er lett å følge dette kostholdet, og føler meg aldri sulten mellom måltidene. Har nå holdt på i snart 10 måneder, med bare små endringer, og er ikke gått lei, men resultatene er jo veldig motiverende i seg selv.

Lykke til!

Hvor kjøper du fullkorn brød?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332853-tacos/#findComment-2788995
Del på andre sider

Gjest Elextra

Lykke til!

''Etter middag spiser jeg som oftest bær, f eks en hel kurv jordbær''

Det var voldsomt! Det hadde jeg ikke klart, tror jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332853-tacos/#findComment-2789026
Del på andre sider

''Etter middag spiser jeg som oftest bær, f eks en hel kurv jordbær''

Det var voldsomt! Det hadde jeg ikke klart, tror jeg.

Jeg elsker jordbær!!! Har ingen problemer med å spise en hel kurv i slengen. Men jeg uttrykte meg kanskje litt feil, for jeg spiser det ikke rett etter middag, men 1-2 timer senere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332853-tacos/#findComment-2789374
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanskelig å gå ned

Lykke til!

Sorry at jeg maser men jeg må spørre deg.

I dag spiste jeg

kl 8: 2 skiver rugbrød med speilegg

kl 12: 2 fiber knekkebrød med makrell i tomat

kl 16:kyllingsalat uten dressing

Og til kvelds kl 20 tenkte jeg å ta 3 knekkebrød med tunfisk

Har spist litt frukt innimellom også

Høres det ut som om jeg har spist for mye eller lite til å klare å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332853-tacos/#findComment-2789465
Del på andre sider

I dag spiste jeg

Høres det ut som om jeg har spist for mye eller lite til å klare å gå ned i vekt?

Synes det høres bra ut jeg. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332853-tacos/#findComment-2789476
Del på andre sider

I dag spiste jeg

Bare hyggelig at du spør!

Jeg syns det ser veldig riktig ut sånn du har spist i dag. Men det er vanskelig å svare sånn helt generelt på det. Det kommer anpå hvor overvektig du er, og hvor mye du ønsker å gå ned i vekt.

Da jeg startet kostomleggingen for snart 10 måneder siden var jeg ekstremt overvektig, og hvilestoffskiftet var selvsagt mye høyere enn det er nå. Det betyr at jeg kunne spise mer da enn nå, og allikevel gå ned i vekt. Jeg spiser fortsatt samme type mat og samme antall måltider som da jeg startet, men mengden mat i hvert måltid er mindre nå enn da. Det har imidlertig gått helt automatisk, siden jeg nå føler meg mye fortere forsynt enn tidligere.

Selvom jeg snart har nådd målet jeg satte meg, vil jeg når det er nådd fortsatt være overvektig. Det føltes helt uoverkommelig å komme ned i normalvekt da jeg startet i slutten av oktober. Jeg satte derfor som mål å gå ned 60 kg, for å komme ned til en BMI på 29, som fortsatt er overvekt, men ikke ekstrem overvekt. Normal BMI er under 25.

Etterhvert som jeg nærmer meg normalvekt må jeg nok spise mindre enn nå til hvert måltid, for å oppnå fortsatt vekttap. Og jeg kommer nok til å måtte slite mer med de siste kiloene enn jeg har gjort hittil.

Forstår du hva jeg mener? Hvis du f.eks veier 65 kg og skal ned til 60 kg, må du spise mindre enn om du er mer overvektig og skal mange flere kilo ned i vekt. Aktivitetsnivået har også betydning.

Men som sagt, utifra mitt ståsted ser det veldig bra ut det du har spist i dag. Jeg håper du lykkes! For meg har kostomleggingen hittil hatt bare gevinster.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332853-tacos/#findComment-2789568
Del på andre sider

Gjest Vanskelig å gå ned

Bare hyggelig at du spør!

Jeg syns det ser veldig riktig ut sånn du har spist i dag. Men det er vanskelig å svare sånn helt generelt på det. Det kommer anpå hvor overvektig du er, og hvor mye du ønsker å gå ned i vekt.

Da jeg startet kostomleggingen for snart 10 måneder siden var jeg ekstremt overvektig, og hvilestoffskiftet var selvsagt mye høyere enn det er nå. Det betyr at jeg kunne spise mer da enn nå, og allikevel gå ned i vekt. Jeg spiser fortsatt samme type mat og samme antall måltider som da jeg startet, men mengden mat i hvert måltid er mindre nå enn da. Det har imidlertig gått helt automatisk, siden jeg nå føler meg mye fortere forsynt enn tidligere.

Selvom jeg snart har nådd målet jeg satte meg, vil jeg når det er nådd fortsatt være overvektig. Det føltes helt uoverkommelig å komme ned i normalvekt da jeg startet i slutten av oktober. Jeg satte derfor som mål å gå ned 60 kg, for å komme ned til en BMI på 29, som fortsatt er overvekt, men ikke ekstrem overvekt. Normal BMI er under 25.

Etterhvert som jeg nærmer meg normalvekt må jeg nok spise mindre enn nå til hvert måltid, for å oppnå fortsatt vekttap. Og jeg kommer nok til å måtte slite mer med de siste kiloene enn jeg har gjort hittil.

Forstår du hva jeg mener? Hvis du f.eks veier 65 kg og skal ned til 60 kg, må du spise mindre enn om du er mer overvektig og skal mange flere kilo ned i vekt. Aktivitetsnivået har også betydning.

Men som sagt, utifra mitt ståsted ser det veldig bra ut det du har spist i dag. Jeg håper du lykkes! For meg har kostomleggingen hittil hatt bare gevinster.

Takk for svar

Jeg er mye overvektig. Er 172 høy og veier nå ca 100 kilo. Har vært ca så tung i mange år men ble litt ekstra etter ett svangerskap for 1 år siden.

Trener du mye?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332853-tacos/#findComment-2789656
Del på andre sider

Takk for svar

Jeg er mye overvektig. Er 172 høy og veier nå ca 100 kilo. Har vært ca så tung i mange år men ble litt ekstra etter ett svangerskap for 1 år siden.

Trener du mye?

Jeg trener ikke mye. Jeg prøver å gå ca. 1 times tur hver dag, noen ganger blir det mer, andre ganger litt mindre.Også svømmer jeg fast en dag i uka.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332853-tacos/#findComment-2789745
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...