Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mari 42

Falt på glattisen i vinter og slo ankelen kraftig. Var til legen etter fallet, men ble verken sendt til røntgen eller fikk noen form for krykker/behandling/treningstips. Haltet krafig i minst 2-3 uker etter fallet, men legen mente fortsatt at dette var noe som var helt normalt for en i min alder (42 år) og min vekt (bmi 29), og at jeg slett ikke trengte ekstra oppfølging..

Ankelen har etterhvert blitt bedre, men fortsatt blir den vond, stiv og haltende dersom jeg går/står mer enn vanlig,beveger meg i ulendt terreng, eller "glemmer" å ta på de gode skoene.

Det jeg lurer på er hvorfor ankelen ikke har blitt "normal" igjen etter så lang tid - kan noe være av/brukket likevel?

Og finnes det "treningstips" jeg kan gjøre på egen hånd slik at den blir mindre "sliten"/vond når jeg bruker den?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332904-vond-ankelakhilles/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

En skade for et halvt år siden som fremdeles gir såpass mye problemer bør undersøkes nærmere. Det kan både ha vært avrivning av sener og muligens brudd. Hva med henvisning til en ortoped ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332904-vond-ankelakhilles/#findComment-2789687
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...