Gå til innhold

Smart fyr...

Gjest Kult med 5-0 til Molde

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=566247

Litt dumt med ungen på armen kanskje...!

Men se lenger ned i artikkelen, på banneret til rosenborg tilhengerne! "Vi hate molde" står det med store bokstaver...

Burde det ikke stått "Vi hater Molde" eller "We hate Molde" ??

Litt rart å gå rundt med en sååå stor banner med skriveleif... Flaut!

Skrevet

Det e jo dialekt jo :-)

Hahaha, kanskje jeg var litt kjapp der ja...

Sier de "vi hate"???

Nok et bevis på at trøndere er rare:o)

Skrevet

Sier de "vi hate"???

Trøndere uttaler ikke mer av ordene enn høyst nødvendig. Litt firkantet uttrykt blir det verre jo lenger nord du kommer.

Hvis ikke denne tendensen hadde sluttet ved grensa til Nordland, hadde det bare vært noen strupelyder og grimaser igjen av språket sånn ca. midt i Troms.

Skrevet

Sier de "vi hate"???

Rare??? :-). Trenger da virkelig ikke si flere lyder enn man må :-).

Har forøvrig blitt beskyldt for å være kineser av svenskene, hehe.

Æ E I A Æ Å :-). Oversett den du :-)

Skrevet

Rare??? :-). Trenger da virkelig ikke si flere lyder enn man må :-).

Har forøvrig blitt beskyldt for å være kineser av svenskene, hehe.

Æ E I A Æ Å :-). Oversett den du :-)

''Æ E I A Æ Å :-). Oversett den du :-)''

Jeg er i a(-klassen) jeg også. :o)

Skrevet

''Æ E I A Æ Å :-). Oversett den du :-)''

Jeg er i a(-klassen) jeg også. :o)

Bra :-)

Skrevet

Bra :-)

Kunne det vært "Jeg er i ho jeg også" eller er ikke "a" pronomen på trøndersk?

Skrevet

Kunne det vært "Jeg er i ho jeg også" eller er ikke "a" pronomen på trøndersk?

LOL Du har helt rett i at det også er en riktig oversettelse :D

Skrevet

LOL Du har helt rett i at det også er en riktig oversettelse :D

Voksenversjonen ;)

brilleslangen
Skrevet

Trøndere uttaler ikke mer av ordene enn høyst nødvendig. Litt firkantet uttrykt blir det verre jo lenger nord du kommer.

Hvis ikke denne tendensen hadde sluttet ved grensa til Nordland, hadde det bare vært noen strupelyder og grimaser igjen av språket sånn ca. midt i Troms.

LOL...

Har opplevd at endel fra andre kanter av landet ikke forstår feks når man avslutter ei setning med sjø.

eks: Det e bærre sånn de e sjø(= det er bare slik det er, skjønner du)

Skrevet

LOL...

Har opplevd at endel fra andre kanter av landet ikke forstår feks når man avslutter ei setning med sjø.

Æ skjøinne sånt. Mormor va namdaling, sjø!

Skrevet

LOL...

''Har opplevd at endel fra andre kanter av landet ikke forstår feks når man avslutter ei setning med sjø.''

Husker jeg var på et kommunikasjonskurs gjennom jobben en gang og dama, som var fra Oslo (?) syntes vi trøndere var usannsynlig frekke, vi sa nemlig så ofte "ja, du må itj snakk!" Problemet var bare at hun overhodet ikke forsto vår mening med uttrykket.

Hun forsto det som "hold kjeft, du vet ikke hva du snakker om", men det vi mener er "ja, ikke sant, det har jeg opplevd også!" Vi prøvde gjentatte ganger å forklare henne dette, men det nektet hun å høre på.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Folk som skriver på dialekt burde vært stilt opp mot en vegg og ... ja, i det minste burde de blitt bombardert med tomater og egg, og i ekstreme tilfeller, som denne, med relativt store stein. De og ord delings folka.

Vi har kommet til et punkt der rå makt mot landets språkvandaler er eneste løsning.

Skrevet

''Har opplevd at endel fra andre kanter av landet ikke forstår feks når man avslutter ei setning med sjø.''

Husker jeg var på et kommunikasjonskurs gjennom jobben en gang og dama, som var fra Oslo (?) syntes vi trøndere var usannsynlig frekke, vi sa nemlig så ofte "ja, du må itj snakk!" Problemet var bare at hun overhodet ikke forsto vår mening med uttrykket.

Hun forsto det som "hold kjeft, du vet ikke hva du snakker om", men det vi mener er "ja, ikke sant, det har jeg opplevd også!" Vi prøvde gjentatte ganger å forklare henne dette, men det nektet hun å høre på.

''Vi prøvde gjentatte ganger å forklare henne dette, men det nektet hun å høre på.''

Hehe! ...og det sies at _trønderne_ er trege?!? ;-)

Skrevet

Folk som skriver på dialekt burde vært stilt opp mot en vegg og ... ja, i det minste burde de blitt bombardert med tomater og egg, og i ekstreme tilfeller, som denne, med relativt store stein. De og ord delings folka.

Vi har kommet til et punkt der rå makt mot landets språkvandaler er eneste løsning.

What?

SDD dukker opp i en tråd som IKKE handler om sex??

Skrevet

jeg studerte sammen med ei som trodde jeg hadde talefeil da jeg snakket om 'bøk' istedenfor bøker. Hun trodde ikke på mine gjentatte forklaringer om at det var dialekt - inntil hun traff flere andre som også sa 'bøk'....;-)

Skrevet

What?

SDD dukker opp i en tråd som IKKE handler om sex??

Jeg tenkte det samme...! *hehe*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...