Gå til innhold

Klesvask

Gjest hjelpesløsnårdetkommertilavgjørelserjegmåta

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Og du synes det er helt greit å gjøre alt som ikke er lov? Eller er du en sånn som mener du selv er i en slik posisjon at du kan velge hvilke lover som er verdt å holde, og hvilke du vil bryte?

Svarer ja til det siste jeg :o)

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• candyqueen_83

4

• Lillemus

3

• waxo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg vasker tøy på søndager, men henger det ikke ut.

Men det har hendt at jeg har hengt ut tøy etter midnatt natt til mandag. Da regner jeg med at de som provoseres av denslags, enten har gått til sengs eller innser at det faktisk er blitt mandag.

Enkelte regler om hva som kan gjøres / ikke gjøres på søndager, smaker av femtitall og hjemmeværende husmødre som har 5 - 6 andre formiddager de kan bruke på husarbeid. Men jeg har stor forståelse for at man ikke ønsker f.eks. altfor mye støy på søndager.

Jeg syns det er VELDIG stor forskjell på støy (type kantklipper osv) og tøy på en snor. Har hørt noen snakke om "henger rett utenfor stuevinduet mitt" - og det skjønner jeg er kjedelig uansett ukedag, men ellers er det lettere å se enn annen vei enn å lukke ørene. Mener jeg, da

.

Gjest norges lover
Skrevet

Svarer ja til det siste jeg :o)

Deg om det. Og jada, jeg ser smileyen din, og jeg tror veldig mang er som deg og mener det er en håpløs lov, mn vel så mange tror jeg faktisk ikke vet at det finnes en lov mot det. Jeg personlig er motstander av å bryte lover. Er loven håpløs får man heller prøve å gjøre noe med loven (lover kan faktisk endres), men jeg synes ikke det er en håpløs lov at det ikke er lov å bråke på helligdager.

Gjest norges lover
Skrevet

Jeg syns det er VELDIG stor forskjell på støy (type kantklipper osv) og tøy på en snor. Har hørt noen snakke om "henger rett utenfor stuevinduet mitt" - og det skjønner jeg er kjedelig uansett ukedag, men ellers er det lettere å se enn annen vei enn å lukke ørene. Mener jeg, da

.

Støy er også lovfestet forbudt:

''På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm. ''

Såvidt meg bekjent er det ikke ulovlig/straffbart å henge ut tøy på søndager?

Skrevet

Men er det virkelig så lytt hos deg at naboene hører vaskemaskina di? Jeg kan høre vaskemaskina hos den som bor over meg, men det er fordi hun har den på kjøkkenet, de andres vaskemaskiner hører jeg ingenting til.

Det jeg derimot hører om jeg er på do eller på badet er om naboene i hele min side av oppgangen står på et av de rommene og kjefter på ungene, det drønner i hele ventilasjonssjakta! Men det tror jeg ikke de er klar over gitt...

Jeg vet ikke hva de hører og ikke hører jeg, det er nettopp årsaken til at jeg er litt forsiktig med disse søndagene :) Jeg hører sentrifugen til naboer, aner ikke hvilken. Men den går så kort tid at jeg bryr meg ikke om det. Jeg har en Miele maskin som jeg såvidt hører selv, den jeg hadde før denne hadde jeg ikke kjørt på søndager. Den hørtes ut som om den var på vei et eller annet sted hehe. Den er det fare for at hele oppgangen hørte ;)

Skrevet

Jeg vet ikke hva de hører og ikke hører jeg, det er nettopp årsaken til at jeg er litt forsiktig med disse søndagene :) Jeg hører sentrifugen til naboer, aner ikke hvilken. Men den går så kort tid at jeg bryr meg ikke om det. Jeg har en Miele maskin som jeg såvidt hører selv, den jeg hadde før denne hadde jeg ikke kjørt på søndager. Den hørtes ut som om den var på vei et eller annet sted hehe. Den er det fare for at hele oppgangen hørte ;)

''den jeg hadde før denne hadde jeg ikke kjørt på søndager. Den hørtes ut som om den var på vei et eller annet sted hehe.''

*Hehe* En sånn har min kjære også - om vi er litt uheldige med mengen tøy i maskina så bråker den som et uvær, hopper og spretter og tar seg en tur bortover golvet så hele huset rister!

Skrevet

Hvorfor ikke? Jeg varsker veldig ofte klær på søndag. Og det gjorde jeg i går også.

Ja jeg ser mange gjør det :)

Skrevet

''den jeg hadde før denne hadde jeg ikke kjørt på søndager. Den hørtes ut som om den var på vei et eller annet sted hehe.''

*Hehe* En sånn har min kjære også - om vi er litt uheldige med mengen tøy i maskina så bråker den som et uvær, hopper og spretter og tar seg en tur bortover golvet så hele huset rister!

Hjelpes, jeg var flau hver gang min satte i gang og sentrifugere jeg og håpet det skulle gå fort, fort, fort. Jeg synes den brukte uendelig lang tid til tider hehe

Skrevet

Jeg vasker tøy på søndager, men henger det ikke ut.

Men det har hendt at jeg har hengt ut tøy etter midnatt natt til mandag. Da regner jeg med at de som provoseres av denslags, enten har gått til sengs eller innser at det faktisk er blitt mandag.

Enkelte regler om hva som kan gjøres / ikke gjøres på søndager, smaker av femtitall og hjemmeværende husmødre som har 5 - 6 andre formiddager de kan bruke på husarbeid. Men jeg har stor forståelse for at man ikke ønsker f.eks. altfor mye støy på søndager.

''Men jeg har stor forståelse for at man ikke ønsker f.eks. altfor mye støy på søndager.''

Jeg også :)

Gjest Elextra
Skrevet

;-) Jeg har faktisk aldri eid en høytrykkspyler i hele mitt liv. Skjønner ikke hvor det kommer fra denne voldsomme trangen til å spyle "over alt" kommer fra.

''Skjønner ikke hvor det kommer fra denne voldsomme trangen til å spyle "over alt" kommer fra.''

Det er noe med menn og høytrykksspylere...! Og en trenger vel ikke ha lest Freud for å assosiere her? :P

Skrevet

''Skjønner ikke hvor det kommer fra denne voldsomme trangen til å spyle "over alt" kommer fra.''

Det er noe med menn og høytrykksspylere...! Og en trenger vel ikke ha lest Freud for å assosiere her? :P

he he... vet ikke hva det isåfall sier om min mann at han heller ikke haar høytrykksspyler;-)

Skrevet

Støy er også lovfestet forbudt:

''På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm. ''

Såvidt meg bekjent er det ikke ulovlig/straffbart å henge ut tøy på søndager?

Nei, men det står i mange reglement for boligsameier, borettslag osv. Det er selvfølgelig ikke straffbart å bryte slike regler, men mange blir veldig provosert av det. Derfor lar jeg være.

Gjest norges lover
Skrevet

Nei, men det står i mange reglement for boligsameier, borettslag osv. Det er selvfølgelig ikke straffbart å bryte slike regler, men mange blir veldig provosert av det. Derfor lar jeg være.

Støtter deg helt og fullt i det. Står det i reglene for der man bor bør man la være. Jeg henger ikke engang ut tøy her jeg bor, men jeg er generelt lite glad i å være til bry eller plage for noen, da

Skrevet

Ja jeg ser mange gjør det :)

Det er jo den dagen jeg har mest tid på, og da må klesvask tas:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...