Gå til innhold

Mannen har mistet førerkortet.. Arrg!

Anbefalte innlegg

Gjest finnes ting som er verre ...
Skrevet

Fort nok til å bli straffet med tap av sertifikat for en lang stund.

50% over tillatt hastighet er egentlig veldig mye for fort.

Uflaks for han at radaren stod akkurat der, at han burde mistet førerkortet for alltid som "hull i hodet" skriver DET er vrøvl.

Fortsetter under...

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• Bookworm

9

• BMS!

8

• waxo

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Antar at det blir en del sykling på han, noe han ikke har vondt av. Men å sykle til barnehagen lar jeg han ikke gjøre for det er veldig bratt og farten kan bli for stor til at jeg tør at ungen sitter bakpå.

Hvor gammelt er barnet da? Sykkeltilhenger er en suveren oppfinnelse!

Gjest Selvfølgelig ikke
Skrevet

Nei, han får selvfølgelig ingen disp for å kjøre gitte strekninger. Selvfølgelig ikke.

Alle vet at man tar en sjanse når man kjører over fartsgrensa, og han har jo ikke akkurat bare såvidt vært over. Det er hans ansvar, hans dumhet. Så, om du skal være irritert på noen, så er det i alle fall ikke plasseringen av laseren!!!!

Som en annen sier: Dere får endre rutiner og gjøremål, han får ta mer hjemme mens du er i transportbransjen. Sånn er det. Dere kan neppe leve slik som dere alltid har gjort i denne perioden, det er en konsekvens av hans valg.

Å si at han sykler for fort med barnet bakpå/i tilhenger må være bortimot det mest hønemoraktige jeg har hørt på lenge. Ærlig talt, du har jo valgt ham som ditt barns far, da må du da stole på at han greier å bremse i nedoverbakkene?!

Gjest Mannen bør vurdere behandling
Skrevet

''Denne mannen fortjener ikke å ha førerkort og skulle ha mistet det for alltid.''

Å herregud så prektige folk det er her inne ..... han har da ikke kjørt så forbanna fort !!!

Hva?! Ikke kjørt SÅ mye for fort?!

Han har kjørt 40 km OVER fartsgrensen, jo det syns jeg er svært mye for fort.

Hvis han i tillegg har tendens til å kjøre farlig fort på sykkel, slik at kona ikke tør at barnet sitter bakpå - ja da har han virkelig et problem som han bør søke hjelp for.

Har han ADHD? Eller har han manglende evne til å oppfatte farlighet? Eller manglende ansvarsfølelse?

Skrevet

Nei, han får selvfølgelig ingen disp for å kjøre gitte strekninger. Selvfølgelig ikke.

Alle vet at man tar en sjanse når man kjører over fartsgrensa, og han har jo ikke akkurat bare såvidt vært over. Det er hans ansvar, hans dumhet. Så, om du skal være irritert på noen, så er det i alle fall ikke plasseringen av laseren!!!!

Som en annen sier: Dere får endre rutiner og gjøremål, han får ta mer hjemme mens du er i transportbransjen. Sånn er det. Dere kan neppe leve slik som dere alltid har gjort i denne perioden, det er en konsekvens av hans valg.

Å si at han sykler for fort med barnet bakpå/i tilhenger må være bortimot det mest hønemoraktige jeg har hørt på lenge. Ærlig talt, du har jo valgt ham som ditt barns far, da må du da stole på at han greier å bremse i nedoverbakkene?!

"det mest hønemoraktige jeg har hørt på lenge. Ærlig talt, du har jo valgt ham som ditt barns far, da må du da stole på at han greier å bremse i nedoverbakkene?!"

Det var jammen litt av en påstand! Hvis mannen hennes er like uansvarlig med sykling som han er med bilkjøring, så er det veldig forståelig at hun ikke vil la ham sykle med barnet.

Jeg syns han bør gå/trille med barnet til barnehagen isteden.

Han høres ut som en umoden mann.

Gjest hull i hodet
Skrevet

Uflaks for han at radaren stod akkurat der, at han burde mistet førerkortet for alltid som "hull i hodet" skriver DET er vrøvl.

Du bør heller ikke ha kortet.

Annonse

Gjest mikkelina
Skrevet

''Denne mannen fortjener ikke å ha førerkort og skulle ha mistet det for alltid.''

Å herregud så prektige folk det er her inne ..... han har da ikke kjørt så forbanna fort !!!

He he..

Nei, selvsagt. Å bare kjøre LITT for fort er helt greit. Å være bare LITT utro er også ok. osv.

Gjest mikkelina
Skrevet

Uflaks?? Flaks vil nå jeg si, for alle andre, altså. Og heller det enn flaks for mannen min og en enorm trafikkfare for alle andre.

Gjest mikkelina
Skrevet

Uflaks?? Flaks vil nå jeg si, for alle andre, altså. Og heller det enn flaks for mannen min og en enorm trafikkfare for alle andre.

mannen "din", altså.

Skrevet

Han ble tatt i 118 km/t i 80-sonen og med sikkerhetsmargin og feilvisning på speedometeret fratrukket har det nok vist bortimot 130 tenker jeg...

Gjest mikkelina
Skrevet

Antar at det blir en del sykling på han, noe han ikke har vondt av. Men å sykle til barnehagen lar jeg han ikke gjøre for det er veldig bratt og farten kan bli for stor til at jeg tør at ungen sitter bakpå.

Du kan i bunn og grunn ikke stole på at faren er til å stole på når det gjelder å ta trygt hånd om ungen i alle situasjoner?

Hm, det er en kjip faktor oppi dette, og handler sannsynligvis ikke bare om å kjøre for fort.

Gjest Elextra
Skrevet

''Noen som vet om det er mulig at han kan få lov til å kjøre til/fra jobb på kveldene?''

Det er ikke mulig, nei. Kjenner til verre stilte enn ham (f.eks. en enslig mor med store avstander) som har mistet lappen og som har hatt det vanskelig i perioder.

Han må vel pent klare å sykle de 10 kilometrene, det positive er jo at han kommer i form :-).

Det verste (for deg) er jo at dette går utover deg, da du antakelig får mer å gjøre med henting og levering i perioden. Ikke gøy :/.

Annonse

Gjest finnes ting som er verre ...
Skrevet

Du bør heller ikke ha kortet.

Nei jeg har hatt flaks i mange år, for jeg er en av de damene som absolutt ikke holder 80 fartsgrensene.

Skrevet

"det mest hønemoraktige jeg har hørt på lenge. Ærlig talt, du har jo valgt ham som ditt barns far, da må du da stole på at han greier å bremse i nedoverbakkene?!"

Det var jammen litt av en påstand! Hvis mannen hennes er like uansvarlig med sykling som han er med bilkjøring, så er det veldig forståelig at hun ikke vil la ham sykle med barnet.

Jeg syns han bør gå/trille med barnet til barnehagen isteden.

Han høres ut som en umoden mann.

Jeg syns hun høres ut som en umoden dame også som tar på seg offerrollen for noe samboeren hennes har gjort. Dessuten er det ikke bare umodne mennesker som kjører sånn at de mister lappen.

Skrevet

118 km/t i en 80-sone er da "forbanna fort". Selvsagt ikke så mye som hvis han hadde kjørt i 160, men forbanna fort nok!

Gjest mikkelina
Skrevet

Nei jeg har hatt flaks i mange år, for jeg er en av de damene som absolutt ikke holder 80 fartsgrensene.

Flaks for deg kanske, og mulig uflaks for andre en vakker dag. Fartsgrenser handler ikke bare om deg.

Skrevet

He he..

Nei, selvsagt. Å bare kjøre LITT for fort er helt greit. Å være bare LITT utro er også ok. osv.

''Nei, selvsagt. Å bare kjøre LITT for fort er helt greit. Å være bare LITT utro er også ok. osv.''

Og hvis man stjeler LITT fra Stein-Erik Hagen kan man kanskje endatil bli millionær? ;-)

Gjest Selvfølgelig ikke
Skrevet

Tja, han har reelt kjørt i 130 km i timen omtrent, og det er fort. (Og ja, jeg vet, for jeg har også mista lappen på 1 km mindre.)

Skrevet

Jeg skal heller ikke skryte på meg at jeg holder fartsgrensa hele tiden i 80-sonen, men jeg kjører ikke 40 km/t over!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...