Gå til innhold

Mannen har mistet førerkortet.. Arrg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe må han vel lære av sine erfaringer!

Man kan jo håpe...

Fortsetter under...

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• Bookworm

9

• BMS!

8

• waxo

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Uflaks for han at radaren stod akkurat der, at han burde mistet førerkortet for alltid som "hull i hodet" skriver DET er vrøvl.

Uflaks???

Så det er greit å kjøre for fort, bare man ikke blir oppdaget? For en uansvarlig holdning...

Skrevet

Uflaks???

Så det er greit å kjøre for fort, bare man ikke blir oppdaget? For en uansvarlig holdning...

Synes jeg aner at dol-politiet også er ute og går i denne tråden? :-)

Skrevet

Synes jeg aner at dol-politiet også er ute og går i denne tråden? :-)

Du kan da vel ikke mene at jeg skulle være noe slags dol-politi fordi jeg mener det er unnsvarlig å kjøre 40 km/t over fartsgrensa? Ærlig talt, nå kjenner ikke jeg nicket ditt - og du kan heller ikke ha fulgt så godt med på hva jeg ellers står for hvis du mener at jeg skulle tilhøre DOL-politiet??

Jeg er vel en av dem som oftest har meninger som går på tvers av hva en gjennomsnittlig doler mener er riktig, og får masse pepper for det - men når jeg for én gangs skyld er enig med majoriteten og i en sak hvor det faktisk setter liv i fare - DA skal jeg bli stemplet som et dol-politi?

Nei du - det blir så usaklig at det ikke er verdt å ta alvorlig engang;-)

Skrevet

Du kan da vel ikke mene at jeg skulle være noe slags dol-politi fordi jeg mener det er unnsvarlig å kjøre 40 km/t over fartsgrensa? Ærlig talt, nå kjenner ikke jeg nicket ditt - og du kan heller ikke ha fulgt så godt med på hva jeg ellers står for hvis du mener at jeg skulle tilhøre DOL-politiet??

Jeg er vel en av dem som oftest har meninger som går på tvers av hva en gjennomsnittlig doler mener er riktig, og får masse pepper for det - men når jeg for én gangs skyld er enig med majoriteten og i en sak hvor det faktisk setter liv i fare - DA skal jeg bli stemplet som et dol-politi?

Nei du - det blir så usaklig at det ikke er verdt å ta alvorlig engang;-)

Sorry, ikke meninger å få deg sint, var ment som en -dårlig-spøk :). Nå har jeg en humor som ofte går på tvers av andres humor, så ikke ta meg for høytidelig.

Gjest trafikk-sikkerhet
Skrevet

''Denne mannen fortjener ikke å ha førerkort og skulle ha mistet det for alltid.''

Å herregud så prektige folk det er her inne ..... han har da ikke kjørt så forbanna fort !!!

Nei, bare nesten 40 over fartsgrensen. Det har vel ikke noe med å være prektig å gjøre å kjøre ansvarlig. Var godt det bare var laseren som kom i veien, tenk om han hadde drept noen..

Annonse

Skrevet

Sorry, ikke meninger å få deg sint, var ment som en -dårlig-spøk :). Nå har jeg en humor som ofte går på tvers av andres humor, så ikke ta meg for høytidelig.

Ok, jeg skjønte bare ikke hva du ville fram til...

Skrevet

Dette burde han vel strengt tatt tenkt på før han trøkka gassen så langt inn...

Selvfølgelig får han ikke kjøre.

Skrevet

Denne mannen fortjener ikke å ha førerkort og skulle ha mistet det for alltid. Du bør heller ikke ha førerkort hvis du tror at man bare kan kjøre å miste lappen og likevel få kjøre!? Tenk deg om!!

DET var vel å ta litt hardt i da...

Skrevet

Ok, jeg skjønte bare ikke hva du ville fram til...

Jeg lurer egentlig på en ting jeg. Er det virkelig ingen av dere her inne som noen gang har kjør 110-120 km/t i en 80-sone? Ikke engang i en forbikjøring?

Det har jeg gjort mange ganger, men er vel en heldiggris som aldri har blitt tatt.

Skrevet

Jeg lurer egentlig på en ting jeg. Er det virkelig ingen av dere her inne som noen gang har kjør 110-120 km/t i en 80-sone? Ikke engang i en forbikjøring?

Det har jeg gjort mange ganger, men er vel en heldiggris som aldri har blitt tatt.

Selvfølgelig er det det. Folk får bare et anfall av prektighet og moral.

Skrevet

Antar at det blir en del sykling på han, noe han ikke har vondt av. Men å sykle til barnehagen lar jeg han ikke gjøre for det er veldig bratt og farten kan bli for stor til at jeg tør at ungen sitter bakpå.

Men å la ungen sitte på i bil med han lar du...

Skulle blitt forholdsvis månelyst her hvis noen her kjørte såpass for fort, og dermed satt alle andre i knipe.

Skrevet

Jeg har gjort det.... På enkelte strekninger er det faktisk ikke så veldig fort.

*dukker* (redd jeg blir skutt etter et slikt utsagn.)

Annonse

Skrevet

Jeg er nok en ganske pysete sjåfør, og tenker at det verste kan skje akkurat meg og mine :-)

Ville aldri kjørt så fort, og kjører ikke forbi hvis jeg ikke må.....

Høyeste hastighet for meg er 100, og det er på motorvei med 100 grense, og jeg synes det går alt for fort, men har ikke samvittighet til å kjøre saktere.

Det som forunderer meg er når jeg kjører i fartsgrensa, så blir det masse forbikjøringer, og det irriterer meg veldig at folk velger å ta unødige sjanser bare for å kjøre litt fortere enn det som er tillatt....

Skrevet

Jeg har gjort det.... På enkelte strekninger er det faktisk ikke så veldig fort.

*dukker* (redd jeg blir skutt etter et slikt utsagn.)

Er nok best å dukke ja, hehe. Dukker i sengen jeg, gonatt :)

Skrevet

Selvfølgelig er det det. Folk får bare et anfall av prektighet og moral.

Men hva er poenget med å kjøre for fort da????? Man kommer gjerne ikke så mye raskere fram....og noen kommer ikke fram i det hele tatt!

Skrevet

Men hva er poenget med å kjøre for fort da????? Man kommer gjerne ikke så mye raskere fram....og noen kommer ikke fram i det hele tatt!

Jeg ser et poeng i å holde trafikken på veiene og ikke sinke. Farten går gjerne litt over det som er lovlig. Er redd jeg skaper farlige forbikjøringer om jeg ikke kjører i samme hastighet som andre i en kø, f.eks.

Ellers kjørte jeg som et svin (heldigvis uten uhell) i mange år for å nå ei gammel ferge som kun gikk en sjelden gang. Det slipper jeg nå heldigvis.

Skrevet

Jeg ser et poeng i å holde trafikken på veiene og ikke sinke. Farten går gjerne litt over det som er lovlig. Er redd jeg skaper farlige forbikjøringer om jeg ikke kjører i samme hastighet som andre i en kø, f.eks.

Ellers kjørte jeg som et svin (heldigvis uten uhell) i mange år for å nå ei gammel ferge som kun gikk en sjelden gang. Det slipper jeg nå heldigvis.

Men det er jo forskjell på å holde trafikken og å kjøre 40 km for fort....

Jeg også forholder meg til trafikken når det er mye trafikk, og det går ofte 10 km over tillatt hastighet.

Men 10 over tillatt er heller ikke nok til å forhindre forbikjøring. Noen har et driv i seg til å ligge først uansett føler jeg, og tar store sjanser .

Skrevet

Selvfølgelig har jeg det. Dersom veien er bra, strekningen er oversiktlig, veibanen ikke er glatt eller våt og det er lite trafikk, er det ikke farlig å kjøre i 100-110 i 80-sonen.

Persille1365381127
Skrevet

I motsetning til mange andre her, så innrømmer jeg at dette lett kunne vært meg...

Det kommer litt an på veien - men jeg kjører lett i 100 i 80-sonen dersom det er forhold til det. 118 var kanskje litt vel mye, og ettersom man mister lappen på 116 holder jeg meg ALLTID under 110.

Men; dette er jo helt og holdent hans problem. Han har mistet lappen, han får organisere seg. Sånn er det bare. Hvordan han skal komme seg til og fra jobb er hans problem.

Når det kommer til handling og sånne ting, så må du ta det - men da får han kompensere med noe annet.

Jeg synes kanskje det er litt teit at du ikke vil la ham sykle med ungen, du må jo stole såpass på ham at han ikke sykler uforsvarlig fort - det er tross alt noe annet med sykkel enn med bil. Og du må tenke på at du som ser på opplever farten annerledes enn de som er i den - sånn er det når man står på ski også. Du må stole på at han har kontroll :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...