Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ikke har jeg spist lite, ikke har jeg spist spesielt sunt (men tydeligvis ikke bare usunt heller) og ikke har jeg trent noe som helst i sommer! Har riktignok fulgt med på vekta sånn innimellom for å sjekke at det ikke bar helt galt avsted.

Gikk på vekta nå, første skikkelige arbeidsdag etter ferien og tilbake til hverdagen igjen og har gått opp under en halvkilo. :o) Og siden det også er første mensendag så regner jeg det bare som en normal svigning i vekta og sier at jeg ikke har gått opp noe i sommer og det er jeg svært fornøyd med! :o)

Dere da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333265-hvordan-har-det-g%C3%A5tt-i-sommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skal ned 30 kilo

Jeg bestemte meg for 2 uker siden at nå er det nok. Jeg kuttet ut gotteri og brus og spiser mindre ris,potet og brød. Veide meg nettopp og da er det akkurat 2 uker siden sist og jeg har gått ned 1.8 kilo. Ei venninne sa at det er bedre å kutte ut ris,potet,brød og paste helt for å gå ned men jeg er litt usikker på den. Jeg elsker jo det og kan jo ikke leve uten det for resten av livet. Er det da ikke bedre å spise litt av det noen dager i uken enn å kutte det ut helt?

Jeg bestemte meg for 2 uker siden at nå er det nok. Jeg kuttet ut gotteri og brus og spiser mindre ris,potet og brød. Veide meg nettopp og da er det akkurat 2 uker siden sist og jeg har gått ned 1.8 kilo. Ei venninne sa at det er bedre å kutte ut ris,potet,brød og paste helt for å gå ned men jeg er litt usikker på den. Jeg elsker jo det og kan jo ikke leve uten det for resten av livet. Er det da ikke bedre å spise litt av det noen dager i uken enn å kutte det ut helt?

Jeg er også veldig glad i det og spsier det med god samvittighet, men lar ikke halve middagsmåltidet bestå av ris / poteter / pasta. Prøver å holde meg til 1/4+1/4+1/2-formelen for middag (1/4 pasta/ris/poteter + 1/4 kjøtt/fisk + 1/2 grønnsaker) og det funker fint for meg.

De som har insulinresistens bør ligge helt unna, men jeg synes du først skal forsøke et kosthold du føler du kan leve med, altså med litt av disse matvarene, for det blir jo en kostholdsendring, ikke en slankekur hvor man kan gå tilbake til sitt gamle kosthold etterpå. :o) Men prøv fullkornspasta og villris f.eks., kjempegodt og sunnere!

Gjest Skal ned 30 kilo

Jeg er også veldig glad i det og spsier det med god samvittighet, men lar ikke halve middagsmåltidet bestå av ris / poteter / pasta. Prøver å holde meg til 1/4+1/4+1/2-formelen for middag (1/4 pasta/ris/poteter + 1/4 kjøtt/fisk + 1/2 grønnsaker) og det funker fint for meg.

De som har insulinresistens bør ligge helt unna, men jeg synes du først skal forsøke et kosthold du føler du kan leve med, altså med litt av disse matvarene, for det blir jo en kostholdsendring, ikke en slankekur hvor man kan gå tilbake til sitt gamle kosthold etterpå. :o) Men prøv fullkornspasta og villris f.eks., kjempegodt og sunnere!

Jeg spiste litt brunris i går . Det var kansje ikke det beste jeg har smakt men jeg kan venne meg til det

Annonse

Gjest skip o'hoi!

Jeg tror du trenger å utvide horisonten din . Du fremstår som dol`s grunneste person.

Jeg tror ikke det er trådstarter som er så grunn, akkurat. Det høres vel heller ut som om du har lagt såpass på deg at du subber nedi i fhd til dette temaet...

Om temaet ikke interesserer deg, så kan du vel gi blaffen i å lese tråder på vektforum. Her inne er det faktisk lov til å bry seg om vekt, kalorier og andre uhumskheter uten å bli trakassert av den grunn.

Jeg tror ikke det er trådstarter som er så grunn, akkurat. Det høres vel heller ut som om du har lagt såpass på deg at du subber nedi i fhd til dette temaet...

Om temaet ikke interesserer deg, så kan du vel gi blaffen i å lese tråder på vektforum. Her inne er det faktisk lov til å bry seg om vekt, kalorier og andre uhumskheter uten å bli trakassert av den grunn.

Du tar feil. Lillemus er ikke den grunneste.

Men derimot en av de hyggeligste! :-)

''og ikke har jeg trent noe som helst i sommer''

ALLE vet jo at fett er lettere enn muskler, så det er vel kanskje derfor du ikke har gått opp mer :-P

*Hehe* Tror ikke jeg har blitt mer kvapsete heldigvis, har rørt en del på meg da ved å traske til og fra hytta og jobbe litt der. :o)

Annonse

Ups - rota litt. Neida, den var ikke til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...