Gå til innhold

Takke nei til en jobb man har sagt ja til?

Anbefalte innlegg

Gjest Snart valg
Skrevet

Jeg har svart ja til et jobbtilbud (muntlig) men har ennå ikke inngått noen skriftlig avtale.

For å si det slik det er, etter å ha tenkt meg svært nøye om så ønsker jeg og bli der jeg er. Om jeg skriver en informativ og saklig ,mail og forklarer årsaken (føler at jeg får gjort det bedre skriftlig enn muntlig pr. telefon) og beklager hva dette har medført i ekstraarbeid (dette er en intern jobb i firmaet som ikke er lyst ut) er spørsmålet, kan jeg gjøre det?

Er i en god jobb idag, og er redd for at jeg kan komme til å mistrives... Årsaken til at jeg svarte ja er blant annet at det har vært en del uro momenter der jeg er, men som nå ser ut til å løse seg! Vil det ikke da være mer "ærlig" å forklare hvordan situasjonen er? Bør jeg ikke først og fremt tenke på meg selv?

Jeg vet at det var fryktelig dumt og lite proft av meg, og at jeg selvfølgelig burde ha tenkt svært nøyere gjennom dette, men...

Hva er det "værste" som kan skje? Jeg vet at jeg ikke setter avdelingen i "knipa". Kanskje er det jeg som er veldig følsom, men jeg liker ikke å bryte avtaler, men denne situasjonen kan/vil medføre negative konsekvenser for meg og mulig min familie.

Hva gjør jeg? Er kanskje redd hva denne avdelingssjefen vil tenke om meg? Eller vil han heller tenke, hm for en idiot, vel det var bedre en at vi vil ansette en person som kanskje snart vil slutte allikevel.

Skrevet

Jeg ville ganske enkelt takket skriftlig nei til jobben. Sagt noe sånt som at etter nøye overveielse ønsker du likevel å takke nei til jobben. Hverken mer eller mindre. Jeg ville _ikke_ begynt med noen forklaring på hvorfor da dette lett kan komme feil ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...