Gå til innhold

Våkner om natta, helt tett

Anbefalte innlegg

Jeg har fått problemer med at jeg våkner midt på natta av at jeg er helt tett i nesa, det klør i halsen og jeg nyser og nyser. Har hatt det ofte i det siste. Kan det være noe jeg er allergisk mot, f.eks. midd, dyna eller støv? Det går over når jeg tar meg en Zyrtec eller to. Jeg er fra før allergisk mot en rekke ting, bl.a. all slags pelsdyr, pollen, nøtter, div. frukter osv.

Og en annen ting; jeg røyker og noen ganger må jeg nyse når jeg tar det første trekket. Er jeg allergisk mot røyk? Kanskje litt dumt spørsmål, men jeg lurer.

Håper på svar fra legen, men også andre kan svare.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33288-v%C3%A5kner-om-natta-helt-tett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

MooniLuna.

Bortsett fra arbeidere i tobakksindustrien, er det nesten ikke påvist tobakkallergi hos "oss vanlige". At du klør og nyser skyldes nok heller at terskelen for irritasjon nå er svært lav i neseslimhinnen.

Prøv å hold soverommet så rent som mulig samtidig som luften bør være kjølig. I første omgang, bruk saltvannspray i nesen flere ganger daglig. Hele problemet kan gjerne skyldes din allergi. Sjekk dette pånytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...