Gå til innhold

Klesvask

Gjest hjelpesløsnårdetkommertilavgjørelserjegmåta

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma
Skrevet

Det hjelper nok på samvittigheten å synge "Kjære Gud jeg har det godt" når du skal legge deg i kveld ;)

He, he.

Med tanke på min sangstemme skal jeg nok spare både Vårherre og omgivelsene for akkurat det.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• candyqueen_83

4

• Lillemus

3

• waxo

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest majas mamma
Skrevet

Her går vaskemaskina søndag som andre dager.

I byggefeltet her henger det klestørk ute på søndager også :)

Denne søndagen her har vi;

beiset

slått plenen

vasket klær

hengt de ut til tørk

vasket vinduer

Så her holdes ikke hviledagen hellig :)

Ikke for å være slem, men da er jeg veldig glad jeg ikke bor i ditt boligfelt.

Skrevet

Han derre Gud lar sikkert fulltidsarbeidende få dispensasjon så klesvasken kan tas i helga.

Ja du sier noe, Gud er grei :)

candyqueen_83
Skrevet

Er det så mye her som kunne forstyrret deg da? Tar vel ikke så lang tid å klippe plenen heller. Bare det ikke gjøres kl åtte om morgenen syns jeg det er helt greit.

Gjest søndag er også arbeidsdag hos oss
Skrevet

:) ikke nærtagende jeg, så det går greit.

Lurer på hva som hadde plaget deg med hva vi har gjort idag ?

Når vi jobber fult begge to, så må vi bruke søndagene innimellom her hos oss.

Gjest norges lover
Skrevet

Er det så mye her som kunne forstyrret deg da? Tar vel ikke så lang tid å klippe plenen heller. Bare det ikke gjøres kl åtte om morgenen syns jeg det er helt greit.

Men det er faktisk ikke lov.

Gjest norges lover
Skrevet

Slått plenen er det som hovedsaklig ville plaget meg, fordi det er det som lager bråk.

Skrevet

He, he.

Med tanke på min sangstemme skal jeg nok spare både Vårherre og omgivelsene for akkurat det.

;-)

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg vil på en søndag ikke beise huset, ikke vaske vinduer, ikke henge oppklær ute og absolutt ikke klippet plenen. Jeg ville heller ikke vaske bilen, eller drive med annet typisk arbeid som kunne være til sjenanse for naboen. Det kan selvfølgelig være unntakstilfeller, men ingen av disse er det. Mener jeg. Her i vårt nabolag er søndag (stort sett) en stille og rolig dag hvor de fleste bedriver stillferdige sysler. Selv gjør jeg også småarbeid inne på søndag. Men søndag er søndag, Det er fint å ha en dag i uka hvor man kan la arbeidet hvile, senke skuldrene og slappe av.

Skrevet

Så lenge det ikke sjenerer andre, eller strider mot din personlige overbevisning, så er det vel helt ok?

Selv har jeg både vasket klær, malt vinduskarmer og luket blomsterbed i dag. Plenen trenger sårt en klipp, men det utsetter jeg til i morgen av hensyn til søndagsfreden.

Stillferdig utearbeid som ikke plager andre forbeholder jeg meg retten til å gjøre når det passer meg. Bråkete aktivteter klarer jeg å få unna på ukedagene uten å måtte planlegge så altfor mye. Når det er sagt, så tror jeg ungene har bråkt langt mer under vannsprederen enn gressklipperen ville ha gjort...

candyqueen_83
Skrevet

Jeg vil på en søndag ikke beise huset, ikke vaske vinduer, ikke henge oppklær ute og absolutt ikke klippet plenen. Jeg ville heller ikke vaske bilen, eller drive med annet typisk arbeid som kunne være til sjenanse for naboen. Det kan selvfølgelig være unntakstilfeller, men ingen av disse er det. Mener jeg. Her i vårt nabolag er søndag (stort sett) en stille og rolig dag hvor de fleste bedriver stillferdige sysler. Selv gjør jeg også småarbeid inne på søndag. Men søndag er søndag, Det er fint å ha en dag i uka hvor man kan la arbeidet hvile, senke skuldrene og slappe av.

Er ikke å beise huset, eller henge opp klær stillferdig?

Skrevet

''Jeg vil på en søndag ikke beise huset, ikke vaske vinduer, ikke henge oppklær ute og absolutt ikke klippet plenen. Jeg ville heller ikke vaske bilen, eller drive med annet typisk arbeid som kunne være til sjenanse for naboen.''

Jøjje meg. Bortsett fra å klippe plenen så er jo alt dette stille aktiviteter som ikke forstyrrer søndagsfreden for noen.

Jeg er veldig glad for at jeg bor i blokk når jeg bor i byen og for at kjæresten bor sånn til på landet at vi ikke har naboer...

candyqueen_83
Skrevet

Men det er faktisk ikke lov.

Det er mye som ikke er lov.

Skrevet

Så lenge det ikke sjenerer andre, eller strider mot din personlige overbevisning, så er det vel helt ok?

Selv har jeg både vasket klær, malt vinduskarmer og luket blomsterbed i dag. Plenen trenger sårt en klipp, men det utsetter jeg til i morgen av hensyn til søndagsfreden.

Stillferdig utearbeid som ikke plager andre forbeholder jeg meg retten til å gjøre når det passer meg. Bråkete aktivteter klarer jeg å få unna på ukedagene uten å måtte planlegge så altfor mye. Når det er sagt, så tror jeg ungene har bråkt langt mer under vannsprederen enn gressklipperen ville ha gjort...

Jeg har utsatt det, jeg har fyllt opp maskinen da :) Tok meg en joggetur i stedet i friske, deilige luften, dusjet og bestillte mat fra kinastedet borti gaten her. Så nå er jeg relativt fornøyd :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har hatt det så travelt hele uka at det ikke har vært tid til klesvask, så i dag har jeg vasket flere maskiner. Jeg har til og med hengt det ut. Jeg tror ikke Gud bryr seg om slikt i 2009, for han vet hvor hektisk alt er blitt. Vet ikke helt hva naboene mener da...;)

Minner meg om en bygård jeg bodde i for nesten 20 år siden - der var det forbudt å bruke de (bråkete) vaskemaskinene i vaskeriet i kjelleren i helgene og etter kl. 18 på hverdager.

Hehe, ikke skjønner jeg hvordan folk klarte seg før jeg kom inn i styret i sameiet ;))

Skrevet

Jeg er hedning, men like fullt veldig opptatt av en viss helligdagsfred - det er deilig med en dag i uka der man kan slippe å høre høytrykksspylere og annen støyforurensning (eller i det minste ha et lønnlig håp om det).

Men jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne at _klesvask_ skal være noe som forstyrrer folk på søndagene? Kanskje noen ytterst gammeldagse vil reagere på klesvask på snora?

Nå er snart søndagen over, og hva som skjedde med klesvaska di, vet jeg ikke. Men for fremtidige søndager: Du har min velsignelse til å bruke vaskemaskina, dersom du ønsker det, MEN OGSÅ min velsignelse til heller å være skikkelig lat og gi beng i alt som heter husarbeid! :-)

Skrevet

Minner meg om en bygård jeg bodde i for nesten 20 år siden - der var det forbudt å bruke de (bråkete) vaskemaskinene i vaskeriet i kjelleren i helgene og etter kl. 18 på hverdager.

Hehe, ikke skjønner jeg hvordan folk klarte seg før jeg kom inn i styret i sameiet ;))

Nei, det der var ekstremt rigide vasketider! Nå for tiden burde det ikke være noe problem å finne vaskemaskiner som er tilstrekkelig stillegående til at selv den mest pripne bygårdsnabo hadde tålt det! :-)

Skrevet

Er ikke å beise huset, eller henge opp klær stillferdig?

Beise huset er stillferdig, men det kan jo stinke ganske mye over til naboens terrasse, der han kanskje sitter med et lite glass rosévin;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er hedning, men like fullt veldig opptatt av en viss helligdagsfred - det er deilig med en dag i uka der man kan slippe å høre høytrykksspylere og annen støyforurensning (eller i det minste ha et lønnlig håp om det).

Men jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne at _klesvask_ skal være noe som forstyrrer folk på søndagene? Kanskje noen ytterst gammeldagse vil reagere på klesvask på snora?

Nå er snart søndagen over, og hva som skjedde med klesvaska di, vet jeg ikke. Men for fremtidige søndager: Du har min velsignelse til å bruke vaskemaskina, dersom du ønsker det, MEN OGSÅ min velsignelse til heller å være skikkelig lat og gi beng i alt som heter husarbeid! :-)

''Jeg er hedning, men like fullt veldig opptatt av en viss helligdagsfred - det er deilig med en dag i uka der man kan slippe å høre høytrykksspylere og annen støyforurensning (eller i det minste ha et lønnlig håp om det).''

Samme her. Forsøker å unngå alle utendørs bråkende maskiner på søndager, ville ikke finne på å bruke kantklipper, kvistkvern eller høytrykkspyler en søndag. Men det har hendt helt unntaksvis at vi har klippet plenen en søndag ettermiddag.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, det der var ekstremt rigide vasketider! Nå for tiden burde det ikke være noe problem å finne vaskemaskiner som er tilstrekkelig stillegående til at selv den mest pripne bygårdsnabo hadde tålt det! :-)

Ja, husker jeg syntes det var nærmest komisk hvordan menn i tidligere styre tydeligvis hadde konkludert at fruene (eller hushjelpen) fikk klare denne bråkete vasken på dagtid - mens de ikke var hjemme!

For ikke å snakke om at regelen visstnok levde i nesten beste velgående i 1990!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...