Gå til innhold

brekninger / oppkast ved hard belastning

Anbefalte innlegg

Gjest saab2005

Hei.Sliter med brekninger og noen ganger oppkast ved hard belastning.Dette kommer ved intervalltrening og f. eks på slutten av løp/skirenn hvor jeg skal gi det siste inn til mål.(over 180 i puls)Dette er svært irriterende, da jeg føler at jeg fortsatt har mere å gi når dette oppstår. jeg spiser aldri middag før trening eller konkurranser. Kun brødskiver 1-3 timer før aktiviteten.Kan f eks styrking av magemuskler være med å stibilisere ??? Trener endel staking på rulleski/ski, så de er ikke helt fraværende.Vet ikke hva makspulsen min er , men jeg så 195 på bakkedrag for noen år siden. Jeg er 47år, og har trent jevnlig siden 1987. 183cm- 75kg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332855-brekninger-oppkast-ved-hard-belastning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Først synes jeg du børde gå til fastlegen din for en helsesjekk. Det mest sansynelige er vel likevel at du er sunn og frisk, men gjør det for sikkerhets skyld.

Noen kan få oppkast lettere enn andre ved fysisk aktivitet når lukkemekanismen mellom magesekk og spiserør ikke fungerer optimalt.

Ellers er det nærliggende å minne deg på at et rimelig langt liv med trening og konkurranser godt kan dempes ned når man nærmer seg 50 år. Det er klart at du fortsette når du synes det er viktig for deg, men du kan vel slutte å ta deg så ekstremt ut !!??.

Lykke til med en roligere treningsaktivitet !!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...