Gjest Hvagjøres? Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Min datter på 12 har alltid vært tynn,og får stadig vekk komentarer på dette,og det plager henne. Jeg prøver å si til henne at det viktigste er at hun har en trivselsvekt, noe hun sier hun ikke har. hun spiser normalt(ikke lite), men nå ønsker vi altså et annet ernæringsopplegg, slik at hun kan klare å legge litt på seg. Er det noen som har gode forslag til ernæring og hvor ofte og mye og hva hun bør spise? En annen ting er hva hvordan hun skal takle alle de sårende komentarene hun får fra andre, hun vet ikke hva hun skal svare for å få andre til å forstå hvor sårende det er å få slike kommentarer, for hun vet faktisk selv hvordan hun ser ut, og at hun er tynn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333229-12-%C3%A5ring-vil-legge-p%C3%A5-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navy Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hei, ikke enkelt dette nei. Min datter har vært tynn hele livet og fått høre dette også. Hun er ikke av den stille typen og har hele tiden sagt ifra at dette synes hun ikke er morsomt og vist tydelig at hun misliker disse utsagnene. Det er faktisk like ille å få høre at man er tynn som at man er for tykk. Mange går rundt og tror at tynn og pen er det samme. Det er det ikke for den som strever med å legge på seg og ikke liker sitt eget utseende. Dessuten er det ikke bra å få kommentarer på hvordan man ser ut når dette er negativt. Kosthold: Det beste er vel å kombinere masse sukker og fett? Dette er jo ikke så veldig sundt da :-). Ellers finnes det jo endel energidrikker f.eks på apoteket. Drikker hun dette i tillegg til å spise normalt burde hun jo legge på seg. Min erfaring med min datter er imidlertid at hun aldri legger på seg uansett hva hun spiser. Hun trener og spiser det hun har lyst på og er fortsatt like slank. Nå har hun lært å akseptere dette og nåde den som kommenterer hennes vekt. Har faktisk sett noen bli meget flaue når de skjønner at de har "tråkket i salaten", dette gjelder både ungdommer og voksne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333229-12-%C3%A5ring-vil-legge-p%C3%A5-seg/#findComment-2792369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passe tynn Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Veldig mange som er syltynne før puberteten, legger på seg og blir normalvektige når de kommer i puberteten. De fleste jeg kjenner som var så tynne at folk ga dem kallenavn, er i dag voksne og faktisk litt over gjennomsnitte i antall kg. En av dem er tom ganske overvektig. Selv om de mislikte sterkt å være tynne som barn, innrømmer de den dag i dag at det er verre ha litt fett for mye og hele tiden tenke på hva de IKKE kan spise. De fikk pupper og former i 13-årsalderen og begynte å legge på seg allerede i 15 årsalderen. Hva med å forklare din datter dette? At hun mest sannsynlig vil få mer former og fett etterhvert på en naturlig måte og at det vil bli mer attraktivt å være slank jo eldre hun blir. Er jo noen som også opplever å forbli formløse og tynne hele livet, men disse hører ikke til flertallet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333229-12-%C3%A5ring-vil-legge-p%C3%A5-seg/#findComment-2794206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg vil tro hun snart begynner å få former og legge på seg litt siden hun er i pubertetsalder. I tolvårsalderen var også jeg veldig tynn (og lang). Armer og bein hang og slang ;-) Når jeg var rundt 15 år gammel hadde jeg fått former og veide plutselig nesten 60 kilo Jeg gikk deretter ned noen kilo og var nok litt for tynn fram til jeg ble gravid første gang. Etter tre barnefødsler har vekta stabilisert seg til en vekt som passer meg og min kropp (rundt 58 kg), og jeg har heldigvis sluppet å tenke så mye over hva jeg spiser osv. Du bør kanskje bare få datteren din til å forstå at mye vil skje med kroppen hennes i årene framover og at det viktigste er at hun spiser sunt og godt, samt at hun er mye i bevegelse 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333229-12-%C3%A5ring-vil-legge-p%C3%A5-seg/#findComment-2794209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.